"huh? parking pon susah!dah la aku dah lambat ni,nak cari parking lagi!please la bagi kerjasama!,"
Stereng kereta dihentak dengan perasaan yang geram takkala sudah penat mencari parking hampir 15 minit berpusing pusing ditempat yang sama.
"Ha!ada pun!aku ingatkan miskin sangat company ni sampai parking pun susah nak cari!,"
Selesai memarkir kan kereta,mya adra terus membetulkan sedikit bajunya dan berjalan ke lobby.
"Hye,i'm mya adra..boleh i jumpa Puan Nur Shaqiera?
"Puan ni sape yea?
Juwita yang sedang menaip sesuatu di laptop terus memandang mya adra yang berpakaian baju yang tidak cukup kain itu."Wait!,what?you panggil i puan?!hello!i tak kahwin lagi oky!mana Nur!i nak jumpa dia!
"Ouh,muka macam janda orang je minah ni,"
Terus aje Juwita menjeling mya adra yang datang tanpa diundang."Ehh you kurang ajar yea!mana Nur!i nak jumpa Nur!
"Cik mya,for your information puan Nur Shaqiera dah lama letak jawatan sejak mengandung,jadi cik sila la balik sebab Kalau kalau you nak jumpa dia,takkan jumpa kat sini.
"Okey,kan mudah Kalau you cakap dari tadi!okey sekarang i nak alamat Nur,boleh bagi saya alamatnya?
"Sorry,cik mya..kami ada prosedur kat sini,so tak boleh sesuka hati nak benda private pekerja yang masih kerja disini mahupun dah berhenti kat sini,sekian terima kasih.
Juwita yang malas melayan kerenah manusia yang tidak paham bahasa terus menaip sesuatu di laptop.
"Hey perempuan!kalau kau tak nak bagi sekarang,aku..
"Aku apa?!
Terus saja mya adra yang sedang memegang tudung Juwita memandang ke arah deeyana."Kau,kawan baik Nur kan?apa kata,kau je yang bagi alamat dia?tolong bagi kerjasama kat aku.
"Aku takkan bagi kerjasama kat kau!
"Stop!!
Mya adra terus berpaling."Cik ni nak apa buat huru Hara kat office saya ni?
"Huh,hot guyy..you mesti boss kat sini right? i'm mya adra..i bukan nak apa you,i nak alamat Nur je..boleh you?
"Ada prosedur kat sini cik mya,okey macam ni je la..you nak buat apa je dengan alamat Nur?
"Okey fine,semua tak nak bagi kerjasama!you all jangan menyesal apa yang bakal i buat!
Mya adra terus berlalu menuju ke arah lobby.
YOU ARE READING
Dia,cahaya bintangku
RomanceCinta?atas sebab cintalah dia menjadi buta, Begitu lah kisah hidup Nur shaqiera,gadis yang hidup serba kekurangan dan lebih pasrah lagi tunangnya,Nazmi kemalangan seminggu berlangsungnya majlis perkahwinan mereka..Kehadiran Aqel,lelaki yang paling d...