Hari ini merupakan debaran besar buat aku.
Kini,aku dan suami telah pun sampai di kediaman ibuku yang sudah lama tidak aku kunjungi."Yakin pada diri sendiri ye sayang?abang yakin mama akan terima sayang semula..,"
"Abang,kalau tak macam mana?keputusan mama tu takkan sesiapa pun boleh ubah...,"
Aqel memegang kemas jari jemari Nur shaqiera agar dapat memberi kekuatan buat Nur..
"Sayang,cukuplah kalau dia terima Nur,abang yang nak Nur dengan cara yang salah.. so,why not kalau abang kena terima hakikat kalau mama tak terima abang?,"
Aqel tersenyum,dia tahu isterinya ini seorang yang agak kuat..
"Baik,Nur buat..tapiii,tolong jangan push Nur kalau mama berkeras tak nak terima Nur..
"Okey,abang tak push Nur...but,kita try dulu?
Aku mengangguk.aku terus keluar dari perut kereta menuju ke arah pintu pagar utama rumah
"Assalamualaikum,"
Laung Nur shaqiera sambil menekan loceng rumah"Waalaikumussalam,"
Encik syarifuddin keluar menuju ke pintu pagar.."Abahhhhh!maafkan Nur...Nur rindu abah...
Nur terus melutut di kaki encik syarifuddin.
"Nur,bangun sayang...jangan macam ni..malu kat jiran...jom,kita masuk...Aqel mana?
"Abah,jangan buat Nur macam ni...
"Kami tak buang pun kamu Nur...mama dan abah terlalu sayangkan kamu...
Tangan kasar encik syarifuddin membelai lembut kepala anaknya..
"Abang!siapa yang datang tu?
Jerit puan safiera di pintu rumah dan menuju ke arah suaminya.."Mama,...
Nur memandang setiap sisi ibunya itu.
"Abah,Nur balik dulu ye?maafkan Nur...
Nur menoleh ke belakang...
"Nur,...
Nur menoleh semula..puan safiera mendepakan tangannya.
Nur terus berlari anak menuju ke arah ibunya.."Ma!,maafkan nurrrr...
"Ma maafkan kamu sayang...
Mereka berdua berpelukan sambil menangis teresak esak..
"Asalamualaikum,mama..abah..,"
Aqel terus menuju ke arah encik syarifuddin dan puan safiera dan bersalam dengan mereka..
"Waalaikumussalam..
Jawab mereka serentak."Dah,jom masuk?merah mata tu Nur...
Mereka berempat berjalan masuk ke dalam rumah..
"Ma pergi buat air,borak borak dulu ye?jom Nur?
Aku mengangguk.aku mencuit Aqel sebagai tanda aku pergi ke dapur bersama mama
"Nur sihat sayang?maafkan mama..sepatutnya mama tak ikut kata hati..
"Ma,janganlah cakap tu...Nur sihat macam dulu je mama
Puan safiera mengangguk.lega rasa hati anak tunggalnya itu balik ke pangkuan nya..
"Ma,maafkan Nur ye?
"Ye sayang,mama dah lama maafkan Nur...ermmm,mama nak tanya sikit boleh?
"Tanya la..
"Nur mengandung ke?tengok berseri semacam?
"Ye ke ma?ehh tak ada laa..belum ada rezeki lagi..ni namanya buncit...
Aku menunjukkan perut boroiku.tergelak mama dengan perbuatanku itu..
"Nur,cepat cepat sikit ye?
"Ish,ma ni... insyaallah..kalau ada lah kan...orang pertama Nur bagitau mesti mama...
"Ermmm,tak sabarnya...nanti rumah ni ramai budak budak..baru best...
"Nur pun tak sabar...
"Apa yang tak disabar tu sayang?mama?Aqel bukan apa mama,Nur ni degil memanjang...asyik cakap buat je kerja..Nur ni...
Pap!dada Aqel ditepuk lembut Nur.
"Nur, kenapa pukul Aqel macam tu?tak mau la sweet sweet depan mama dengan abah..kami jeles kan sayang?
Tergelak aku apabila spotan abah berkata macam tu..mama pula sudah tersenyum sumbing melihat aku sambil memeluk erat pinggang abah.
YOU ARE READING
Dia,cahaya bintangku
RomanceCinta?atas sebab cintalah dia menjadi buta, Begitu lah kisah hidup Nur shaqiera,gadis yang hidup serba kekurangan dan lebih pasrah lagi tunangnya,Nazmi kemalangan seminggu berlangsungnya majlis perkahwinan mereka..Kehadiran Aqel,lelaki yang paling d...