"ya,encik Andy...saya akan ke pejabat esok...
Aqel disebelahku hanya memandang aku.
"Hrm,jangan risau..saya datang awal sikit esok untuk sign dokumen yang encik kata tu,ya dokumen tu,oky.. asalamualaikum,"
Talian dimatikan.aku memandang suaminya dengan pandangan seribu tanda tanya.mukanya asyik berkerut sepanjang aku berbincang dengan encik Andy.
"Abang,kenapa pandang Nur macam tu?
Aqel masih termenung.masih tidak menyedari aku memanggilnya
"Abang!!,abang okey tak ni?!
"Ouhhj,sorry sayang...abang leka,apa yang sayang cakap tadi?
"Ermmm,esok abang nak pakai baju apa?
"Ermmm,esok ye?ironkan abang baju purple la...
"Okey!Nur pulak pakai baju blouse purple kosong dengan seluar slack putih.tudung?tudung corak yang abang beli haritu la..
"Ehhh,jap...sayang nak pergi mana esok?
Nur yang ingin bangun ditarik pinggangnya oleh Aqel.
"Tu lah..orang cakap termenung.
"Sorry lah..tell me,nak pergi mana esok?
"Rahsia!!,"
"Ouhhh!,dah pandai ye?abang geletek nanti baru tahu...Aqel terus mendapatkan aku yang sudah berjalan ke arah pintu tetapi aku lebih bijak melepaskan diri dari menjadi mangsa Aqel..Aqel terus menheretku ke arah katil.
"Eyyy,abang...stop it
Aqel tetap mengerjakan isterinya itu.pipi gebu aku habis digomolnya.
"Nak bagitau ke tak nak?or abang buat lebih lagi sayang...tak payah tunggu malam..
Terus membuat mata Nur..
"Okey!Nur bagitau..
Pinggang isterinya itu dipeluknya erat dari belakang manakala dagunya diletakkan di bahu aku..
"Ha cepat..
"Esok Nur masuk kerja abang...cuti 2 bulan dah habis.
"Alaa,kenapa tak bagitau awal sayang?sape nak buat breakfast esok?sape yang nak hantar nur pergi ngn balik?
Aqel selalu begitu.aku pula hanya tenang dan menghela nafas
"Senang je tu..firstly, breakfast.nur masak pagi pagi dan kita breakfast sama sama.secondly,Nur drive naik Honda jazz abang,Nur drive pergi dan balik..settle masalah.
Aku berkira,setelah memberi penjelasan yang panjang lebar itu,Aqel akan memahaminya..tetapi jangkaan ku meleset sama sekali.
"Nooo,sayang ambik surat peletakan jawatan esok.
"Nope,tak nak,dah lah..Nur nak iron baju untuk esok..
"Nur,kejap.
Langkahku terhenti.
"Kenapa susah sangat ye nak berhenti?atau dah sayang dengan bos kau tu?
"Abang ni dah kenapa?!
"Aku pelik la...nak cuti dulu,bukan main susah!hari hari bos kau tu text kau kan?kau fikir aku tak tahu?!
"Abang jangan nak tuduh Nur ye!untuk pengetahuan abang,Nur bukan tak nak cuti, tapi lama sangat kot, cutinya..pasal bos call dan text tu pasal kerja bang!
"Alasan!kau memang suka bagi alasan!kenapa?susah sangat ke pemintaan aku ni?!
Nur terdiam.tidak mahu membalas percakapan Aqel.
"Kenapa kau tak jawab?!tadi bole h kau melawan?jawabla!
Aku masih terkedu😪
"Kau jangan cabar aku!aku dah lama sangat sabar dengan kau ni!dasar perempuan tak diuntung!layak mampus!
"Kurang ajar!
Aqel terus mencengkam rambut Nur dan menarik sekuat hati.
"Agrhhhhhhhh,lepaskan saya..
Aqel menolak aku hingga terkena hujung katil sehingga dahi ku luka sedikit.darah yang mengalir membuatkan Aqel terus beredar dan keluar dari rumah meninggalkan aku yang menangis menahan kesakitan....
YOU ARE READING
Dia,cahaya bintangku
RomanceCinta?atas sebab cintalah dia menjadi buta, Begitu lah kisah hidup Nur shaqiera,gadis yang hidup serba kekurangan dan lebih pasrah lagi tunangnya,Nazmi kemalangan seminggu berlangsungnya majlis perkahwinan mereka..Kehadiran Aqel,lelaki yang paling d...