How wonderful life is, now you're in the world
♡♡♡
Suraya jalan mundar-mandir di dalam bilik tersebut. Dia seperti memikirkan sesuatu. Smartphone diambil lalu dia mendail nombor papanya. Seperti tegang di situ.
"Hello, Assalamualaikum pa? "
"Wa'alaikumsalam Sue. Nak ape? "
"Sue tak sanggup nak tipu Nel . Sue nak batalkan rancangan Sue dan cari kehidupan Sue. Sue tengok Nel dah cukup bahagia dengan Mus"
"Tapi Sue,, rancangan kita belum selesai lagi. Papa nak Sue teruskan. "
"Sue tak boleh pa. Sue tak nak Nel marah Sue. Pless faham Sue. Sue tak nak hancurkan rumah tangga...... "belum sempat Suraya menghabiskan kata-katanya dia mendengar seperti sesuatu dari luar bilik.
Suraya mematikan panggilannya apabila mengetahui gerangan yang mendengar perbualannya itu.
"Puas?! Puas akak tipu Nel?! Nel percaya akak,tapi akak mainkan perasaan Nel "marah Nelly lalu memasuki ke dalam bilik Suraya.
Sedang dia menahan air mata dari jauh, keluar Mustakim dari bilik air Suraya.
"Love?! "terkejut Nelly melihat kehadiran suaminya yang seperti baru selesai mandi.
Mustakim yang tidak tahu apa-apa turut terkejut dengan kehadiran Nelly . Dia mendekati Nelly dan cuba memegang tangan Nelly . Namun Nelly pantas menepis tangan Mustakim .
"Nelly , jangan salah faham. Biar akak terangkan"pinta Suraya dan cuba mendekati Nelly .
"Stresslah macam ni. A...... "belum sempat Nelly menghabiskan kata-katanya, dia seperti pitam dan rebah di pelukan Mustakim .
Mustakim menyambut Nelly lalu mendukung Nelly ke kereta untuk di bawa ke hospital.
"Akak, call mama papa dengan umi"arah Mustakim sebelum membawa Nelly ke hospital.
[Hospital]
"Tahniah Encik Mustakim,isteri encik disahkan mengandung. Dah masuk seminggu"terang Doktor Fitrah.
"Serious doktor? Alhamdulillah "balas Mustakim lalu membuat sujud syukur di situ.
Nelly yang baru sedar dari pengsannya memandang sekeliling. Okey! Dekat rumah. Dia melihat Mustakim yang lena tidur di sebelahnya. Sedang dia cuba bangun, Suraya masuk ke bilik tersebut bersama papa.
Nelly menjeling.
"Nel? Papa nak cakap sesuatu "kata Encik Anuar.
Nelly mengangguk mengizinkan.
Mustakim yang awalnya tidur turut terjaga.
"Nel jangan marah Kak Sue. Dia tak salah. Papa yang salah. Papa rancang semua tu untuk uji tahap sayang Nel pada Mus"terang Encik Anuar.
Nel yang mendengar seperti tidak mempercayai.
'Habislah aku. Melenting pasti anak bongsu aq ni'
YOU ARE READING
My Husband,My Enemy (COMPLETED)
Romanceبسم الله الرحمن الرحيم [BOOK 2] Apa perasaan kau bila kena kahwin dengan musuh sendiri? Sakit hati? Sudah tentu Lagi-lagi musuh kau tu suka sangat buli kau. Memang meroyan setiap hari. Hati tisu mana tahan. So, garang perlu ada. Cerita ini tentang...