"mamaaaa!!!
Aku berlari ke arah puan safiera.
"Ya Allah,makin berisi ni..ada isi ka?
Tergelak Nur shaqiera sambil memandang suaminya.
"Nur, Aqel..meh makan,ma baru je masak ni ha..
Aku dan Aqel menurut sahaja dan berjalan menuju ke dapur yang menempatkan meja makan."Abah mana ma?
"Abah hang macam biasa la kerja,sat gi petang baru balik.Aku hanya mengangguk.
"Nur tidur sini ka?
Aku memang Aqel.
"Abang kerja ma,Harini pon Nur yang ajak.
"Ouhh,tak pe..ma oky
Ujar puan safiera sambil tersenyum kelat.Selesai makan,aku dan Aqel terus pulang.melihat jalan menuju ke arah lain aku terus bertanya pada Aqel.
"Err,awak..saya rasa ni bukan jalan ke rumah kita..awak nk bawa saya pergi mana?
Aku mula la tak senang duduk.aku memandang kiri kanan untuk memastikan tempat yang dibawa suaminya ini ke mana.
"Dia ni nak jual aku ke?huwaaaa..mama mangkuk ni nak jual nurr,"desis Nur dalam hati
"Boleh duduk diam diam tak?kau rilek je..aku bukan nak jual kau pon..
"Huwaaaaa..terima kasih cik suami!terima kasih Allah...
"Kau ni dah kenapa?buang terbiat ke senyum sorang sorang?
Setelah 30 minit kemudian,kami sampai disebuah hotel
"Check in dulu hotel ni..nanti aku datang.
"Awak nak buat check in hotel ni?
"Nak rogol kau!hahaha!
"Awak jahat!
Aqel mendekat mukanya ke wajahku.
"Dah la,tak payah drama Kay?ingat!kau jangan lari pulak kalau tak siap kau aku kerjakan!Aku terus melangkah menuju ke hotel tersebut.
🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈
Bilik 3098,hotel angsana permai.
Aku melangkah masuk ke dalam bilik tersebut.di bilik tersebut hanya ada katil bersaiz king yang berhias dengan bunga ros..
Nur mengambil langkah membersihkan diri dan menunaikan solat fardhu Zuhur.
Setengah jam selepas itu,Aqel balik dengan membawa beg plastik besar."Nah!ni kau punya!semuanya cukup untuk 3 hari.
"Whattttttt?!!!awak nak buat apa 3 hari kat sini?!
"Ehh,salah ke aku nak honeymoon ngn isteri aku?
Aqel sudah tersenyum nakal.aku pula mula mencebik dengan gurauan tak berhemah oleh suamiku yang seorang ini..
"Yang tu,aku beli barang sikit untuk makan tengah malam..takut kau merengek nak makan kan?karang aku jugak nak kena keluar...Aku menyelongkar apa yang dibeli aqel.di beg plastik yang pertama ada 3 helai blouse muslimah,satu kain dan 2 helai seluar berserta baju tidur kain kapas serta seluar dan baju dalam.semuanya muat pula dengannya.
"Ish!mamat ni stalk aku ke?!
Beg plastik kedua ada telekung,sejadah dan beberapa helai tudung.
Tanpa aku sedar sekeping nota ada tertampal di cermin meja solek.
"Cepat sikit!aku tunggu kat lobby pakai cantik erk sayang ❤️ lambat siap kau!
Mula la nak guna kuasa vetonya tu!desis hati Nur
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
"Asal kau lambat?
"Sorry,saya baca nota awak pon lambat tau.
"Banyak alasan kau kan?
"Sorryla
"Jomlah,kita pergi pasar malam..Aku berjalan beriringan dengan Aqel sampai berpegangan tangan.sudah lama aku tidak berbuat sebegitu.
Sepanjang berjalan kami lebih selesa mendiamkan diri.aku memilih nasi kerabu dan air tembikai laici manakala Aqel memilih mi Bandung udang yang likat kuahnya..
Sesudah membeli,kami terus ke gazebo hotel.masing ii menikmati makanan tanpa bercakap.
"Nak sikit!macam sedap je nasi kerabu kau ni..
Aqel mencedok dua sudu nasi kerabu
"Hrmm,sedap..
Dia menyudu lagi nasi kerabu ku..aku mula mencebik.
"Dah la..saya pon nak makan jugak..
"Kedekutnya dia..
"Bukan kedekut tapi awak makan banyak sangat kot..
"Nah la..ambik mi udang Aku..
"Tak nak..makan la
Aku memandang sinis lagi apabila dia masih menyudu nasi kerabu ku.
YOU ARE READING
Dia,cahaya bintangku
RomanceCinta?atas sebab cintalah dia menjadi buta, Begitu lah kisah hidup Nur shaqiera,gadis yang hidup serba kekurangan dan lebih pasrah lagi tunangnya,Nazmi kemalangan seminggu berlangsungnya majlis perkahwinan mereka..Kehadiran Aqel,lelaki yang paling d...