INTAN 9

765 31 0
                                    


"Mia, kau tak kerja ke?"

Kalut Damia duduk sebelah Intan. Baru teringat tujuan dia ke situ.

"Aku dalam kelas tadi kut. Terus lari keluar kelas pergi minta EL. Terkejut bila tahu kau masuk hospital patah kaki. Tambah lagi bila dengar Aneff yang hantar. Kau buat apa dengan mamat tu sampai patah kaki?"

"Hah! Betul tu beb! You belum cerita pasal tu lagi dekat I!" tukas Hakimi yang baru teringat tentang Intan yang didukung ke dalam hospital oleh Aneff tadi.

Intan tepuk dahi. Sungguhlah Hakimi suka besarkan cerita. "Mana ada sampai patah kakilah. Terseliuh je. Melebih-lebih pulak! Nak sangat aku patah kaki ke apa?"

"Kimi yang bagi tahu." Jeling Damia pada seterunya. Sia-sia air matanya mengalir tadi. Ingatkan Intan cedera teruk ke apa.

"Takdelah. Aku terseliuh aje tadi. Pusing-pusing kemudian terjatuh sampai terseliuh. Buat malu aku je depan mamat tu. Kebetulan waktu tu jugak dia masuk pejabat aku...." Intan mula ceritakan keadaan tadi.

"Tu nasib Aneff masuk tolong kau. Kalau tak sia-sia kaki tu makin teruk!"

Intan tersengih. "Itulah. Nasib berbaloi pengorbanan aku. Sempat juga goda-goda dia sikit. Kena dukung tu beb... Badan dia perghh! Tough habis."

"Handsome ke?" soal Damia yang mula masuk line Intan.

"Handsome siot Mia! Badan dia pergghhh keras babe... Aduh!" Pujian Intan terhenti bila Hakimi layang satu ketukan di kepalanya.

"Apa ni Kimi?" bentak Damia. Suka hati dia aje pukul kepala Intan.

"Amboi sakan kau orang berdua, kan..." perli Hakimi berbaur cemburu. Intan ni pun satu. Yang dia sogok kepala Damia dengan lelaki lain tu apahal! Tambah terbakar hati Hakimi.

"Muka orang cemburu tu. Takut kau jatuh hati dekat Aneff..." bisik Intan tersengih-sengih. Saja nak tambah sesi pembakaran jiwa raga Hakimi. Siapa suruh buat dia menangis bagai nak rak tadi. Intan nak balas dendam pada Hakimi pula. Padan muka!

"Tak ada maknanya. Ceritalah lagi... Macam mana plan kau? Adif pulak?"

Intan mendengus. "Adif tu lagi satu hal. Kimi, tolong I cari peluang dekat dengan Adif. I kena plan betul-betul untuk ikat dua lelaki tu. Yang Adif tu macam senang je. Tapi Aneff ni yang payah sikit. Macam gay aje. Aku goda, dia sikit pun tak layan."

"Kalau gay. Kau suruh je Kimi goda. Mana tahu memang betul-betul gay..."

"Tu la aku pun terfikir juga beb!" Serentak Intan dan Damia tergelak kuat. Pandangan maut Hakimi pada mereka langsung tidak dipeduli.

Kelat muka Hakimi memandang budak dua ni. Langsung tidak lucu baginya. Saja nak naikkan darahnya. Kalau Intan dan Damia bersatu memang Hakimi selalu jadi mangsa buli oleh mereka berdua. Ada saja usikan yang selalu menyakitkan jiwa raganya.

Lebih-lebih lagi bila Damia yang mulakan. Intan tu takut sikit dengannya, Damia saja yang selalu jadi kapten untuk mulakan usikan. Kalau Intan seorang mana berani nak usik lebih-lebih. Takut kena marah!

Intan yang perasan Hakimi yang makin berangin itu menarik lengan baju kurung Damia. Dia bisik pada telinga gadis itu. "Mia... Mia... Kimi marah wei!"

"Peduli apa aku..." Dia sempat jelir lidah pada Hakimi. Saja nak tambah angin lelaki itu. Hakimi mana pernah marah dia lebih-lebih. Takut dia tak pandang lelaki tu lagi. Sebab tu Damia makin galak mengusik. Alah! Hakimi tu saja yang selalu naikkan darahnya.

Hakimi terus ambil bantal Intan lalu dilempar tepat mengena muka Damia. Geram betul dengan telatah Damia tu. Saja nak naikkan darahnya. Tahu sangat yang dia memang akan sentiasa kalah dengan dua orang ni.

"Hakimi!" Giliran Damia pula yang marah. Terdorong ke belakang badannya akibat dilempar bantal. Tepat kena muka pula tu.

Intan di tengah tergelak kuat. Lucu tengok pergaduhan pasangan ni. Hailaa... kalau budak berdua ni kahwin nanti habislah berterbangan pinggan mangkuk di rumah mereka tu. Dia patut bagi cadangan agar Hakimi dan Damia pakai pingan dan mangkuk kertas atau plastik saja nanti.

Jimat sikit! Kalau lempar tidaklah sampai berkecai.

SECEBIS CINTA INTANWhere stories live. Discover now