Mitt perspektiv
Tiden har gått så fort att jag inte är beredd på att kliva på planet. Jag är väldigt exalterad inför press-touren och att få träffa de flesta av skådespelarna igen, men det har varit skönt med lite med semester. Kanske jag hade hunnit åka utomlands någon vecka.
Första stoppet är i New York vilket är ett utav mina favorit ställen. Jag älskar verkligen staden men även de små städerna i utkanten. Det påminner nästan lite om hemma.
Flygresan tog som vanligt runt nio timmar och jag gick igenom tullen vid sidan om för att inte skapa för mycket uppståndelse. Utanför flygplatsen står bilen redan och väntar på mig för att köra mig till hotellet. Jag har faktiskt ingen aning om vilket hotell vi ska bo på, vilket är ganska skönt. Allt är redan planerat.
-"How was your vacation?", frågar George som har varit lite som min säkerhetschef under inspelningen av filmen.
Försiktigt ler jag och tittar på byggnaderna som vi passerar.
-"Very nice. I just slept all days and cuddled with my dogs", fnissar jag och ser hur Lucas också ler.
-"Did you have any free days?", frågar jag för att försätta konversationen.
-"Just over the Holidays", svarar Lucas och stannar bilen bredvid en stor, vacker byggnad.
Han stänger av motorn och kliver ur för att öppna dörren till mig.
-"Do you want me to take your bags inside?". Jag skakar på huvudet och tar hans hand som han vänligt håller fram för att hjälpa mig ut.
-"Okay, see you soon then", säger Lucas och hoppar in i bilen när jag börjar gå mot ingången.
Lobbyn är stor och ser väldigt exklusive ut. Försiktigt går jag fram till receptionen och säger mitt namn. Hon skiner genast upp och knappar lite på dator innan hon ger mig ett kort.
-"Your room number is 5325. It's on the fifth floor in building three, so take the elevator just behind that wall", säger hon glatt och pekar mot en vägg som jag tydligen ska runda.
-"You can give your bags to Charlie behind you and he will take them to your room while you can wait in the lounge. I think everyone is waiting for you", fortsätter hon och jag ler och tackar innan jag går mot loungen.
Som hon sagt sitter alla redan där inne. Chris Hemsworth, Robert Downey Jr, Scarlett Johansen, Tom. Jag förstod nog inte förens nu hur mycket jag saknat honom.
-"D/n, good that you're here. Now can we start with some basic information", säger Jeff, som är personen som bokat in allt för oss.
Mötet höll på i ungefär en timme och både Scarlett och Lizzie skyndade sig fram till mig när alla börjat resa på sig. Vi möttes i en hård kram alla tre och jag såg på deras blickar att dem visste något.
-"You need to tell us everything about your little trio with Tom", säger Scarlett med ett flin och börjar dra med mig mot hissarna.
Snabbt vänder jag bak huvudet och möter Toms roade blick. Jag hade gärna velat hälsa på honom, men det får nog vänta.
-"Wait who told you?", påpekar jag inne i hissen och Lizzie fnissar till.
-"A little bord whispered in our ears", säger hon.
Tom? funderar jag och flinar.
Vi kommer tillslut fram till Scarletts rum och hon slår sig ned på sängkanten med Lizzie bredvid sig.
-"So?", säger Lizzie med stora ögon.
Lågt skrattar jag och sätter mig vid huvudkuddarna vilket får dem båda att vända på sig.
-"So we didn't do so much. Cuddled in the sofa, I had my interviews to do and he had to do som stuff to. We cooked dinner together and had a so romantic evening. But then I had to go home and we decided to try this thing, as a secret to next summer", berättar jag och Scarlett tittar drömmande på mig.
-"You guys are so lovely together", säger Lizzie.
-"Don't you dare broke up", avslutar Scarlett och kramar om mig snabbt.
Dem båda tittar på mig med ett leende och klappar sedan sina händer.
-"So go and meet your Prince Charming", säger Scarlett och tittar snabbt mot ytterdörren.
-"I'll see you soon!". Jag vinkar hejdå till dem båda och skyndar mig ned till receptionen och frågar vart Tom har sitt rum.
Efter lite om och men hittar jag dit och knackar försiktigt på. Det tar någon minut innan Tom med ett stort leende öppnar dörren. Han drar snabbt in mig i en kram och jag vill aldrig att han ska släppa. Aldrig.
-"I've missed you so, so much", flämtar han och bara tittar in i mina ögon.
-"I've missed you", mumlar jag till svar och vi möts i en snabb kyss innan han drar med mig in till hans rum.
Han kysser mig igen och kramar sedan om mig, om och om igen.
Vi pratar igenom allt som hänt de senaste månaderna och det känns som en tyngd släpps från mina axlar. Det har varit så jobbigt att sakna någon så enormt mycket som jag har saknat Tom. Vi kommer tillslut in på min födelsedag som han missade. Han hade skickat världens gulligaste meddelande men var fortfarande lite skamsen att han inte kunde vara där.
-"I got you a birthday gift". Hans leende är sockersöt vilket får hela mig att le också.
Jag följer honom med blicken när han strosar ur om sitt rum och letar efter min present. Tillslut hittar han den och kommer bort till mig igen. Det är en vackert inslagen, liten ask. Jag kan gissa är det är ett smycke av något slag men vet inte helt säkert.
-"Here you go! Happy birthday love", säger han och kysser mig snabbt innan jag får asken.
Jag tar emot den och tittar med ett svagt leende på honom. Jag trodde faktiskt inte han köpt en present till mig. Presentpapper va matt rött och snörena glittrar i grönt. Försiktigt börjar jag öppna paketet och får tillslut fram en liten ask.
Jag tittar på Tom igen som visar med hela kroppen att jag ska öppna den, vilket jag gör. I asken ligger ett litet guld armband med en liten berlock i form av ett hjärta. Det är nog det finaste och betydelsefulla smycke jag har.
-"Tom. I mean. I love it", mumlar jag osammanhängande och bara beundrar armbandet.
-"Thank you so much", säger jag tillslut och tittar upp på honom.
Innan Tom hinner svara kysste jag honom och han lägger händerna runt min midja. Jag drar sedan ifrån och hans leende gör hela mig varm.
-"Thank you", mumlar jag igen och ler.
-"Anything for you".
Efter någon timme går jag tillbaka till mitt rum för att sova. Dagen efter fylls endast med en massa intervjuer och även dagen därpå. Vi åker sedan till Orlando för två dagar och tillsist Los Angeles i tre dagar innan vi åker till Tyskland. I Berlin fortsätter alla intervjuer, många roliga men även många tråkiga. Vi stannar i Tyskland i två dagar och åker sedan vidare till Frankrike för de sista intervjuerna innan premiären.
Dagarna var så intensiva att jag knappt hinner prata med någon. Scarlett och Lizzie följer mig hack i häl och förhör mig på allt gällande Tom. Lite gulligt. Tom. Vi har inte hunnit vara med varandra något. Efter varje arbetsdag ramla jag i sängen direkt och somna. Armbandet jag fick av Tom har jag haft på mig varje dag sedan jag fick det.
// detta kapitel är skrivet av den talangfulla @jagharingetliv123 !! hon fick gästa och skriva ett till kapitel i min förra bok "Lämnad men ämnad till något större" och hon gör det lika bra (om inte bättre!!) som tidigare <333 tusen tack!
YOU ARE READING
En vilsen själ
FanfictionJag är barnbarn till en av tidernas största skådespelare. Det ger fördelar men ger även en hel del press och mycket ögon på sig. Under hela min uppväxt var jag bevakad och är det fortfarande. Visa hävdar att jag har talang och visa inte. Hur som lyc...