.

1K 58 9
                                    

Ik moest en zou dat kistje terugkrijgen. Dus was er maar 1 oplossing, oké misschien 2 maar dan moest ik inbreken bij het politiebureau en dat leek me niet zo slim. Dus besloot ik maar gewoon te bellen en te vragen hoe het zat. Toen de telefoon overging klopte mijn hart in mijn keel. De telefoon werd opgenomen en aan de andere kant van de lijn klonk een vriendelijke vrouwenstem. Ik legde het kort uit en vroeg of er een mogelijkheid was dat ik het kistje terug zou krijgen. De vrouw zij tot mijn blijdschap dat ze wel even zou kijken. Ik knikte richting Bein en concentreerde me op het geluid aan de andere kant van de lijn. Toen zij de vrouw dat het kistje morgen hier gebracht zou worden. Ik sprong in de lucht en knikte blij naar Bein. Ik bedankte de vrouw en drukte de telefoon uit. Gillend rende ik in Beins armen. Hij draaide me rond en zette me vervolgens lachend weer op de grond. Dit is geweldig! Riep ik blij. Bein juichte instemmend. Morgen zullen we eindelijk weten waarom het kistje zo bijzonder is. Ik knikte en dacht na. Wil je anders blijven logeren? Ik wil dat je er morgen bij bent. Gelijk nadat ik het gezegd had kon ik mezelf wel voor mijn kop slaan. We hebben geen logeerkamer, wat betekent dat hij bij mij moest slapen. Ik keek naar mijn schoenen. Hoeft niet, is al aan gedacht. Mijn ouders zijn dit weekend hier dus ik kan gewoon bij hun in het vakantiehuisje slapen. Ik keek op en zag dat hij een speelse glimlach om zijn lippen had. Ik keek hem vragend aan. Al klinkt bij jou slapen ook wel heel gezellig. Mag ik dan bij jou in bed? Zei hij en hij begon te lachen. Lachend gooide ik een kussen naar zijn hoofd, maar ik miste. En dat noemt zichzelf een handballer? Riep hij lachend. Meteen verdwijnde mijn glimlach. Hij schrok en riep: Omg sorry! Heb ik iets verkeerd gezegd? Ik schudde mijn hoofd. Ik ben van handbal af. Ik kon het niet meer. Ik keek even naar mijn schoenen. Daarna keek ik op en begon ik te lachen. Wacht, zei je nou net omg? Hij glimlachte en zijn ene mondhoek krulde net ietsje meer dan de ander. Kijk, als iedere andere jongen het zegt is het raar. Als ik het zeg is het sexy. Ik begon hard te lachen. Al zou je nog zo vaak omg zeggen, jij wordt nooit sexy. Hij keek quasi beledigd en gooide het kussen naar mijn hoofd. Anders dan ik raakte hij me vol in mijn gezicht, en ik viel achterover. Gast! Jeetje, wat gooi jij hard! Riep ik geschrokken. Sorry, ik ken mijn eigen krachten niet. Lachte hij. Ik glimlachte en schudde mijn hoofd.

Bein is nog een tijdje gebleven. Ik ging niet al te laat naar bed, maar toch kon ik niet slapen. Ik kon alleen maar denken aan het kistje. Morgen zou ik eindelijk te horen krijgen wat het is. Wat als het echt iets met mijn vader te maken had? Wat als hij echt nog leefde? Wat zou dat dan beteken voor ons gezin? Ik schoot overeind. Daar had ik helemaal niet over nagedacht. Mijn moeder en zusje dachten ook dat hij dood was. Als hij echt nog leefde, zou hij dan teruggaan naar mama? En zou mama dan niet boos zijn? En hoe zit dat met mij en mijn zusje? Zouden we dan weer gewoon met zijn viertjes zijn? Ik zuchtte diep. Opeens wist ik niet meer zo zeker of ik wel wilde dat mijn vader nog leefde. We waren gelukkig met zijn drieën. Als mijn vader terug zou komen, zou alles veranderen.

 

Jongens, ik heb jullie hulp nodig. Ik ben namelijk bang dat dit boek nog maar 1 of 2 hoofdstukken te gaan heefd. Nou krijg ik aardig wat vraag naar een deel 2. Ik zou wel willen, maar dat wordt een beetje lastig. Ik ben wel bezig met een ander boek, en nou vroeg ik me af of jullie het leuk zouden vinden als dat dan over dezelfde hoofdpersoon zou gaan. Dus dan word het een soort van deel 2 maar dan net een beetje anders, met een ander thema en background maar toch ook wel weer dingen uit dit boek. Zouden jullie het me willen laten weten? xxxxx Mij

HORROR KAMPWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu