How wonderful life is, now you're in the world
♡♡♡
Mata dibuka perlahan-lahan. Dia melihat sekelilingnya. Pakaiannya kini berubah menjadi pakaian belang purple seperti pakaian hospital.
Dia cuba mengingati kembali apa yang berlaku pada dirinya namun dia sendiri tidak kuat dan masih lemah. Perutnya kini menjadi sasarannya. My baby?!
Pintu dikuak dari luar sehingga menarik perhatian Nelly tika itu. Mustaqim masuk dengan wajah yang terlalu risau.
"Sayang,love minta maaf sebab lambat"pinta Mustaqim sambil melabuhkan punggung di kerusi sebelah.
"Love, macam mana sayang ada kat sini? "soal Nelly tergagap-gagap.
"Panjang ceritanya sayang. Sayang rehat je"kata Mustaqim sambil mengusap tangan Nelly.
"Baby? Macam mana anak kita? "soal Nelly lagi.
"Jangan risau, baby selamat sayang. Sayang rehat je. Tidur. Besok baru boleh keluar hospital "kata Mustaqim dan dibalas anggukan Nelly .
Mustaqim mengucup dahi Nelly lembut sebelum dia memberi ruang pada Nelly untuk berehat. Jelas terpampang wajah sedih di mukanya seperti menyembunyikan sesuatu.
"Love minta maaf sayang"
Desis Mustaqim dan duduk di kerusi luar hospital. Kepalanya terngiang-ngiang apa yang berlaku pada Nelly.
[POV SEJAM YANG LEPAS]
Hakimi menatap wajah polos Nelly yang sudah tertidur dengan ubat yang diberinya. Pipi Iqah diusap lembut. Semakin lama, hatinya semakin meronta untuk memiliki Nelly tika ini.
"Patutnya, kau jadi milik aku bukan profesor tua tu! "teriak Hakimi di hadapan Nelly seorang diri. A
Tudung Nelly dibukanya. Namun belum sempat dia membuka baju Nelly kedengaran bunyi tendangan kuat.
BUK!
Hentakan kuat dari belakang Hakimi namun Hakimi mampu menahan pitam kepalanya itu.
Dia memandang belakang melihat gerangan tersebut yang telah memukulnya itu. Senyuman sinis keluar dari bibirnya.
"Oh! Sang hero datang menyelamat sang heroin "ucap Hakimi dengan sinisnya.
Tangan kiri menyeluk poket belakang seperti mengambil sesuatu.
"Ini bukan sebab hero atau heroin but because of you disturb my wife! "balas Mustakim dengan marahnya.
"Jangan terlalu berharap. Sebab kau tak tahu apa akan jadi lepas ni! "kata Hakimi lalu menikam perut Mustakim namun sempat Mustakim menahan pisau tersebut dari terus tertusuk semakin dalam.
"Angkat tangan! Anda telah dikepung! "teriak suara salah seorang dari seangkatan polis.
Hakimi cuba untuk melarikan diri namun nasibnya parah apabila Mustakim bertindak menyadung kaki Hakimi dan polis mengambil kesempatan menghampiri dan menggari lengan Hakimi.
Ambulans yang dipanggil datang membawa Nelly dan Mustakim ke hospital. 10 jahitan dikenakan pada Mustakim akibat tikaman dari Hakimi. Nasib pisau yang digunakan tidak berkarat.
Nelly stabil selepas diberi rawatan pakar di hospital. Mustakim juga turut sedar selepas pembedahan selesai dengan jayanya.
"Dok,, macam mana keadaan isteri saya? "soal Mustakim setelah betul-betul stabil.
"Cik Nelly dalam keadaan stabil saat ni cuma kalau boleh jangan bagi dia stress dan tertekan kerana itu akan mengganggu emosi Cik Nelly . Biasa orang pregnant memang sensitif. "terang Doktor Fitrah.
"Terima kasih atas nasihat tu doktor"balas Mustakim reda.
"Kalau tak ada apa-apa saya minta diri dulu. "Doktor Fitrah mengundurkan diri.
[END POV]
"Alhamdulillah anak kita selamat Nelly,"desis Mustakim sendiri lalu membuka langkah ke arah surau hospital.
Perutnya yang sakit ditahan sahaja. Sebelum dia menjenguk Nelly , doktar pakarnya sudah melarangnya untuk melakukan banyak pergerakan namun dia degil.
♡♡♡
Sebulan kemudian
Nelly mengusap perutnya yang masih kempis sedikit. Tanggapan dia terhadap lelaki berjaya, dia buang. Iya! Tak semua lelaki seperti Hakimi kerana Mustakim melayannya seperti ratu tika ini.
Makanan yang selesai dimasak ditutup lalu dia beransur gerak ke ruang tamunya dan menonton televisyen sementara menunggu Mustakim pulang dari universiti.
Jam berganti masa setiap detik ia bergerak. Namun, Mustakim masih belum munculkan dirinya menemani Nelly. Ingat balik lunch tapi hampee. Mesej tak, call pun tak.
Telefon pintar diambil lalu Nelly mendail nombor suaminya itu. Tidak diangkat. Risau menyelubungi dirinya. Manalah Mustakim ketika ini.
"Selepas ni sila berhati-hati ye encik sebab luka ni masih baru dan masih lagi ada racun yang tersisa hasil tikaman hari itu. Seeloknya, encik dapatkan rawatan dengan pakar. Ok"terang Doktor Sham sambil menulis keterangan perjumpaan hari ini.
"Thank you bro. Kalau kau tak de confirm susah aku lepas ni" balas Mustakim lalu menyalam doktor tersebut a.k.a kawannya.
Jam tangan dilirih dan sudah menjejak pukul 7 malam. Mesti Nelly risau menunggunya tidak pulang-pulang. Telefon dilihat untuk melihat, panggilan dan mesej yang masuk. Rupanya telefonnya mati. Patut tak berbunyi satu pun panggilan dari isterinya itu.
Pintu dibuka lalu susuk tubuh seorang lelaki memasuki rumah banglo tersebut.Dia melihat ada seorang perempuan yang perut besar sedang sedap meminum secawan air.
BAH!!!
Cawan yang berada di atas tangan jatuh menjejak lantai.Untung plastik tidaklah serpihan kaca terkena di kakinya Nelly.
Nelly mengurut dadanya.
Matanya mencari gerangan yang memeranjatkannya.Dikira sang suami rupanya orang lain.Nelly pantas membuka langkah untuk berlalu dari situ dan menelefon suaminya,namun apakah daya langkahnya dihalang satu demi satu.
"Kau nak apa lagi hah?!Boleh berambus tak dari rumah aku ni!"keras Nelly menghalau.
"Macam mana aku nak pergi kalau hati aku still ada dekat kau.Aku penat ikut cakap kau.Now you're pregnant.Aku tahu kau suka aku,so lets we together"balas lelaki tersebut.
"Lif?Pergilah.Tu cerita dulu.Kau pergi jaga isteri kau tu.Kau jangan mainkan perasaan dia.Khalif yang aku kenal dah berubah,then kau siapa yang berdiri depan aku sekarang ni?So,go away before i call police"halau Nelly kepada Khalif.
Ye!Khalif yang dulunya turut mempunyai hati pada Nelly terpaksa merelakan apabila hatinya tertaut pada Alia.Jadi,apa sebab dia ke sini.Adakah perangai fuckboynya kembali lagi?
Bersambung
VOTE ✅
YOU ARE READING
My Husband,My Enemy (COMPLETED)
Romanceبسم الله الرحمن الرحيم [BOOK 2] Apa perasaan kau bila kena kahwin dengan musuh sendiri? Sakit hati? Sudah tentu Lagi-lagi musuh kau tu suka sangat buli kau. Memang meroyan setiap hari. Hati tisu mana tahan. So, garang perlu ada. Cerita ini tentang...