Ahad yg sepatutnya menjadi hari meluangkan masa bersama keluarga seakan akan tidak bernilai buat Nur shaqiera.hendak keluar tetapi dia tahu manusia yang dianggap suami ini bukan akan membenarkan dirinya keluar walaupun benda tersebut benda yg penting bagi Nur tetapi alasannya masalah tersebut bukan masalah dirinya.semakin hari kesabaran Nur semakin menipis.aqel yang berada di ruang tamu kusyuk menonton televisyen.
Telefon berdering panjang,melihat Nur yang tidak ke almari untuk menjawab panggilan Aqel bangun nak berjalan ke arah almari tersebut dan agak terkejut apabila Nur berdehem,lantas telefon tersebut bertukar tangan.
"Hello,siapa ni?,"
"Hrmm,saya Nur shaqiera,"
"Ouhh,kak warda.
"Kereta saya kat siap?
"Oky,lagi setengah jam saya ke sana...terima kasih kak.
"Waalaikumussalam.Talian dimatikan.nur menyusun langkah hendak menuju ke dapur.langkahnya terhenti apabila Aqel menyebut namanya disebut.
"Kau nak pergi mana?
"Kejap lagi saya nak pergi ambik kereta.
"Lepas kau ambik kereta,terus balik rumah!aku tak nak kau merayap!kau faham ke tak?!Aku hanya mengangguk.sudah 3 bulan aku dan Aqel begini.saling tidak bercakap dan tidak melayani aku sejak dari kejadian itu.
"Abang,makan dah siap..saya nak bersiap.abang nak makan tak sekarang ke?
Pertanyaaan aku itu tidak dijawab.aku terus berjalan menuju ke bilik.
☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️
"Asalamualaikum,kak warda
Lamunan warda Waheeda terus terhenti.warda tersenyum manis ke arah Nur shaqiera."Waalaikumussalam,Nur..maaf akak termenung pulak..Nur nak terus balik?
"Haah,saya ingat macam tu la..akak nak saya temankan ke mana mana ke?
"Erm,akak rasa we need to talk..cafe depan tu je.
"Sure.Mereka berjalan menuju ke cafe yang baru dibuka hampir sebulan yang lalu.
"Erm,Nur..akak rasa kan,Nur adalah wanita yg akak cari Selama ini...
"Maksud akak?
"Ciri ciri adik kan ada sikit la macam Nur yang akak kenal
"Saya rasa saya tak pernah kenal sesiapa selain daripada akak..
"Ermmm..
Warda tersenyum hampa.bagaimana mahu menerangkan kepada wanita di hadapannya ini.."Ehhh,kejap..you should know who is Nazmi nasri..
"Yes,i'm..but apa kaitan akak dengan dia?
"I'm One of his gf..akak yg paling gemuk masa tu..
"Kak warda?kenapa tak bagitau tadi?sorry cerita tu terlalu lama sangat..saya pun tak berapa ingat...
"It's oky Nur..akak faham apa yg terjadi pada Nur..
"Tak pe kak,saya pun jumpa dia kali terakhir masa saya baru je kahwin..dia pun dah bertunang..
"Ouhhh,..akak nak..
"Kejap..
Telefon berdering menandakan ada panggilan telefon dari seorang..Nur mengangkat.
"Hello,..
"Kau tak reti nak balik ke?tadi aku pesan apa?!kau ni degil kan! Siap kau balik nanti!
"Ye,saya ontheway balik ni..Tutttttt...
"Nur oky?tadi siapa call?
"Suami Nur.
"Dia marah?Nur baliklah..sorry,i waste your time..
"Tak pe,bukan senang saya nak keluar pon..Nur balik dulu ye?
"Take care oky?jaga diri..
"Asalamualaikum..
"Waalaikumussalam..
YOU ARE READING
Dia,cahaya bintangku
RomanceCinta?atas sebab cintalah dia menjadi buta, Begitu lah kisah hidup Nur shaqiera,gadis yang hidup serba kekurangan dan lebih pasrah lagi tunangnya,Nazmi kemalangan seminggu berlangsungnya majlis perkahwinan mereka..Kehadiran Aqel,lelaki yang paling d...