I can be quite sarcastic when I'm in the mood
♡♡♡
Kaki melangkah masuk ke dalam hotel. Terpegun sekejap! Nelly mengambil tempat di sofa sementara Mustakim daftar masuk bilik yang telah ditempah mamanya.
"Nak gembira ada Mustakim , tak gembira menyesal pulak untuk ditanggung"desis Nelly sambil memandang telefon.
"Oii! Dah jom! "panggil Mustakim dengan perangai asalnya.
"Tak payah jerit-jerit. Tahulah aku. Opps sorry, tahulah abang. Karang tak elok-elok kena sindir kurang ajar pulak"balas Nelly plus menyindir lalu membuka langkah terlebih dahulu.
♡♡♡
Encik Anuar memasuki ruang makan hotel 5 stars. Sementara dia menunggu seseorang dia memesan makanan terlebih dahulu. Bunyi derupan kaki yang berjalan mendekatinya sudah mengetahui gerangan yang ditunggu telah sampai.
"Have a sit"pelawa Encik Anuar dengan kaki silangnya.
"So, how your trip? "soal Encik Anuar selepas gerangan yang ditunggu telah melabuhkan punggungnya di atas kerusi di hadapannya.
♡♡♡
"Aku akan pastikan kau menderita. Rasa apa yang aku rasa. Tanggung apa yang kau suruh aku tanggung.!! "ucap Hakimi lalu pisau yang dipegangnya dicampak tepat mengena pada gambar Iqah.
"Hello, aku ada benda nak suruh kau buat"Hakimi
"............"
"Aku tahulah! Semua settle kalau kau dapatkan perempuan tu. Kau nak apa-apa aku boleh bagi asalkan perempuan tu kau dapat. Faham! "Hakimi membalas
"Wait for your bad life"
♡♡♡
Makanan yang telah sampai disua ke mulut. Baju yang tak cukup kain menampakkan kegedikkannya. Tetapi siapa sangka perangai macam mana. Apa orang english cakap,, don't judge the book behind this cover.
"Suraya, papa ada kerja rahsia nak suruh Suraya buat"ucap Encik Anuar dengan senyuman penuh makna.
"Anything for you. Yang penting jangan sakitkan Iqah. Kalau dia tahu kak sue hidup lagi habis kak sue kena bebel 7 keturunan"balas Suraya pendek.
"Tak kot, cuma ujian rumah tangga. Mungkin merajuk sebulan"
♡♡♡
Nelly berjalan ke hulu ke hilir, kiri dan kanan. Bosan yang amat. Tudung bawal disarung ke kepala, sweater dipakai, sarung tangan dan selendang di leher juga dikenakan.
Belum sempat Nelly keluar dari bilik hotel tersebut, dia dikejutkan dengan suara si tak dipuja dalam hati. Tak lain tak bukan Mustakim .
"Kau nak pergi mana? "soal Mustakim dari belakang.
"Keluar. Bosan duduk dalam bilik je. Rimas! "Nelly membalas laju.
"Tak yah, cuaca tak elok"Mustakim menghalang lalu berjalan menjauh dari Nelly .
"Kau tahu tak rimas tau duduk sini jak. Bosann. Aku nak juga explore Korea ni"
YOU ARE READING
My Husband,My Enemy (COMPLETED)
Romanceبسم الله الرحمن الرحيم [BOOK 2] Apa perasaan kau bila kena kahwin dengan musuh sendiri? Sakit hati? Sudah tentu Lagi-lagi musuh kau tu suka sangat buli kau. Memang meroyan setiap hari. Hati tisu mana tahan. So, garang perlu ada. Cerita ini tentang...