PART 13

588 53 24
                                    

PART 13

LOGOPMAN I Love You!
By : Annell Cjrosey Adorey
Wattpad : Annell85
SABAHAN SLANG....

    "Aikk... Kanapa pula, tiba-tiba kamurang tukar fikiran ni?"Diabilang si Carmen, sambil tinguk tu wajah parents dia.
    "Baguslah bah kamurang kawin saja awal, diam juga tu mulut anty sama angkol ko tu, nda tau kanapa tu tiba- tiba banyak butul cakap durang."Bilang Mummy si Carmen. Daddy dia diam ja. Biasa kalu beliau lelaki mesti durang relax sikit.
    "Ish... Mesti si Vivian laitu bawa mulut. Baru juga tadi saya tumbuk tu muka dia, geringitan butul saya."Diabilang Carmen.
    "Atukoi! Obuli kono kio(bulih tahan juga kau ni)..."Mama si Jalis, terketawa juga. Dingar tu sorita si Carmen.
    "Odoi Ugou, kanapa gia sampai begitu. Nda payah gia sampai mau monumbuk. Bisinglah si Angkol nanti tu..."menggeleng turus Mummy si Carmen. Koirak nogi tu Daddy dia.
    "Sepa juga suruh, terlampau butul tu kabang(mulut), menyibuk saja. Tapi yang paling saya nda tahan dia suruh lagi si Jordan datang sini kampung pigi ambil saya. Macam-macam lagi dia kasi buruk si Jalis."Bilang si Carmen lagi. Si Jalis tenang saja si sebalah dia. Mau tunjuk macho laitu.
    "Bah, jadi poingkura dii ti?( Jadi macam manalah ni?) Jalis bila ko rasa-rasa ngam untuk kawin?"Diabilang tu bapa dia.
    "Bila-bila saja bah..."Diabilang kunun si Jalis. Turus dia kombit si Carmen, bawa keluar dari rumah durang.
    "Bah, logot-logoton dikoyu. Saya mau bawa si Carmen pigi mandi sungai dulu."Bilang si Jalis. Turus durang dua keluar dari rumah.

Sampai di luar rumah, si Jalis turus pigi tarik tangan si Carmen. Jadi bergandingan dii durang tangan masa berjalan. Tapi lain macam tu mata si Jalis silik-silik si Carmen. Dia sadar kali silikan mato si Jalis. Turus dia kasi berhenti tu langkah kaki dia berjalan.

    "Oppa Daling, kanapa ko tinguk saya lain macam ni?"
    "Hurm... Lapas dingar tu serita ko tumbuk si Vivian. Turus macam saya rasa, gementar mau pigang tangan ko. Apalagi kalu mau kiss... Hehe..."
    "Adai! Ko ingat saya sembarangan mau memukul urang? Kalu sama yang tersayang, saya gentle woman juga ni,"
    "Baguslah kalu begitu. Tapi saya lega juga ko sudah kasi pengajaran sama si Tunduyutung. Saya pun sebenarnya nda tahan sama gaya dia ni. Tapi mana gia ngam kalu kusai yang pigi menumbuk sama perempuan kan?"Si Carmen senyum nopo, turus durang berjalan dii semula.

Masa durang sampai sudah sana kawasan sungai. Durang nampak si Terry duduk keseorangan sambil menius tumpung. Lebihan samalam kalikan... Hehe.

    "Kesian juga si Terry kan? Teda sumandak diakah tu?"Diabilang si Carmen.
    "Pernah sudah bertunang tu, tapi putus di tangah ralan(jalan). Tunang dia lari ikut lalaki lain. Dia mana pandai lumogop tu dulu. Tapi lapas dia frust menonggeng. Sanalah dia join kami aramai tie."Sedih juga tu wajah si Jalis, masa kasi cerita si Carmen pasal Kisah silam si Terry.
    "Jadi dia bulum move on laini?"Bilang si Carmen lagi.
    "Sudah move on juga baitu, tapi mungkin nda terbuka lagi tu ginawo dia. Trauma kali."Si Jalis pigi pungut tu batu kecil. Turus dia pigi umban si Terry.

Puk! Terkena sana balakang si Terry. Sorius tu rabas si Terry meninguk sepa yang umban dia tadi. Sekali dia nampak durang si Jalis, turus dia senyum. Dia kasi tapuk(sembunyi) tu tumpung dia, bila nampak si Carmen pula.

    "Kanapa ko nda bawa si Stephanie?"Diabilang Carmen tiba-tiba.
    "Aik... Nda saya berani, bawa sumandak urang hehe..."Si Terry garu-garu kepala dia yang nda gatal.
    "Ish... Singol  baitu."Ada hint-hint sudah si Carmen kasi.
    "Singol pun, kalu dia teda hati sama saya. Susah juga tu. Saya ni manalah pandai mengurat sumandak. Hehe..."
    "Tarai saja bah, manatau si Step dalam diam suka sama ko..."Si Jalis yang bercakap ni kali.
    "Nda maulah, kalu dia duluan pigi tegur saya mungkin bulih runding lagi. Kalu saya yang tiba-tiba pigi mengayat dia cam saya nda kobulun(berani). Biarlah saya alone... Aiso nogi soroh-sorohon(tiada lagi yang mau difikir-fikir)."Si Terry berdiri sudah. Dia bawa tu tumpung dia.
     "Bah, palan-palan kamu, saya balik dulu."Si Jalis meninguk saja si Terry sambil mengangguk.
     "Kesian oo dia..."Bilang si Carmen.
     "Mimang kesian, tapi teda apa kita bulih buat. Marilah duduk sana."Diabilang si Jalis. Turus dia tarik tangan si Carmen.

Berduduk sudah durang, siuk butulkan dating dakat sungai. Walaupun bising tu air sungai. Tapi rasa tenang dan damai tatap ada. Bising air sungai tu bukan macam bising bunyi kerita yang berlimpasan di jalan raya.

    "Ko nda mau mandi sungai?"Diabilang si Jalis.
    "Teda gia saya bawa bikini atau swimsuit ni. Siuk gia kalu pakai begitu mandi sungai haha..."Koirak nogi si Carmen.
    "Siksa gia tu kalu begitu mau pakai mandi sini sungai... Nanti urang lain nampak. Kurang berian dii... Untuk saya sija gia tu boh."Si Jalis silik-silik sudah tu badan si Carmen.
    "Oit! Apa ni tinguk-tinguk cam urang geteh. Ko mau sudah?"Diabilang si Carmen lagi.
    "Tahan-tahan dululah, walupun nda tahan sudah ni."Diabilang si Jalis. Koirak nogi si Carmen.
   
Si Jalis tiba-tiba berdiri, turus dia berteriak.

    "Arrr!! I love you Carmen!!" Berbunga-bunga turus hati si Carmen, diapun turus pigi ikut juga dii, si Jalis minggiak(berteriak).
    "I Love you Jalis the logopman!!"Durang bertinguk. Turus si Carmen tiba-tiba pigi tulak si Jalis.

Push!!

Terjatuh sinJalis dalam sungai. Si Carmen berabis sudah ketawa. Si Jalis cepat-cepat keluar dari air. Turus dia pigi tarik si Carmen. Sama-sama dii durang terjun sana sungai. Terjadilah scene-scene rumantika diurang sana dalam sungai.

Durang mintolop(menyelam) lagi. Bila keluar tu kepala durang dari dalam air turus berpelukkan kaka durang. Alah! Macam yang scene dalam drama-drama sinta di Tv tu hehe... Bayangkanlah durang begitu hehe. Mata durang bertentangan. Si Jalis meninguk sudah tu bibir mirah si Carmen.

Si carmen macam faham-faham sija apa yang si Jalis mau buat. Poingkodom dii mato (terpejam mata) si Carmen. Menunggu dia kana kiss. Lain tampat lain nikmatnya kanto haha... Si Jalis mau kasi rapat sudah tu wajah dia sama si Carmen.

Push!! Bunyi tu air terpercik dari belakang si Jalis. Terbantut turus tu percumbuan durang.

    "Kuhuu!!!"Diabilang si Jonggot, koirak nogi dia berabis. Gerigitan sudah si Jalis meninguk dia.
    "Sayang, mari lumpat!!"Diabilang nogi di Jonggot panggil si Christina. Malu-malu si Christina muncul.
    "Siou, Carm... Si Jonggot ni mengacau saja kamurang."Diabilang. Durang nampak sudah kali tadi tukan. Tapi macam kamurang nda kanal si Jonggot tu macam mana. Jalan turus saja kalu dia punya sitail( style).
    "Moitirung saja gaya ko ni Jong... Silaka nokopio!!"Kapanas juga si Jalis kijap. Tapi si Jonggot pigi kambai nogi dia.
    "Aish... Takkan asal jumpa minsosop nopo, nda buringkah?"Bilang si Jonggot lagi.
    "Jangan ko cakap saya begitu Jong, bulum ko rasa lagi. Mimanglah...."Diabilang si Jalis.
    "Aish... Rock ma, mana saya kisah tu barang."Diabilang si Jonggot lagi. Tembirang butul.

Si Jonggot mintolop tiba-tiba. Turus dia pigi tarik seluar si Jalis dari dalam air.

    "Buduh ko Jonggot!!"Diabilang si Jalis, nasib lagi dalam air nda juga kana nampak. Turus durang berbubut sana sungai. Bising lagi tu suara durang.

Si Carmen sama si Christina, menggeleng-geleng saja nampak gaya tu logop macam kanak-kanak riang.

****

Dalam perjalanan mau balik kk, si Jordan kasi marah si Vivian. Si Vivian diam saja. Nda dia menjawab, mula-mula.

    "Bikin malu gaya ko oh!!"Diabilang ayat si Jordan paling last sudah.
    "Ko tinguklah... Saya pugai tu!"Diabilang si Vivian.
    "Siapa yang ko mau pugai? Cukuplah tu... Tapi kalu ko mau buat juga. Jangan kasi babit saya lagi."

TO BE CONTINUE...

SABAR dulu kamurang arr, kita jumpa lagi lepas buku sudah siap cetak. Tatap sy post sampai ending juga di sini. #lobuallreadersyangsaputing.

LOGOPMAN I LOVE YOU!Where stories live. Discover now