bab 3

35 3 0
                                    

Hospital besar Kuala Lumpur
Suasana kelihatan tenang.tanpa membuang masa Nur shaqiera,berjalan ke arah lobi hospital.apabila sampai di pintu utama hospital,Nur terus membaca nama ward yang tertera di skrin telefon bimbit miliknya...

Ward 5c, katil 14 -ibu💚

Nur terus berjalan ke arah ward tersebut dan berhenti dihadapan pintu bilik tersebut.

"Ibuuuu,Mie tak nak makannn...Mie nak tunggu Nur...
"Sayang,janganlah macam ni...makanlah sikit..nanty perut tu kosong...
"Tak nakkk ibu...Mie nakkk..

Pintu dikuak.

"Assalamualaikum...
"Waalaikumussalam,
jawab mereka serentak.

"Nur,abang...
"Degilnya lah kan abang ni ye?ibu suruh makan tak nak...nanty sakit susahkan ibu jugakk...
"Hrmm..ye lah..abang cuma nak tunggu Nur je..

Nur shaqiera mengeluh

"Dahhh...tak payahlah gaduh...korang ni dah nak kahwin dah tapi perangai macam budak-budak..
"Tak de la ibu...tengok la Nur ni marah je kerja dia...orang sakit pon nak marah...awq period ke?

Spontan ibu dan Nazmi gelak besar.nur shaqiera hanya menjuihkan bibirnya.

"Merajuk pulak sayang kita ni...alololo..meh sini meh.."

Mata Nur membulat.ada juga yang kena ketam karang.

"Hrm..dah alang alang Nur kat sini kan...ibu nak balik kejap boleh?ibu nak kemas rumah dan masak sikit.."

"Baik ibuuuu!!!"
Jawab mereka berdua serentak.

"Sembang kosong je..jangan nak buat apa apa...ingat korang belum halal lagi...sabar sikit"

"Ye ibu...Mie sembang-sembang manja je dengan Nur..kan sayang?"

Nur hanya mengangguk..tanda setuju.

"Okaylah..ibu balik dulu...nanty kita jumpa lagi yea Nur?Mie jangan nak susahkan Nur sangat... kesian dia.

Nazmi hanya tersenyum.kelibat ibu kini hilang disebalik pintu yang tertutup rapat..

"So,sayang cerita la apa awak buat sepanjang saya tak de ni..."

"Saya buat apa?mana ada apa apa la..macam biasa je lah.."

"Tak nak cerita ke?hrm..tak pe la..nak buat macam mana orang tak nak cerita.."

"Nur suap abang yea?abang nak Nur suap kan tadi?

Nazmi hanya mengangguk.

"Okay...nganga cepat..

Nur shaqiera menyuap bubur ke dalam mulut Nazmi.

"Sayang...are you okay?you look so sad sayang...

Nur hanya tersenyum kelat.

"Tak ada la...Nur okay je...penat mungkin..

"I miss you sayang..hope jangan lah jadi macam dulu...terlalu banyak sangat abang sakitkan sayang.."

"Miss you too..jangan lah macam tu...tak payah ingat benda lama..kita buka buku baru yea?

Nur shaqiera hanya tersenyum ke arah tunang kesayangannya itu...

"Ermmm,sayang kenapa abang nampak sayang macam pucat?
Sayang sihat tak ni?

"Tak ada la..jangan risau..

Dia,cahaya bintangkuWhere stories live. Discover now