Hari ni hari sabtu, jadi aku kerja setengah hari je. Lepas dari kerja aku balik rumah dulu, lama lagi pukul 2 petang.
Aku berkira-kira hendak pakai baju apa nanti. Ya Allah aku takut.
Usai solat Dzohor, aku mula bersiap. Blouse dan seluar slack warna coklat menjadi pilihanku dipadankan dengan shawl. Harap-harap dia tak terkejutlah tengok penampilan aku yang sangat ringkas ni.
Ting!
Nurin💕
Good luck cik Ika oii. Jangan nervous, tenang je masa nak jumpa en.tunang kau tu heheAku tersenyum membaca mesej daripada Nurin itu.
Teksi sudah menunggu di luar pagar, aku pula pantas menyarungkan wedges setengah inciku. Tak biasa pakai yang lebih daripada setengah inci itu.
"Hantar saya ke butik Naura ya pakcik. Pakcik tahu ke di mana?"
"Tahu cik", balas pemandu teksu itu dengan senyuman.
Aku turut membalas senyumannya. Tak nak di cop penumpang sombong pula.
Aku meramas jemariku tanpaku sedar sebab nervous sangat ni. Aku tak kisah rupa tuaang aku tu macam mana sekarang ni aku tengah fikirkan apa penerimaan dia melihat aku.
"Cik kita dah sampai"
"Owh terima kasih pakcik", duit aku hulurkan lalu keluar dari perut teksi.
Di hadapanku kini ialah Naura's Boutique nak masuk ke tak? Argh masuk je lah, tawakal je.
Aku menolah pintu kacanya lalu melihat sekeliling butik mewah tu.
"Ya cik boleh saya bantu?", tanya seorang perempuan muda.
"Err saya"
"You ni Erin Zulaikha kan?", muncul seorang wanita agak alegan.
"Ya saya cik"
"Just call me Naura, come Ika. Harris dah bagitahu I"
Aku hanya mengangguk lalu mengekori langkah Naura.
"Shera"
"Ya cik Naura?"
"Ambilkan baju untuk cik Ika ni yang I bagitahu you semalam tu"
"Baik cik Naura"
"Silalah duduk dulu sementara Shera ambil baju you"
Aku melabuhkan punggung di sofa empuk dalam ruangan untuk fitting baju.
"Tunang you Harris tu dah lama tempah baju untuk you ni tiga bulan lepas. Katanya nak suprise kan you"
Haih? Macam mana dia tahu saiz badan aku? Pelik ni.
"Owh yeke?"
"I rasa you lebih cantik pakai baju tu nanti sebab apa rekaan tu ada juga idea Harris"
Aku membalasnya dengan senyuman, tidak tahu hendak jawab apa.
"Cik Naura ni bajunya"
Naura tersenyum mencapai penyngkut baju itu. Bajuku itu di bungkus dengan kain hitam.
"Ni baju you Ika", katanya lalu membuka kain hitam tersebut dan wow!
Cantiknya! Ya Allah.
"Ni baju nikah you nanti, Harris pilih serba putih krim untuk you all. Cantikkan?"
"Cantiknya, saya suka"
Naura tersenyum. Aku menyentuh dress nikah ku itu, lembut. Ada ekor di belakang macam princess pula siap ada veil. Tak tahu nak describe macam mana fesyen dan corak dress ni.
YOU ARE READING
MAMAT KEREK ITU SUAMIKU✔ (E-book)
RomanceKerana satu peristiwa mereka terpaksa disatukan, Harris Mohd Adrian dan Erin Zulaikha. Harris jejaka tampan, kaya dan semua yang ada pada dia menepati ciri-ciri idaman wanita. Walau bagaimanapun setiap orang pasti ada kekurangannya. Harris lelaki ya...