Sultan:kalk kız bugün ablanın istemesi var.Deyip nefesi dürter. Nefeste zorla olsada gözlerini aralayıp ayağı kalkar.
Nefes:banane
Sultan:ne demek banane. Yediğin dayaklar az geldi herhalde.
Nefes:off. Çık dışarıda üstümü değiştireyim.
Sultan:adam gibi giyin. Kadına benze biraz. Ha bu arada akşam bir yanlış yaparsan bu sefer babanın elinden ben bile alamam seni.Deyip dışarı çıkar.
Nefes:sanki almışlığı var.
Deyip dolabın kapağını açar.
Nefes zorlu
Ben nefes,nefes zorlu. Annem öldü. Trafik kazasında. Babam anneme çok aşıktı. O güne kadar her şey çok güzeldi. Annem öldükten sonra babam bana düşmanı gibi bakmaya, davranmaya başladı. Bir yıl sonra ise bu kadını getirdi evimize. Ne kadar yalvarsamda dinlemedi. Anneme olan aşkı bir yıl içinde bitmişti. Unutmuştu. Yani ben öyle sanıyordum belkide. Bide ablam var. Her ne kadar abla denmeyecek gibi olsada. Üvey. Sultan hanımın kızı. Hiçbir zaman ona anne demeyeceğim. Zaten kendiside ona böyle dememden memnun. Kızının ismi hazan. O da annesi gibi. Üçü birleşip beni hor görür. Sultan hanım babamı gaza getirip beni dövdürüyordu. Bazen babamı gerçekten tanıyamıyordum. İşte böyle benim hayatım. Soy adımın hakkını veriyorum.
Dolaptan akşam için giyeceğim bir elbise seçerken kapının sert bir şekilde açılmasıyla yerimden sıçradım.
Yazardan
Hazan:elbisem nasıl?
Deyip hava atmaya çalıştı. Akşam tahir diye biri ile sözlenecekti. Kendisini daha görmedim gerçi hazanda görmedi. Yani yakından. Sadece fotoğraftan gördü. Babam iş için evlendiklerini söyledi. İlk hazana göstermiş fotoğrafı beğenmezse zorla beni evlendirecekti.allahtan beğendi. Bildiğim kadarıyla mardinlilermiş. O kadar uzağı gelin gitmeyi istemem zaten.
Nefes:çok güzel olmuş desem basıp gider misin?
Hazan:evet
Nefes:mükemmel olmuş. İyi şimdi git.Deyince tam gideceği sırada sinir ile yanıma geldi.
Hazan:bana bak sakın akşam benden daha güzel olmaya çalışma söylerim anneme yine suratın it oynamış yonca tarlasına benzer.
Deyip çekip gider. Nefes sıkıntı ile nefes verip elbisesini giyer.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KARANLIĞIN GÜNEŞİ
قصص عامةSevilmeyen bir ailenin kızı olan nefes üvey ablası hazanın sözünde eniştesi olacak adam ile aşk masalı. Destansı olmaz belki ama her sevda gibi özeldir. Romanı olmasada masalı olur.