Hoofdstuk drieëntwintig:

1.3K 55 0
                                    

POV Heather

Ik kan het niet geloven. Was hij dat echt? 

Iedereen gaat voor me aan de kant, terwijl ik me een weg baan door de menigte. Richting een gezicht waarvan ik al zo lang verlang om hem weer te zien. 

Ik ruik hem eerder dan ik hem zie. Een frisse, bekende geur. Ik vlieg de persoon om de hals. 

"Papa," zeg ik. Twee forse armen slaan zich om me heen. 

Na een intense knuffel maken we weer ruimte en kijken we elkaar aan. De laatste keer dat ik hem zag was zijn haar diep bruin en zijn ogen donker. Nu spelen er grijze plukken door het donkere haar en zijn ogen lijken ook lichter te zijn geworden. 

"Lieverd, ik dacht dat ik je nooit meer zou zien." zegt hij via de mindlink. 

"Waar is mama?" ik sta mezelf toe om een beetje hoop te hebben, maar die wordt meteen weggescheurd als ik mijn vaders blik zie. Het verlies is duidelijk te zien op zijn gezicht.

"Het spijt me, kleintje. Ze heeft het niet gehaald." tranen wellen op in mijn ogen, maar ik krijg het toch voor elkaar om te glimlachen. "Het is oké, ik heb jou nog." zeg ik tegen hem. 

"Ga je mee naar het packhuis? Dan kun je rusten." vraag ik hem. Hij knikt, dus ik pak zijn hand vast en neem hem mee.


Alex staat al op me te wachten bij de voordeur. "Heather? Waar ging je net heen?" vragen zijn handen. Dan ziet hij mijn vader. Bezorgdheid gaat over in nieuwsgierigheid. "Wie is dit?" vraagt hij. 

Ik laat mijn vaders hand los en geef hem antwoord. Hij geeft mijn vader een hand en ontvangt hem binnen. 

"Ik dacht dat je ouders dood waren?" vraagt hij zodra mijn vader een stap binnen zet. "Ja, dat dacht ik ook. Ik ben van plan het hem te vragen, maar hij is duidelijk moe." zeg ik in gebarentaal en druk een kusje op Alex' wang. 

"Daarbij, je bent nu Alpha. Je vader zou trots op je geweest zijn." glimlach ik naar hem. Hij glimlacht terug en geeft me een kus op mijn mond. "En jij bent nu Luna, hij zou ook trots zijn geweest op jou." antwoordt hij. 


~~~~~~

Sorry! Ik heb het de laatste tijd zo druk dat ik amper tijd krijg om na te denken, laat staan om een verhaal verder te schrijven. XD

Waar komt Heathers vader vandaan? Wat is er met hem gebeurd? Dat krijg je nog allemaal te lezen, dat zeker. Wanneer is alleen echt de vraag... nogmaals sorry.

-Roxy

~~~~~~

My Deaf Mate (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu