16: 𝔰𝔱𝔞𝔯𝔱𝔢𝔡

519 23 0
                                    

I wanted you so much. I didn't even care if it was toxic or not.

♡♡♡

Nelly tersedar. Dia menolak Mustakim sederhana kuat. Terus dia memandang ke tempat lain.

'Why Nelly ? Susah sangat ke nak terima Mustakim . Hari ni last day kau kat Korea takkan tak nak cipta kenangan '

"Sayang kenapa? "soal Mustakim pelik dengan perubahan Nelly .

"Tak selesa plus malu! "balas Nelly senafas lalu cuba tidak bertentangan dengan Mustakim .

Mustakim memeluk Nelly dari belakang. Deras terasa hembusan nafas Mustakim di lehernya. Nelly memejam matanya. Tak mampu untuk menahan lebih lama.

"Sayang dah habis period ke? Sebab setahu akal Sains love, orang perempuan yang baru habis period nafsu dia lain macam"soal Mustakim masih dalam kedudukan yang sama.

Nelly hanya senyap membisu. Cuba buat tidak dengar apa yang dikatakan Mustakim . Mentang-mentang pensyarah, semua tahu.

Last-last, Nelly membalas dengan deheman sahaja. Tak sampai hati buat orang tertanya.Mustakim mengukir senyuman gatal plus sinis plus tanda tanya.

"Sayang tak ternafsu ke? "soal Mustakim sengaja.

'Heis! Asallah dia macam tahu jer apa aku rasa. Sepuk jugak kang laki ni'

Nelly menolog sendiri. Jujur dia cuba tahan lagi nafsu yang dia rasa ni. Tapi, Allah seperti sudah menentukan terlebih dahulu.

Nelly memusingkan wajahnya dan menghembuskan nafas lemah. Hati sudah mengucapkan bismillah.

"Love nak buat apa, buatlah. Cipta kenangan terakhir di Korea"akhir kata Nelly sebelum ia bertukar menjadi kenangan indah malam itu.

♡♡♡

Kapal terbang AirAsia mendarat di lapangan terbang Kuala Lumpur tepat pukul 9:00 pagi. Bagasi diambil dari tempatnya dan disorong bersama keluar dari lapangan terbang tersebut.

Teksi diambil untuk pulang ke rumah. Nelly menyambung tidurnya sementara pemandu teksi memandu keluar dari Balai pelepasan kapal terbang ke tempat tujuan.

Mustakim memandang Nelly sekilas. Tentu penat. Dia melentokkan kepala Nelly di bahunya.

[Seminggu kemudian]

Nelly menyusun lauk pauk yang baru siap dibuatnya di atas meja. Hubungannya dengan Mustakim semakin akrab. Untuk mengelakkan Mustakim terus memberi ceramah rumah tangga percuma kepadanya, dia belajar untuk memasak dengan didikan mama dan mummynya.

TING! TONG!

Bunyi loceng rumahnya nyaring. Dia membuka pintu dan pagar. Paling-paling bukan Mustakim yang balik kerana setahunya Mustakim mesti membawa remort pagar dan tidak menekan loceng. Entah siapa yang datang tengah hari ni.

Nelly membuka pintunya. Alangkah terkejutnya dia melihat seorang yang amat dia kenali di hadapannya. Air mata mulai bertakung. Pipi gadis tersebut cuba dipegangnya lalu pipinya pulak dipukul supaya ini bukan mimpi.

My Husband,My Enemy (COMPLETED) Where stories live. Discover now