Hikayenin Spotify çalma listesi için, medyayı kullanabilirsiniz.
Herkese teşekkür ederim.
Benimle birlikte bu yolculukta beraber yürüyen herkese minnettarım.
Bahsetmem gereken bir iki şey var, hemen bunlara değineyim:
Birincisi, bu kitap Gone Girl (2014), filminin bir başka türde uyarlanışıdır. Kitabın bazı detayları özellikle bu filme teşekkür edilmek maksadıyla eklenmiştir.
İkincisi, kitapta ardına gizlenmiş oldukça fazla sayıda detay bulunmakta. Bunlara örnek olarak ise, Steve'in Tony'ye alkolü bırakması için yaptığı baskı ve Tony'nin ise şiddetle karşı çıkması sırasında, Melonie'nin Tony'ye kendi elleriyle viski ikram etmesi arada yaşanan minik bir ironi olarak tanımlanabilir. Burada Steve'in tamamen doğru ve temiz tarafı gösterirken, Melonie'nin arzuları simgelediğini çıkarabilirsiniz. Ama neticede, Tony arzularından sıkılıp yine Steve'e dönüyor.
Kitaptaki karakterler ve yaptıkları hareketler hep birtakım şeyleri belirtiyordu, yazarken de hikayenin sonunda iyi veya kötü bir karakterin çok net bir şekilde kalmayacağını siz de anlamışsınızdır. Başka bir açıdan ise, zaten amacım buydu.
Hikayeyi en büyük yazma amacım, ne olursa veya nelerden geçilmiş olursa olsun değişerek ve evrimleşerek hayata devam etmek zorunda kalabileceğimizi anlatmak istiyordu. Bu yüzden Bereavement, aslında bir Steve Rogers kurgusu.
Zaten bana Bereavement'ı tek bir cümleyle özetle deseler, Steve Rogers'a yağdırdığım methiyelerin toplamı, derdim.
Tony ise, baştan aşağı pişmanlık akıtan bir karakterdi. Tabii ki, ne kadar inkar edilmeye müsait olsa da, son bölümde Tony'nin de oldukça farklı bir insana bürünüp olgunlaştığını anlayabilirsiniz.
Bir diğer konu ise, hayatı magazin sayfalarına çarşaf çarşaf serilen insanların aslında ne kadar iyi ve naif gözüküp içlerinde veya yaşadıklarında neler olabileceğini de göstermek isteyen bir niteliği vardı, Bereavement'ın. Herkesin hayran olduğu insanların belki de iç dünyasının göründüklerinin zıttı kadar kirli olabileceğini hatırlıyordu, buna değinmeden bu kitabı bitirmek benim için hayal kırıklığından ibaret olurdu.
Kitapla ilgili kafanızda kalan soru işaretleri için bana bu bölümde sorabilirsiniz, soruları yanıtlarım. Hem de bundan büyük bir memnuniyet duyarım.
Yine de merak edilebilecek detayların bazılarını ben vereyim:
•Steve, Tony'nin günlüğü yaktığını doğal olarak, barıştıktan kısa bir müddet sonra öğrendi. Ama sözünde durarak hiçbir şekilde Tony'yi kınamadı. Tony ise bu konu hakkında oldukça kontrolsüz davrandığını söyleyerek özür diledi.
•Jerome'un Steve'e hediye ettiği şarkı, Frank Sinatra, Strangers In The Night' dı.
•Steve'in kaybolduğu haberini sunan kadın, Mary Jane Watson'du.
•Melonie, Tony'yi kaybedebileceğini anladığında, Rhodey ile yakınlaştı, Rhodey en başta bu yakınlaşmayı tabii ki reddetti. Fakat Steve, Melonie'nin planlarından haberdardı, bu yüzden Muori e Rianima'da Melonie hakkında dalga geçer gibi konuşup, Tony'ye yoksa seni de mi aldattı, demiştir.
•Schadenfreude, başkalarının acı çekmesinden duyulan haz; Muori e Rianima'da, öldür ve dirilt demektir.
• Tony'nin Savunma Bakanı olmasını gerçekten Steve önermiştir.
• Jerome, Steve'i Tony ile ayrıldığı dönemde bir iki defa sağlığından şüphe edip ziyaret etti, ama aralarında beraberlik geçmedi. Tony ile Steve barıştıktan sonra ise, Jerome, Steve ile asla iletişime geçmeye çalışmadı.
• Valentina, babasıyla beraber görmeden önce Steve Rogers hayranıydı.
• Muori e Rianima'da ana taslakta Tony Steve'in boğazını sıktığı zaman, Steve kendisini öldürmesi için Tony'ye yalvaracaktı. Ama sonradan bu fikirden vazgeçtim.
• Steve, Tony ile evlendikten sonra, yavaş yavaş içten Tony'yi Pepper'a karşı cephe aldırmış, böylece Pepper ile kavga etmesini sağlayıp işten attırmıştır.
•Steve'in son kısımda ağlamasının sebebi, Jerome'u sevmiş olmasından dolayı değildi, Jerome'un ona karşı olan aşkını kullanıp bundan utandığı içindi.
• Jerome M. Barrett'ın, M'si Matthew'du.
Şimdilik bu kadar yeter.
Ayrıca bu, muhtemelen yazacağım son kurgu değil, beni takip edip, çıkacak kurgularımdan haberdar kalabilirsiniz.
Az kalsın unutuyordum.
Yıllardır Wattpad ortamında bulunup hiçbir şekilde Stony vb. shipler üzerinden kurgular yazmayı denemedim. Bir ara mizahi bir Marvel kitabı çıkarmıştım, ama yeterince okunmadığını görüp silmem bir olmuştu.
Bu yıl Bereavement'ı yazdım, çünkü fark ettim ki bu camiada, Steve Rogers'ın çekebileceği acıları anlatan kurgular oldukça az. Genelde acıyı çeken taraf durmadan Tony oluyor, intihara meyilli biri varsa, genelinde de o Tony oluyor. Çünkü Steve durmadan kalp kırabilen, aldatmayı seven, tamamen şerefsiz ama yakışıklı biri olarak anlatılmaktan bir türlü kurtulamıyor. Bu hala daha oldukça geçerli.
Eğer, gerçekten yıkılmış, bitik ve tükenmiş bir Tony arıyorsanız, özür dilerim, yanlış profilin kitabını okumuşsunuz. Ben bunu yapmayacağım, çünkü Steve bana göre az önce anlattıklarımdan çok daha fazlasını hak eden bir karakter.
Bu yüzden lütfen, lütfen ve lütfen, Steve Rogers'ın da oldukça acı çekebileceğini unutmayın.
Eğer bu kitap size tamamen saçmalıktan öte gelmişse, şimdi çıkacaksanız dahi aklınızda tutmanız gereken tek detay bu olsun.
Bana destek olup yanımda olan tüm arkadaşlarıma ayrı teşekkür ediyorum ve onları çok sevdiğimi de belirtip kaçıyorum artık.
Başka fikirlerde, başka dünyalarda yeniden görüşmek üzere, hoşçakalın.
-duru
ŞİMDİ OKUDUĞUN
𝘣𝘦𝘳𝘦𝘢𝘷𝘦𝘮𝘦𝘯𝘵 ∝ 𝘴𝘵𝘰𝘯𝘺
Fanfictiontony stark, depresyondaki eski nişanlısının kaybolduğu haberini sarsılarak alır. stony au• dram ve şiddetsel öğeler barındırır. tamamlanmıştır.