Tiga minggu selepas itu..
"abang pergi kerja dulu yea,sayang..jaga diri..
Nur shaqiera menganguk.
"Err,abang..
"Ye sayang?kenapa?
"Saya nak jumpa ibu Nazmi boleh?saya nak minta izin awak ni boleh?kalau tak boleh tak apa..
"Abang izinkan..tapi sebelum abang balik kerja pukul 5, sayang dah kena ada kat rumah..dan One more thing,share location dengan abang sekali yea..
"Baiklah..
..........................................................
Setelah berpuas hati dengan pakaian yang dipakainya,Nur shaqiera terus berjalan ke lobby hospital..nafasnya ditarik..
Dari jauh Aqel Awwad memerhati isterinya..dia mengekori isterinya dari belakang..
"Assalamualaikum,ibu...
"Waalaikumussalam,nurrr...
rindunya ibu dengan Nur..Nur shaqiera tersenyum..
"Alang-alang Nur kat sini tolong tengokkan Mie sekejap..ibu nak ke kafeteria..nak makan..Nur nak kirim apa apa?
Nur mengeleng..
Puan Nazira berlalu..kini tinggal mereka berdua..
"Nur,abang nak tanya sikit..
"Tanya apa?
"Mana cincin yang abang bagi pada Nur?tu bukan cincin kita sayang..cincin apa tu sayang?"
"Err...cincin Nur beli..
Pintu dikuak..
"Ibu,nurrr....
"Bijaknya permainan kau...kau sedar tak kau isteri aku?aku percaya kau nak jumpa ibu Nazira je..rupanya,kau jumpa jantan ni belakang aku!
"Abang,nur...boleh..explain
"Nak explain apa lagi?!sekarang aku nak kau balik!aku nak bincang dengan kau kat rumah..kau balik sekarang!
Nur shaqiera berlalu keluar..
"Kau..aku tak nak kau ganggu isteri aku..kalau tak nahas kau aku kerjakan!
"Apa maksud kau?Nur tunang aku!
"Ouhhh..Nur tak bagitau lagi yea..sebab apa?dia malu nak bagitau kau yang dia dah kahwin..
Nazmi terdiam..
"Sorry bro,aku memang tak nak kau kacau dia..dia isteri aku..yang sah..
Aqel berlalu meninggalkan Nazmi..
"Agrhhhhhhhh!!!
Nazmi menghentak meja sekuat hatinya..
..........................................................
Kereta Aqel masuk ke pekarangan rumah..Aqel keluar dari perut kereta dan masuk ke dalam rumah menuju ke bilik tidurnya..
"Sini kau!
Aqel terus mencengkam leher Nur dan menarik rambut Nur..
Nur menangis minta dilepaskan"Abang,sakit...
"Kau tahu sakit!kau tak fikir sakit hati aku!kau ingat aku tak de perasaan?!
Aqel menunjal kepala Nur dan melepaskan cengkamannya...
Nur menangis teresak esak dan memegang lehernya..
Aqel berlalu pergi..dia menghidupkan enjin kereta..
.............................................................
"Ya Allah,kau berikan aku kebahagian seperti dulu ya Allah..aku mahukan suamiku Muhammad Aqel Awwad Arfan yang dahulu..maafkan segala dosaku..selamatkan rumah tanggaku ya Allah ..
Nur terus terbaring lemah di atas sejadah..akhirnya dia tertidur..
Aqel pulang,dan melihat sekeliling jikalau Nur ada disekeliling ruang tamu..
Pintu bilik dikuak..di lihat isterinya terbaring lemah di atas sejadah..
"Sayang,bangun...
Nur tidak bergerak langsung..dia merasa dahi isterinya
"Panasnya..demam ni..
Aqel membuka telekung yang di pakai Nur dan mengangkat Nur keatas katil..
"Sayang...abang minta maaf,abang dah lukakan sayang..
Aqel mengusap rambut isteri nya...
.............................................................
Nur terjaga.kepalanya tersangat lah berat seperti dihimpit batu besar dan pandangan yang kabur...Pintu dikuak..
"Sayang,jom makan?abang masakkan bubur ni...buka mulut...
Ditiupnya bubur tersebut dan disuap sedikit demi sedikit ke dalam mulut isterinya..
"Buka mulut lagi sayang...
Nur mengeleng... tangannya erat memegang jari jemari Aqel...
"Sayang kenyang?sikit sangat makan tu..
Nur mengangguk..dia terus mendekati Aqel dan menyembamkan mukanya ke dada suaminya itu..
"Sayang..abang...
"Nur yang salah...tak mengapa..
YOU ARE READING
Dia,cahaya bintangku
RomanceCinta?atas sebab cintalah dia menjadi buta, Begitu lah kisah hidup Nur shaqiera,gadis yang hidup serba kekurangan dan lebih pasrah lagi tunangnya,Nazmi kemalangan seminggu berlangsungnya majlis perkahwinan mereka..Kehadiran Aqel,lelaki yang paling d...