Intan 12

684 26 1
                                    

"You siapa?" tanya Intan kegeraman. Mata pandang ke bawah sedikit memandangkan gadis itu rendah darinya. Ceh! Tidaklah cantik mana pun!

"Hei perempuan sial! Kau tu yang siapa?" Bahu Intan ditolak hingga gadis itu terundur dibelakang.

"Erni! Stop it. You tak malu ke?" Adif pun ikut berdiri memegang belakang Intan yang nyaris terjatuh.

Intan mendengus. Adif dipandang tajam. "Your girl?"

"I'm sorry Intan," pinta Adif tanpa menghiraukan muka berang model depannya. Yang penting ialah Intan sekarang ni, melepas nanti putih mata dia.

"Adif!" jerkah gadis itu kuat bila Adif langsung tidak ambil peduli tentangnya. Angin bila Intan menjadi perhatian lelaki itu darinya.

Tangan Intan direntap dari terus dipegang. "No Mister. You settle perempuan ni sebelum I ambil tindakan. I nak balik. And you girl... lain kali pastikan akal dan perangai tu selaras. You tak tahu lagi apa yang I boleh buat," tutur Intan. Tegas dan jelas.

Ketika Adif cuba menarik tangan Intan. Sekali lagi Intan mencerlung pada lelaki itu."Lepaskan I kalau you masih nak tengok I."

Intan terus buka langkah meninggalkan pasangan itu.

Buat malu betul! Dia mendengus kuat.

"Cik Intan..." Halang Datin Manisah yang datang mendekati mereka. Riak wajahnya nyata terkejut dengan muka Intan yang sudah basah.

"Datin. Jumlah yang I laburkan pada jenama you bukan sedikit. Lain kali tolong cari model yang professional dan reti nak guna otak. I balik dulu. Jangan harap muka saja lawa!" Intan terus berjalan tinggalkan ruangan dewan. Intan boleh saja buat kerja gila nak malukan gadis itu depan-depan. Tapi itu bukan caranya. Dan yang pastinya Intan akan buat gadis itu menyesal memalukan pengerusi Permata Holdings!

Kepala Intan menoleh belakang. Bila pastikan tiada yang mengikut dirinya, dia perlahankan langkah.

"Perempuan gila!" cemuhnya. Muka yang tenang tadi kini bertukar keruh. Gila! Sakit semula kaki yang baru saja beransur pulih. Nasib tidak jatuh terjelepok bila ditolak kuat tadi.

Kasut tumit tinggi dibuka kasar. Dia duduk atas tembok kecil pada air pancutan tepi lobi. Mujur lobi agak lenggang sebab bidaan baju akan bermula sekejap saja lagi.

"Tak padan dengan pendek, kuat pula dia tolak aku," bebel Intan lagi sambil mengurut lembut kakinya. Dengan muka melekit macam ni. Buat malu aje! Panas hati Intan kenangkan perempuan tidak cukup neurone di kepala tu. Bengang!

"Hai."

Intan angkat kepala. Bibir diketap. Beberapa saat dia menunduk semula mengurut kakinya. Lelaki yang sudah melutut depannya diabaikan. Panas dalam hati belum surut, seorang lagi datang tidak kena masa.

SECEBIS CINTA INTANWhere stories live. Discover now