bab 7

28 3 2
                                    

"sayang,masak apa tu?kan abang dah cakap tak payahlah buat breakfast..

"Alaa..dah sihat dah ni..rasa la dahi Nur..

Aqel meletakkan tangannya di dahi milik Nur shaqiera..

"Nasib baik tak panas,but abang tetap tak nak sayang yang masak..nanty jap lagi demam balik..meh sini la abang tolong..

Nur hanya membiarkan sahaja Aqel yang menyediakan sarapan pagi mereka..Nur terus duduk di meja makan yang tersedia..

"Dah siap nasi goreng..jap lagi tengahari abang masak yea sayang?

"Ehhh,abang tak kerja ke?

"Tak..abang nak spent time dengan sayang...

"Hrmm..okay

Mereka menikmati nasi goreng yang baru dimasak Aqel..

"Kenyang?baru hari ni abang nampak sayang makan banyak..

"Ye ke?mana ada la..

"Sayang, dah ada ke..muka nampak berseri semacam ni..orang kata muka nampak seri ni tanda dah ada..sayang sorok ke dari abang?let tell me sayang...

"Tak de rezeki lagi lah...kalau ada dah lama Nur bagitau...

Aqel tersenyum kelat..sudah hampir sebulan perkahwinan mereka tetapi masih belum punyai cahaya mata tersendiri..

Mereka masing masing mendiamkan diri dan terus menyambung makanan yang berada di pinggan.. sesudah itu Aqel naik ke bilik mereka meninggalkan Nur shaqiera bersendirian di dapur..

Nur terus mengemas dapur dan setelah memastikan dapur bersih ,dia terus mendapatkan suaminya yang kelihatan pelik selepas makan tadi..

"Abang...

Nur terus mendekati Aqel..

"Abang..

Rengek Nur manja..Nur terus menyembamkan mukanya ke dada milik suaminya itu...memang itu yang selalu dibuatnya bersama Aqel apabila ingin memujuk suaminya itu..Aqel hanya membiarkan isterinya itu dan masih menaip sesuatu di telefon miliknya...

"Abang...

"Hrmm..nak apa manja manja ni?siap main peluk peluk lagi..tak malu ke peluk abang ni?abang ngap kang baru tahu..saje je nak goda goda abang..

Makin lama makin dibiarkan isterinya ini makin buat hal apabila tidak dilayan..

"Sayang,kenapa ni?nak apa,dari tadi tak nak lepas peluk abang ni..janganlah..kot ye pun tunggu la malam...

Nur terus mencubit peha suaminya

"Aduhhhhh,sayang janganlah cubit..sakit laa..ha ye..abang tak main handphone dah..

Aqel meletakkan telefon bimbitnya di tepi katil..

"Sayang,kenapa ni?cuba cakap dengan abang...

"Sorry...

"For what?sayang tak de salah la dengan abang...

"Nur tahu..Nur masih tak boleh nak bagi abang anak..Nur..

"Shhhh...tak mau la macam tu sayang...abang tak nak dengar dah pasal ni...rezeki tuhan yang bagi sayang..kita hanya merancang..Allah yang menentukan...so,kita usaha je ye?

"Umi call Nur semalam..

"Umi cakap apa?

"Umi cakap kita dah sebulan kahwin belum ada tanda tanda lagi ke?

"Then?

"Umi suruh Nur check doktor..takut Nur tak boleh mengandung..

"Ish,umi ni kan..tak sabar betul la...sian sayang abang ni...tak payahlah nak check..

Perlahan Lahan Aqel mengusap perut Nur.. memberi keyakinan ada isterinya itu..

"Sayang,jangan lah macam ni..One day,percaya lah kita juga akan merasai kemanisan saat Nur mengandung anak abang...sabar lah sikit...ada rezeki tu..Allah tak turunkan je..dia tunggu kita yang berdoa padanya...

Nur mendongak memandang suaminya..

"Insyaallah, amin abang..

Aqel tersenyum.. isterinya itu tak pernah jemu dipandangnya takkala dia melafazkan akad nikah sebulan yang lalu..lalu dia berjanji dia akan memastikan isterinya,Nur shaqiera sentiasa berada di sisinya sebagai seorang isteri sehingga akhir nafaznya

Dia,cahaya bintangkuWhere stories live. Discover now