bab 9

34 3 2
                                    

"abang,abang..

Aqel terus meluru masuk ke dalam rumah tanpa menghiraukan Nur shaqiera..
Nur pantas mengejar suaminya itu...

"Abangggggg..

Nur shaqiera terus mendapatkan suaminya..lantas dipeluk suaminya..Aqel menolak badan Nur dengan lembut ingin meminta sedikit ruang untuk dirinya supaya tidak diganggu..

"Abang..maafkan nur!Nur tahu Nur salah...janganlah buat Nur macam ni...

"Boleh tak Nur keluar..biarkan aku sendiri kejap..bagi aku masa..aku tak nak luka kan kau..tolonglah..

Nur beredar..dia juga mahu bersendirian...dia terus masuk ke bilik yang terletak di dapur..dikuncinya pintu agar sesiapa tidak boleh mengganggu nya

............................................................

Hari sudah ingin menjelang malam..Aqel Awwad terjaga dari lenanya..dia terus bangun,ingin mendapatkan isterinya..

"Sayang,sayang..sayang..

Aqel berjalan ke ruang tamu..bayang Nur tiada disitu
Aqel berjalan ke arah dapur..
Juga tiada Nur di dapur..

"Dia terasa hati ke?ya Allah..dimana isteriku ini?

"Sayang..sayang..

Aqel masuk satu bilik ke satu bilik,namun hampa Nur shaqiera tiada..

"Cuma satu bilik ni je aku belum masuk,harap sangat Nur ada..

Pintu berkunci...

"Sayang,sayang...bukak pintu ni..

Lantas dia berfikir tentang kunci spare pintu bilik ini..dia terus pergi mendapatkanya..

Pintu dikuak..

"Sayang...

Di lihat isterinya sedang tidur dia atas katil sambil memegang gambar perkahwinan mereka dengan mata yang agak sembab..

"Awak ni dah kenapa?!saya minta maaf,dan kejadian ni memang tak diingini!saya terpaksa jadi isteri dia!

Aqel termenung..teringat kata isterinya itu..dia patut menerima kenyataan isterinya itu hanya berkahwin dengannya atas dasar terpaksa..

Aqel merasa dahi Nur..

"Nasib baik tak demam..

Dia mengusap rambut Nur shaqiera dengan perlahan Lahan..dia tahu,dia perlu memberi Nur shaqiera sedikit masa untuk menerimanya..

Nur shaqiera terjaga..dia terus bangun memeluk suaminya..teresak esak tangisnya di dada bidang milik suaminya..

"Nur, janganlah menangis sayang..

"Nur salah abang...maafkan Nur..

"Abang tahu,abang siapa..Nur berhak nak pergi dari hidup abang..buat apa kalau tak cinta atau berpura pura kerana ingin menjaga satu hati...abang tak layak Nur..

Air mata Aqel terus mengalir di tubir mata Aqel..

"Abang,maafkan Nur..Nur tak sepatut berkata begitu..

"Tak apa lah sayang...abang nak Nur ikhlas terima abang bukan terpaksa..cinta tu kena datang dari sini sayang...

Aqel menarik tangan Nur ke dadanya

"Di sini sayang..hati perlu ikhlas menerima..abang tak nak sayang menderita kerna hanya orang lain..biar cinta tu datang dari diri sendiri

Aqel kira kira ingin beredar..tetapi Nur terus memegang kakinya..

"Abang...Nur cintakan abang..jangan pergi..tolong..

Aqel terus menariknya dalam pelukannnya..

"Sayang,malam ni jadi saksi tanda cinta kita ye?abang nak mulakan hidup baru..hidup bersama Nur shaqiera binti syarifuddin..

Aqel terus membawa Nur ke katil..lampu dipadamkan..

Kini mereka berdua merasai erti rasanya seorang suami dan isteri..

Dia,cahaya bintangkuWhere stories live. Discover now