bab 13

23 3 0
                                    

Setelah sarapan dihidangkan,Nur segera menuju ke bilik tidur untuk menunaikan solat subuh dan bersiap.setelah habis solat,Nur membelek luka terkena bucu katil semalam yang semakin kering

"Auch!arghh...sakitnya..

Nur mengerang sakit dan meletakkan sedikit ubat gamat di atas kapas dan segera menutupi lukanya..setelah puas membelek tubuhnya,Nur terus turun bersarapan dan ke tempat kerja..

.............................................................

Setibanya di office,Nur terus bergegas menuju ke mejanya untuk mendapatkan dokumen yang perlu ditandatangani pada pagi ini.

"Assalamualaikum,Nur
Aku menoleh.encik Andy sudah tersenyum ke arah aku.

"Waalaikumussalam,encik Andy..

Andy memandang dahi Nur yang ditampal dengan kapas.

"Err,Nur..bukan nak sibuk hal you ..but,kenapa dahi you?

"Er,terhantuk dinding semalam.

"Ish,hati hati sikit you ni...

Aku mengangguk,encik Andy berlalu pergi..aku melepaskan nafas lega.mujur Andy tidak bertanya lebih lanjut.aku melihat masej yang aku hantar pada Aqel pagi tadi,namun hampa..tiada balasan..

Aku mengeluh.adakah perkahwinannya ini satu kesilapan baginya?aku mendail number fon Aqel.sesaat dua.. panggilan disambungkan.

"Hello, abang..

"Kau nak apa?!boleh tak jangan ganggu aku?!aku serabut la!!

Nur terkedu apabila disergah begitu.

"Kau kau nak membisu,tanpa ada tujuan nak call aku,baik tak payah call!menyusahkan betul kau ni!

"Abang...Nur

Tit..tit..panggilan diputuskan.aku meletakkan telefon di atas meja.

"Apa salah aku?!

Tok!tok!tok!

"Yes, Anita?

"Encik Andy suruh puan ke lobby..katanya nak ke site..

"Ouhhh,oky..

Nur bersiap dan mengambil tas tangan.langkahnya diatur ke lobby syarikat.

"Nur,sorry  i lambat..

"Er,tak pe..kita nak ke site mana?

"Damansara.

.........................,...................................

Nur dan Andy berjalan menuju ke good court.

"Nur,suka makanan Thai?

"I ni jenis tak memilih..asalkan perut kenyang,hati pon senang..
I sambar je makan depan i

Mereka tergelak kecil.tanpa disedari ada seorang lelaki menangkap gambar dan beredar dari situ






Dia,cahaya bintangkuWhere stories live. Discover now