Nur masih dingin dengan Aqel..
Usai solat,Nur terus bersalaman dengan Aqel.."Sayang..
Aqel terus menarik tangan Nur..
"Abang minta maaf...abang tak sengaja..abang,...
Nur terus berlalu tanpa mempedulikanya
"Buntunya aku nak pujuk ni..merajuk dia lain macam..
Aqel terus mengejar.
"Sayang....
Nur berhenti..memandang ke arah suaminya..
"Abang minta maaf..
Aqel mendekati nur..terus memeluk erat pinggang dan mecium Umbun isterinya..
Nur melepaskan pelukan dan beredar ke dapur..
"Peluk pon dah tak nak?merajuk benar ni..
Masih terngiang-ngiang lagi kata encik syarifuddin tentang anak tunggalnya itu..
"Aqel jangan buat Nur kami ni merajuk...kalau tidak memang dia takkan pandang dah muka sesiapa.."
"Tapi jangan risau..Nur ni jenis yang sukakan suprise..buatlah apa apa kejutan..nanti dia hilang la merajuk tu..
Aqel merangka satu idea..dia tersenyum sendiri dan bersiap keluar..
.............................................................
"Sayang,jom masuk tidur?"
Nur shaqiera tidak membantah.
Dia hanya membuntuti Aqel dari belakang..."Jom...
Aqel menarik tangannya..bau bunga mawar masuk ke hidung..
Di atas katil tertulis i'm sorry dengan menggunakan bunga ros merah...Nur memandang aqel..
"Ni suprise untuk awak..saya minta maaf yea sayang?,ujar Nazmi kepada Nur shaqiera.
"Sayang? kenapa ni?
Nur menangis teresak esak..sungguh dia tak sepatutnya memikirkan kenangan yang patut dilupanya apabila sah menjadi isteri Aqel
"Sayang..kenapa ni?
Aqel masih tertanya tanya apa sebab kah isterinya menangis sebegini..
Aqel menarik Nur duduk di atas katil..
"Sayang..cerita dengan abang..
Nur bercerita segalanya pada Aqel..dia mahu jelas tanpa membuatkan Aqel tersinggung dan tidak mahu berahsia dengan suaminya itu..
Aqel pula hanya mengangguk..dia sedar lelaki bernama Nazmi itu cukup bermakna dalam hidup isterinya itu suatu ketika dahulu..tetapi jiwa lelakinya memberontak cemburu..
Aqel terus diam membisu..dia menyuruh Nur duduk dia baring dan menutup lampu biliknya..
Di dalam samar samar cahaya malam,wajah isterinya itu ditatapnya...tangannya merangkul pinggang isterinya,dekat dengannya..
"Sayang,abang cintakan sayang..
"Nur pon..
"I love you sayang..
"Love you too..
Aqel mencium Umbun isterinya..
Entah dari mana dia terlalu tulus mencintai isterinya itu..hatinya merintih agar jodohnya seumur hidup dan berjanji menjaga Nur seumur hidupnya...baginya Nur shaqiera penting,sama penting dengan nyawanya..
YOU ARE READING
Dia,cahaya bintangku
RomanceCinta?atas sebab cintalah dia menjadi buta, Begitu lah kisah hidup Nur shaqiera,gadis yang hidup serba kekurangan dan lebih pasrah lagi tunangnya,Nazmi kemalangan seminggu berlangsungnya majlis perkahwinan mereka..Kehadiran Aqel,lelaki yang paling d...