PART 12
LOGOPMAN I Love You!
By : Annell Cjrosey Adorey
Wattpad : Annell85
SABAHAN SLANG....Vivian duduk keseorangan di kaki lima, jauh butul tu renungan dia. Macam ada sesuatu yang bermain di kotak fikiran dia. Dia picit-picit tu skrin handphone dia. Sambil menarik nafas dalam.
"Sudah ko buat, apa yang saya suruh!!"Diabilang tu chat masuk di Wasap dia.
"Hurm... Susah, nampak butul macam saya ni terdesak di mata durang ja."Si Vivian taruh(letak) handphone dia, di sebelah tempat dia duduk.Ting! Masuk lagi chat.
"Buduh!! Kerja sinang pun ko nda bulih buat... Nda dapat cara lembut, buat cara kasarlah!!"Diabilang tu balasan chat.
"Saya malas sudah, kasi lupalah dendam lama bah. Sampai bila mau begini. Saya nda sanggup sudah."Si Vivian macam mau putus asa sudah.
"Ko nda buat, ko tanggunglah dosa ko!!"
"Shit!! Mo gila saya macam ni...."Diabilang si Vivian.Muncul kerita hilux putih, sana dapan rumah. Si Vivian berabis mau tinguk sepa yang datang. Tiba-tiba turun saturang kusai. Dia tinguk tu muka lelaki macam dia kanal tapi macam nda juga. Baru dia mau. pigi tegur. Muncul pula si Christina. Nda jadi dii dia pigi tegur. Berlawa-lawa sudah si Christina ni. Turus dia pigi dakat tu kusai.
"Aikk... Bila masa dia ada buipren ni?"Si Vivian bercakap sendiri.
"Si Jonggot baitu, imej baru, wajah baru."Diabilang si Gina.
"Tembirang kamurang... Mustahil, muka macam ikan basung buli insom begitu."Diabilang lagi si Vivian.
"Basung ko bilang... Biarlah basung tapi banyak orang suka makan ikan basung... Jangan saja, tund..."Si Gina nda kasi turus apa yang dia cakap. Turus dia kasi tinggal si Vivian sendirian. Sikit lagi terlapas cakap si Gina haha...Si Carmen baru siap berpakaian. Bila dia keluar dari bilik. Berlimpas dia sama si Vivian. Tapi si Vivian diam ja. Langsung dia nda pandang si Carmen. Si Carmen turus pigi sana dapur, join durang si Gina sama si Stephanie.
"Okaykah?"Diabilang si Stephanie, tanya sama si Carmen.
"Okay bah... Kanapa?"
"Kan si Vivian, pantang nampak ko sekarang ni... Mesti ada saja dia mau cakap."Diabilang si Stephanie lagi.
"Tulah tu, tapi perangai dia begitu pun. Tetap dia sepupu saya juga. Bukan jauh pertalian darah kami. Macam adik beradik juga. Saya heran juga apa yang dia nda puas hati sama saya ni. Asal saya ada buipren, mula sudah dia mengacau."
"Sabar jalah Carm, manatau lama-lama dia berubah juga."Si Gina kasi hidang durang kupi sama linobok. Kamurang tau kaini kuih linobok... Hehe yang kuih kana bungkus daun pisang.
"Harap-haraplah... Siapa juga mau bergaduh sama saudara sendiri..."Diabilang si Carmen lagi. Jauh di lubuk hati dia yang paling taralom, dia mana mau hubungan dia dingin sama si Vivian. Tapi si Vivian duluan begitu.Durang rancak bercerita, tiba-tiba durang dingar macam ada bunyi enjin kereta sana dapan rumah.
"Aik, siapa gia tu... Takkan durang si Chris, baru juga durang jalan tadi."Si Gina garu-garu kepala dia.Tiba-tiba muncul si Vivian, lain tu raut wajah dia tinguk durang.
"Carm, si Jordan datang cari ko..."Diabilang si Vivian. Nda lama dia senyum ni. Senyuman dia tu macam yang baru kana jackpot. Kamu dapat bayangkan kah? Hehe....
"Aik... Macam mana juga dia tau saya sini?"Heran si Carmen. Tapi dia keluar juga ni.Si Carmen keluar saja pigi jumpa si Jordan. Turus si Jordan pigi tarik dia.
"Ui! Lepaslah Jord, kanapa ko datang sini!"Si Carmen memanas sudah. Si Jordan berhenti jalan. Turus si Carmen tepis tu tangan si Jordan.
"Ikut saya balik sekarang, kita jumpa parents ko. "Si Jordan mau tarik tangan si Carmen lagi balik, tapi si Carmen sempat elak. Ngam-ngam durang si Gina sama si Stepanie keluar pigi dakat si Carmen sudah. Si Vivian senyum-senyum sana dapan pintu lagi.
"Ko patut bertunang sama saya, bukan tu urang kampung. Apa dia ada. Tinguk duit bikin kawin ko pun bulum ada. Kalu sama saya standby sudah duit bikin kawin ko..."berlagak butul si Jordan.
"Ko nda tau apa-apa pasal tunang saya. Dia bukan teda duit mau kawin saya turus, tapi kami ikut permintaan urang tua kami. Ko baliklah Jordan. Sepatutnya ko datang sini bukan pigi jumpa saya tapi si Vivian."Diabilang si Carmen lagi.
"Saya sama si Vivian sudah over, now saya mau ko balik sama saya. Lagipun si Vivian yang mesej saya suruh datang sini bawa ko balik. "Si Carmen apalagi dia pusing belakang, dia nampak si Vivian berabis bersenyum-senyum sinis.