ATAS PERMINTAAN RAMAI SAYA SAMBUNG, TAPI NDA SAYA DAPAT TAGGED YG MINTA TAG, NDA KUAT LINE NI. PANDAI HILANG LINE. SIOU...
PART 02
LOGOPMAN i Love You
Annell Cjrosey Adorey
Sabahan slangSudah sebulan kunun kompom Diurang punya persintaan. Ada sudah tanda-tanda si Carmen bercakap sama si Jalis, bila mo jumpa beliau dia.
"Daling, bilalah ni ko mo turun kk. Jumpa beliau saya?"Bilang si Carmen di wasap.
"Saya mimang on saja selalu ni, tapikan... Beliau ko tau sudahkah pasal kita ni?"Bilang si Jalis. Gentleman bah si Jalis ni, jangan kamurang meragui kejujuran dan keberanianku dabilang si Jalis. Bukan masa lumogop ja mimbarani bah kan Jalis haha.. lainlah kalu si Jonggot tu.
"Bah, hujung minggulah arr? Lagipun lama sudah kita nda jumpa ni. Rindu sudah di mo kana manja-manja hehe..."Keluar sudag geteh si Carmen haha.
"Aish, cam motop-kotop sudah ni ginawo saya o kalu tiba-tiba ko bilang mo manja-manja haha..."gembira betul si Jalis.
"Bah, nanti jumpa baru berabislah kio. Biar bangkak tu munung wahaha..."Pancingan si Carmen selalu menjadi.
"Jangan menyesal kama... Rakus ni saya haha, bah Daling saya mo sambung karja dulu. Habis sudah masa rihat ni. Sarangheeeeyooo...."Pominat kurian juga pula si Jalis ni kan... Hehe...
"Sarangheeyoo... Muaxx!!"Bilang wasap si Carmen, tersenyum libar si Jalis.Masa makan malam diurang si Carmen, dia kasi barani saja kasitau beliau-beliau dia yang, tanakwagu dia mau datang jumpa diurang. Lain-lain sudah rabas tu Daddy dia.
"Apa karja buipren ko, Ugou?"Bilang Mama si Carmen.
"Kerja kuli-kuli saja bah ma, baguslah ada kerja dari tanam anggur..."Carmen
"Buli harap kaitu, lelaki begitu... Ko kan doktor, kanapa nda cari yang setaraf dengan ko..."Menyampuk sudah si Ferdinand, abang si Carmen ni.
"Sekarang punya jaman, teda sudah yang mo cari yang setarat Bang, janganlah terlampau pandang tu taraf bah..."Carmen tenang saja bercakap.
"Jangan bising depan rijiki, makan kamu dua. Ugou, ko suruh buipren ko datang sini kalu dia betul-betul serius sama ko."Bapa di Carmen yang bersuara ini kali.
Senyum-senyum si Carmen sambil mengunyah. Si Ferdinand pula, menggeleng."Ama, bisuk saya mo pigi kk ni. Mungkin saya tidur satu malam sana..."Bilang si Jalis, kasitau Mama dia.
"Aikk.. nuh maan nuh hilo Ondu?"Berkerut tu dahi si Daima.
"Apalagi jumpa bakal-bakal mentua begia hehe..."tu rabas si Jalis bersinar bah. Dia nda takut kaitu hehe.
"Bah, bagus-bagus ko. Jangan sampai sana turus cari tin-tin kama..."Serius butul tu rabas si Daima haha.
"Aish, teda gia si Jonggot sana, macam mana mau cari tin-tin haha... Jangan risau Ama, saya nda jua bikin malu."
"Bah baguslah kalu ko pikir masam itu, jam berapa ko jalan bisuk tu?"
"Awal sikitlah... Dalam jam6 pagi."Si Daima mengangguk saja.Awal pagi lagi, si Jalis bawa pelanduk dia berjalan jauh. Kamu tau kaini, apa tu pelanduk?? Hehe... Selepas 3jam lebih baru si Jalis sampai di kk. Dia melipak dulu sana imago. Di kira-kira mo melipak sana Cp tapi, sesak betul dia nampak cp punya jalan. Lagipun di Cp tu dia malas kali terimbas balik tu kisah sinta-sinta lama dia haha... Ingat saya teda sinta munyit? Blang sia Jalis haha...
Ting! Masuk wasap si Carmen.
"Mana sudah ko Daling?"CARMEN
Si Jalis senyum-senyum baca tu Wasap dia. Kanapalah kunun tu dia senyum-senyum? Kamurang sendirilah ramal haha..."Sini saya imago, susi mata dulu. Manatau ada sumandak lawa-lawa... Haha"Sengaja butul si Jalis ni kan.
"Saya todok tu mata ko sana Jalis, cuba ko kalu barani arr..."Gerigitan sudah si Carmen.
"Aish, gurau ja bah. Ko saja paling santik di mata saya ni haha... Bah, kijap lagi saya mo pigi sana asiacity cari tempat tidur saya."
"Tau takut, bah hantar lokasi ko nanti. Sebelum pigu rumah saya. Kita bermanja-manja dulu kio Daling haha..."Si Carmen arr nda lari tu geteh dia.
"Janganlah, ko datang sini. Kita jumpa di luar saja."Si Jalis yang alim hahaha... Silaka sekali tinguk dia juga yang paling geteh tu.
"Jan ko macam-macam sana Jalis, ko bawa tondu lain tu kan sana hotel ko!! Send lokasi nanti. Saya minta hantar si Gina."
"Ingat saya playboy the mansion kah?? Haha yalah nanti saya send lokasi saya... Nanti sambung chat, saya mo driving ni."Si Jalis memandu sudah pigi sana area Asiacity.Sampai saja di Asiacity, dapat parking cantik. Dia turus pigi cari hotel. Dia dapat sudah yang murah sikit terus dia check in. Dia melumpat sana katil terus dia baring. Nasib nda patah tu katil hehe.
Ting! Wasap masuk sana grup LOGOP SEJATI!
"Hui!!! Pigi kk nda membawa arr, apa punya kawan!!"Si Terry
"Silaka, sepa kasitau ko oh... Haha"Si Jalis terkajut juga, tiba-tiba si Terry cakap begitu.
"Ko ingat si Gina tu siapa, kawan sumandak ko kan... Mesti dialah yang kasitau..."Bilang si Terry...
"Doi!! Sana sudah ko Kk kah Jalis, kimbet... Punya logiut ko sampai pigi sana tapuk-tapuk hahaha"Si Jonggot menyampuk.
"Kitai ko Jonggot!! Ko ingat saya pigi sini buat apa? Saya pigi minta restu bakal-bakal mentua bah... Aish nda surprised sudah, nda saputing si Gina ni..."Si Jalis senyum tawar.
"Goudut!! ko sana Jalis, ko baru siap kaitu?"Si Jonggot
"Buduh!! Hahaha"Si Jalis nda balas lagi wasap sana grup durang. Dia pigi send lokasi sama si Carmen. tu dia pigi mandi. Bertuala saja dia lepas keluar dari tandas."Limpang-limpang dululah. Lama lagi kali si Carmen sampai."Jadi si Jalis terus berbaringlah di katil. Lama-lama dia tertidur.
Tok! Tok! Tok!
Si Jalis turus bangun, pigi buka pintu. Dia lupa sudah yang dia bertuala saja. Si Carmen senyum-senyum jajal tinguk dia ni.
Kana tutup saja pintu, turus si Carmen pigi sarang dia. Takajut juga si Jalis, tapi terketawa juga dia nampak gaya si Carmen pigi gomol-gomol badan dia."Kijap, saya mau pakai seluar dulu."Si Jalis tulak lembut badan si Carmen yang pigi himpit badan dia.
"Nda payah dulu bah, biar ja siksi begini..."Carmen
"Mana bulih oo... Nanti, ada yang ternoda ooo haha..."Si Jalis pigi buka tuala dia, aish jan kamu risau ada boxer dia bah. Yaiii kamu ingat dia teda pakai sansutkah?? Ieee... Utak kuning kamurang hahaha...Si Jalis pakai seluar jeans dia, lepas tu baru dia pigi tarik si Carmen, sama-sama durang jatuh di katil. Rumantik o kan... Haha. Turun naik sudah napas durang. Si Jalis apalagi. Dia ngap bibir si Carmen. Sanalah durang bergigit-gigit. Nda tau berapa lama scene durang bergigit bibir. Terus si Jalis yang kasi stop.
"Bah, marilah pigi rumah ko..."Bilang si Jalis, dia berdiri pigi pakai baju dia. Terus dia pakai minyak wangi, si carmen berdiri turus pigi peluk dia dari belakang. Si Jalis senyum-senyum sambil kasi bagus rambut dia.
"Cepat-cepatlah kita kawin..."Si Carmen.
"Aik, kanapa tiba-tiba..."Si Jalis pusing berdepan sama si Carmen.
"Nda sudah, saya tahan berjauh ni... Hehe"
"Aish... Bulum lagi jumpa mentua ni, macam mana mo kawin..."Si Jalis kodut tu pipi si Carmen.
"Hurm... Yalah, bah ko tahan-tahan saja perangai abang saya kio..."Si Jalis senyum saja.Keluar saja durang dari hotel. Durang pigi makan dulu. Si Jalis nda tahan sudah dabilang. Sebab tadi teda dia makan masa sampai di kk. Jadi lepas makan baru durang pigi rumah si Carmen. Dia saja si Carmen dalam kerita. Si Jalis pula makin lama makin dia rasa nda sedap hati.
Sampai sudah durang di depan rumah si Carmen.
"Inikah rumah ko?"Si Jalis punya reaksi muka masa ni, lain butul.
"Ya, Kanapa?"Si Carmen macam dapat rasa si Jalis, macam lain-lain sudah.
"Hurm... Ko ada kakakkah nama Wenina?"
"Ada, macam mana ko kanal kakak saya?"Berkerut sudah Dahi si Carmen.
"Ai!! Ko pula... Nda dapat kakak, adik pula ko rembat sekarang!"Fredinand muncul.Bah satu part lagi habis sudah kio.... 😅😅