10: 𝔥𝔲𝔰𝔟𝔞𝔫𝔡

669 27 0
                                    

And in her smile I see something more beautiful than the stars

◆◆◆

Alia keluar dari bilik air. Dia berharap keputusan yang dibuatnya betul. Wahai hati sila bertindak adil.

#sis tk tahu kenapa part Alia dgn Khalif mesti sis buat sedih 😭

Khalif yang sedang mengulang kaji dihampirinya. Alia menarik nafas berat. Dia menyentuh bahu Khalif dengan kegigilan minimum.

"Khalif, kau nak jawapan sekarang ke? "soal Alia dari belakang.

"Semaklah kau ni. Pergi tidur sana! "balas Khalif dengan tekingan kuat.

Alia terkesima dengan percakapan Khalif. First time dalam sejarah dia tengok. Air mata mulai bergenang.

"Okey tak lakonan aku? "sambung Khalif dengan nada biasa dia.

"Alia?Kau kenapa? Sorry kalau tekingan aku buat kau jadi macam ni"kata Khalif sambil mengusap pipi Alia.

Alia dipeluk supaya rasa nyaman. Salah dia juga, tiba-tiba marah. Alia melepaskan pelukan Khalif selepas terkejutnya hilang dengan perlahan-lahan.

"It's okey. Aku terkejut je"kata Alia mulai reda lalu duduk di atas tilam.

"Sorry tau. Kau nak cakap apa tadi? "balas Khalif lalu duduk di sebelah Alia tetapi tidak menghadap.

Alia senyap sekejap. Cuba untuk mencari idea menukar topik lain.

"Aku ingat, aku nak pakai tudunglah. "tukar Alia.

"Baguslah tu kau nak pakai tudung aku sokong"balas Khalif.

Suasana kembali senyap kembali. Kali ni Khalif bersuara.

"Kalau kau dah ada jawapan, aku sedia mendengar "sambung Khalif.

Alia terkejut. Jadi, Khalif dengar apa yang dia nak cakap tadi. Arh! Memalukan.

'Dia dengar ke? '

Desis Alia di dalam hati.

"Ye, aku dengar. So, apa jawapan kau"kata Khalif lagi.

"Er.... Er.... Aku terima. "balas Alia dengar tak dengar.

"Apa? Tak dengar lah"Khalif mengenakan Alia. Dengar tapi buat-buat tak dengar.

"Ye! Aku suka kau! "balas Alia geram lalu berselindung dalam selimut.

Khalif gelakkan sahaja. Comel betul kelakuan. Khalif turut baring di sebelah Alia.

"Sayang? Bila nak jalankan tanggungjawab "kata Khalif senyum kambing seorang diri.

Alia tidak membalas. Senyap je yang didengari saat ini.

"Diam, bermaksud ye kan? "kata Khalif lagi tapi tiada balasan.

My Husband,My Enemy (COMPLETED) Where stories live. Discover now