PART 10

567 52 7
                                    

PART 10

LOGOPMAN I Love You!
By ; Annell Cjrosey Adorey
Wattpad  :Annell85
SABAHAN SLANG...

Si Carmen diam nogi, dia nda cakap sama si Jalis yang si Vivian wasap dia.

    "Jam berapa juga ko mau balik ni? Takkan kamurang pigi check in lagi. Talampau juga gatalan sudah tu ton*** ko!"Diabilang tu Wasap si Vivian.

Sakit juga hati si Carmen bila baca tu wasap si Vivian. Sampai hati juga dia cakap begitu.

Ting! Masuk lagi chat si Vivian.

    "Baliklah! Mama si Gina kunci tu pintu nanti. Kami malas sudah mau buka ni. Tidurlah ko di kaki lima. Kotoh! Sepa suruh bantaton butul!"Lain macam sudah si Jalis nampak reaksi tu wajah si Carmen, turus dia pigi rabut saja dii tu handphone si Carmen.

Terkejut juga si Carmen sekijap. Tapi dia kasi biar saja si Jalis baca tu chat. Si Jalis tinguk si Carmen lepas dia baca tu chat si Vivian. Turus marah tu muka dia.

    "Dia sepa oo mau arah sama cakap-cakap ko begitu, apa hak dia. Apa juga masalah dia ni! Kalu dia di dapan saya sekarang ni, saya tampiling juga dia, sampai bapusing tu kepala dia."Bilang si Jalis. Tapi si Carmen terketawa nogi. Lucu kali dia rasa yang sampai terpusing kepala. Mustahil begia rii kan, haha...
    "Ko ingat, ini sinetron indonesiakah Oppa daling? Haha... Napatai sudah kalu tapusing tu kepala si Vivian."Diabilang si Carmen.
    "Ish... Koirak nogi, saya serius moti ni. Kanapa bah dia tu begitu. Takkan dia nda faham lagi. Kita ni sudah bertunang bah. Siapa dia mau cakap-cakap kita begitu. Urang tua kita saja yang ada hak mau tegur. Kalu ada yang nda ngam di mata durang. Dia ni sepa?? Huh! Meluat pula saya lama-lama sama perangai ni tunduyutung ni."Si Jalis tinguk lagi balik tu chat si Vivian. Turus dia pigi gambar nogi dii tu lilin. Turus dia send di wasap si Vivian. Sampat lagi dia katawa sebelum kasi balik tu handphone si Carmen.
    "Apa ko send dia tu?"Curious nokopio si Carmen. Dia pigi cek balik tu chat di wasap. Dia nampak tu gambar yang si Jalis send.
    "Matailah!! Mesti utak kuning sudah dia ni. Biar saja bah tu dia, nda payah layan. Nanti makin menjadi-jadi lagi tu gaya dia."Si Carmen bilang.
    "Biar... Kita tinguk apa dia balas."Bilang si Jalis lagi.

Ting!! Masuk sudah chat si Vivian.

    "Nakan, apa saya bilang..."Si Carmen baca tu Chat si Vivian.
    "Atuk-atuk... Butul-butul kamu di hutil o kan. Ada lilin-lilin lagi. Hutil murahkah? Sampai pakai lilin saja. Mesti hutil rm30 ni kan, sebab teda karan."Koirak nogi si Carmen. Turus dia bagi si Jalis baca.
     "Palui nokopio tie Tondu... Hahaha, jangan layan lagilah tu. Ni malam ko tidur sana rumah kami saja."Diabilang si Jalis. Berkerut pula dahi di Carmen.
     "Aik... Jangan dulu ko berpikiran macam si Vivian. Sana rumah ada bilik kusung bah. Saya masih ingat dunia lagi ni. Ndalah saya mau buat benda yang nda bagus. Bikin malu urang tua saja. " Lega juga hati sia carmen, bila dingar si Jalis cakap begitu.

Siap sudah dii candle light dinner durang. Jadi bertulaklah durang untuk balik rumah. Dalam perjalanan tu. Tiba-tiba si Carmen rasa macam lain jalan pula, yang si Jalis lalu. Takkan durang salah masuk jalan pigi kampung?

    "Aikk... Kanapa macam lain saja ni jalan ni. "Diabilang si Carmen. Tersenyum nogi si Jalis.
    "Ini jalan ke syurga..."Diabilang nogi si Jalis.
    "Sot, ko mabuk kaini,"Si Carmen senyum-senyum kambing.
    "Aish... Bila masa pula saya mabuk, haha... Ni jalan lain bah ni pigi sana rumah kami. Jalan belakang kadiolo... Cuma ada jauh sikitlah kalu jalan dari sini. Tulah saya jarang lalu sini."Diabilang si Jalis.
    "Oh... Ada pula jalan lainkah?"
    "Haro begia, tapi ada jauh sikit parkinglah... Mau jalan kaki masuk lagi, ko okay jugakah Honey?'Diabilang si Jalis.
     "Saya okay bah... Yang penting ko ada sama-sama saya, cukup sudah."Si Carmen pigi kiss tu pipi si Jalis. Turus si Jalis termalu tanpa sengaja haha...
     "Nanti saya balas tu kiss arr, driving gia ni honey..."Si Carmen malu-malu tingau turus.

Sampai sudah durang. Si Jalis siap parking sudah. Turus durang keluar dari kerita. Si Carmen pigi nogi di dakat si Jalis. Dia pigi tarik lengan si Jalis. Katat butul dia pigang lengan si Jalis. Nokotopis turus tu gunung si Carmen sana lengan si Jalis. Lain macam si Jalis rasa turus. Nda sabar laitu dia mau kawin sudah kalu begitu haha.

    "Jangan takut kio, Oppa ada."Diabilang si Jalis. Koirak si Carmen dingar.
    "Jauh lagikah ni, mau masuk dalam..."
    "Nda juga bah. Macam jalan mau pigi rumah si Gina saja. Tapi ini ada dakat sikitlah."Durang jalan sudah masuk, tu lorong. Ada galap-gulita sikit sebab bukan ada lampu tu jalan.
    
Ada juga rumah urang kampung dalam tu kawasan, tapi kalu malam sudah gia mana ada durang on tu lampu sana kaki lima, paling-paling pun sana dalam rumah saja.

    "Nah, mo dakat sudah jalan yang terang sikit, maknanya dakat sudah tu rumah kami. Sebab sana rumah kami berpasang gia lampu dapan sama balakang."Bilang si Jalis.
    "Oh... Harap-harap, inda durang beliau ko nokotigok nampak saya awal pagi lagi sana rumah."
     "Nda apa-apa baitu, bukan gia kita buat salah. Saya nda tenang saja kasi pulang Honey sana tempat durang si Gina, kalu begitu gaya si Vivian. Biarlah dia mimbolotok songulun tunggu-tunggu ko balik... Haha."Si Carmen senyum saja.

Sampai sudah durang di dapan rumah. Turus si Jalis bawa si Carmen masuk capat-capat dalam tu rumah. Takut kali dia nokosupan tu tunduyutung. Manalah tau tiba-tiba dia pigi sana.

    "Aikk, sunyi saja ni..."Si Carmen bilang.
    "Mimanglah, tu beliau kan selalu tidur awal. Warga amas begia. Mositi modop awal."
     "Jadi saya tidur mana?"Si Carmen meninguk-ninguk sudah sekeliling tu rumah si Jalis. Turus si Jalis pigi tarik tangan si Carmen.

Durang beriringan dii naik tangga. Si Jalis bawa si Carmen masuk sana bilik yang hujung sikit. Masuk saja dalam tu bilik turus si Jalis kasi tulak badan si Carmen sana balakang pintu.

Dub...dab...dub...dab.. diabilang tu degupan jantung si Carmen. Tapi senyum-senyum juga dia moti. Si Jalis peluk pinggang si Carmen turus dia kiss lihir si Carmen. Si Carmen pun kesiukan  menikmati tu kucupan maut si Jalis sana lihir dia. Nda lama si Jalis pindah pigi kiss tu tempat keminatan dia. Di mana? Di bibir begia... Haha.

Nda taulah tu berapa lama durang bercumbuan. Turus tiba-tiba si Jalis terdingar tu suara beliau dia sana luar bilik bercakap. Terstop nodi durang bercumbuan hehe.

    "Isai??(siapa??)"Diabilang tu suara Daima, menanya tu bapa  si Jalis kali.
    "Tambalut(kawan) tunang ih Jalis matu rie.."Bapa si Jalis bilang.
    "Nokuro?(kenapa?)"Diabilang si Daima lagi.
    "Mencari durang si Jalis, tapi saya bilang amu poh nokouli diolo, turus dia jalan balik sudah dii.."Bilang bapa si Jalis.

Nda lama tu, sunyi balik.  masuk sudah dalam bilik balik tu Beliau si Jalis kali.

Bersenyum saja durang dua. Turus si Jalis pasang tu lampu bilik dia kasi keluar selimut dari almari,

    "Bah honey, tidurlah ko. Ni nah selimut. Buat saja macam bilik sendiri kio."Si Jalis Sium tu dahi si Carmen turus dia keluar dari tu bilik.

Si Carmen kasi keluar tu handphone dia dari pukit. Sekali dia mo on. Habis sudah botiri. Turus dia berfikir-fikir. Siapa yang datang pigi cari dia di Rumah si Jalis tadi.

Nasib lagi durang lalu jalan lain. Kalu nda sudah kana tau dia di sana rumah si Jalis. Apalah yang akan jadi sama si Carmen bisuk bila dia balik sana rumah durang si Gina.

    "Mengamuk besarkah tu, tunduyutung tu?? Hehe..."Lain-lain butul gaya ni. Mengulun kopio.

TO BE CONTINUE...

  

LOGOPMAN I LOVE YOU!Where stories live. Discover now