bab 8

23 3 0
                                    

Nur shaqiera berjalan beriringan bersama aqel menuju ke arah pintu utama pasaraya Giant..

"Sayang,abang rasa kan kita berpisah cari barang nak?sayang cari barang barang kering,abang cari yang barang yang basah ye?

"Hrmm..boleh lah..

"Kalau macam tu,cari barang elok elok ye?nanty kita jumpa kat sini balik tau sayang?

"Okay..

Bayang Aqel terus hilang di sebalik rak rak barang..

Sedang Nur memilih rempah di rak,Nur ternampak kelibat seseorang yang amat dikenalinya..

"Sayang,you nak beli rempah apa ni?

"Ouhh,i nak cari rempah nasi beriani la..

"Jap,i cari..

Lelaki tersebut berdiri di sebelah Nur shaqiera..

"Nur?

"Em,Mie...

"Buat apa kat sini?mana suami kau?

"Err..suami saya kat bahagian barang basah,cari ikan dan ayam

"Ouhhh..

Nur kira kira mahu beredar tetapi dihalang Nazmi

"Kau ikut aku kejap..

Nazmi terus menarik tangan Nur.

"Eyyy,awak lepas lah..tak malu ke pegang tangan saya?malu tahu tak orang tengok?!

"Peduli apa orang tengok!kau ni kan, perempuan jenis apa ye?ouhh patutlah kat hospital tak nak tengok aku bagai semua..rupanya kau dah kahwin..kau yakin ke kau bahagia ni?

"Awak ni dah kenapa?!saya minta maaf,dan kejadian ni memang tak diingini!saya terpaksa jadi isteri dia!

"Terpaksa konon..atau kau sendiri yang rela jual badan kau kat orang?!

"Tolong lah..saya merayu kat awak lepaskan tangan saya...

"Woiiiiii!!!

Aqel terus berjalan menuju ke arah Nazmi...

"Lepaskan tangan isteri aku!kau ni memang jantan tak tahu malu ye?

"Patutnya ayat tu kat kau lah aku patut cakap..

"Kurang ajar!!

Aqel berkira hendak menyerang Nazmi tetapi pantas Nur shaqiera menepis tangan suaminya

"Abang..jangan!

Aqel memandang wajah isterinya..

"Kenapa?takut aku pukul kekasih kesayangan kau?!

Aqel terus beredar dari tempat tersebut dan membawa troli menuju ke arah kaunter bayaran

"Abang!!!

"Nur shaqiera,aku yakin kau tak bahagia...tapi tak pe la..aku pon sekarang tak perlukan kau..kau pon sama right?kenalkan ni tunang aku,afrina Najihah

Kami berjabat tangan dan afrina tersenyum kearah aku..

"Saya pergi dulu..

Nur shaqiera terus berjalan mencari suaminya..

Dia,cahaya bintangkuWhere stories live. Discover now