KAPITEL 9

313 7 13
                                    

Mitt perspektiv

Dagen tidigare på eftermiddagen spelade vi in en scen där Peter presenterar sig för Doctor Strange och Grace.

-"oh we are using our made up names, then Im Spider-man." Peter räcker fram sin hand för att skaka hand med Strange.

Han vänder sig sedan om mot Grace.

-"and you?" frågar han blygt.

Grace tittar misstroget på Peters utsträckta hand och låter den hänga kvar där i luften utan att skaka den.

-"I don't know." svara hon kort istället.

Det får allas uppmärksamhet att dras till henne, till och med den magiska manteln.

-"you don't know?" Peter ansikte är helt vridet i förvirring.

-"what do you mean with you don't know?" frågar Stark som nu kommit lite närmre.

-"I don't remember, the last thing I remember is me with my parents when I was 8. After that everything is black." hon rycker på axlarna, inte helt säker på om hon ska ens tro sig själv längre.

-"you don't remember anything?" frågar Doctor Strange en smula misstroget.

-"no, well I remember that two aliens or whatever they are trying to kill me. They asked efter something.." Grace försöker minnas vad de frågade efter.

-"you know they wanted to kill all of us back in New York." säger Stark som nu tappat intresset.

-"no before that, they asked after the.. the power stone? They said something about infinity stones and... Sthanos? But when I didn't know was they were talking about they tried to kill me."

Nu får Strange och Stark direkt upp intresset igen.

-"they asked after the Power stone?" upprepar Strange.

-"yes, they said "if anyone have it it's you because you have the power of it"." Grace ryker oförstående på axlarna.

Det blir tyst en minut, Strange och Stark tittar på varandra. Stackars Peter verkar inte hänga med alls.

-"how old are you and where is the stone now?" frågar Stark,

-"I don't know, but I think 15 years old and maybe they already have the stone because they left after they got a message or something." förklarar Grace, glad att ha någon att berätta för.

-"okey, Peter look after her." bestämmer Stark med en snabb gest medan han börjar diskutera något med Strange.

Peter tittar på Grace blygt med ett tveksamt leende.

-"I don't need anyone to look after me!" utbrister Grace arg och blänger på Peter.

-"I can take care of myself so no thanks." hon betonar de två sista orden noga och Stark tittar på henne.

-"okey but don't get killed please." han himlar med ögonen.

Den scenen blev väldigt bra och det känns som om jag verkligen fick till Grace karaktär. Tidigare idag på morgonen filmade vi en till scen som gick minst lika bra.

-"Im backup." påpekar Peter i bakgrunden.

-"No, you are stowaway. The adults are talking." säger Stark och vinkar bort Peters erbjudande med en gest.

Sedan blir det tyst och alla vänder sin blick till Grace som om de förväntar sig att hon ska säga något.

-"what? I'm not gonna save your asses if this go down." förtydligar Grace med en halvt irriterad blick och med armarna i kors.

En vilsen själDonde viven las historias. Descúbrelo ahora