En Taufik bos mereka memanggil Hisham dan Suraya berjumpa dibilik nya pagi ni. Sebelum itu mereka telah di maklumkan melalui P.A boss mereka semalam Cik Ayu untuk berjumpa denga bossnya ini pagi ni. Melihat jam tangannya menghampiri jam 8.30 pagi, Hisham bangun dari kerusinya dan berjalan keluar dari office nya menghala ke bilik boss nya yang terletak ditingkat paling atas di bangunan itu,dia kemudian berjumpa dengan Cik Ayu di mejanya, kelihatab Cik Ayu tersenyum melihat Hisham dan dia kemudian menekan butang intekom di atas mejanya.....
Cik Ayu : 'Boss En Hisham dah sampai, dia kat luar'.Maklum Cik Ayu ke pada bossnya.
En Taufik:' Suruh dia masuk', katanya dengan ringkas.
Hisham terus berjalan masuk ke bilik bossnya,persekitaran ruang dalaman bilik bossnya amat luas siap dengan set sofa dan meja minum lagi. Di dindingnya nampak tergantung perhiasan yang mahal-mahal yang dibeli dari luar negara dan mewah. Kelihatan juga di atas mejanya ada tersusun gambar isteri dan anak-anaknya.
Hisham: 'En Taufik, boss panggil saya ke?'Tegur Hisham kepada bossnya yang sedang menaip sesuatu di laptop nya.
En Taufik:'Have a seat first Sham..Suraya will join us too.Then after that we discuss.. nanti kejap lagi dia sampai',Interkom di mejanya berbunyi lagi, terdengar suara Cik Ayu memaklumkan Suraya ada di luar ,En Taufik meminta Suraya masuk,seketika kemudian Hisham melihat Suraya sudah berada di depan pintu bilik bossnya ini.
Suraya:'Sorry boss ....i lewat sikit tu,i sebenarnya got short notice pagi ni dari P.A boss yang boss nak jumpa kul 8.30 pagi tu.
En Taufik:'It okay Suraya, never main...have a seat", Suraya duduk di tepi Hisham berhadapan dengan En. Taufik tu.
En Taufik: 'Since u all dah ada ni....i nak bagitahu we have new potential project kat Teluk Subic Filipina, project new oil pipeline sejauh 30km ke loji penapisan minyak berdekatan dengan pinggir bandar Manila tu. I want u both pergi sana next week untuk tengok potential investment yang bole kita buat kat sana.Sepatutnya Azman & Hisham kena pergi,tapi Azman kena settle task dekat Singapura tu dulu,i nak dia handle projek Tumasek yang ada sedikit problem kat sana.Okay that all guys and please be ready ,nanti u all jumpa Person in charge kat sana nama Micheal Arcilla Jr, dia akan brief u detail on this project later...detail yang lain u jumpa Ayu kat luar'
Okay En Taufik ,Noted boss.,jawap Hisham & Suraya hampir serentak.Mereka kemudian bangun dan keluar dari bilik bossnya tu. Di luar P.A boss Cik Ayu telah bersedia untuk memberikan beberapa dokumen termasuk tiket flight dan juga hotel tempat mereka akan menginap di filipina nanti.
Flight MH 089 selamat mendarat di lapangan terbang Antarabangsa Ninoy Aquino,Filipina. Selepas immigration checking ,Hisham dan Suraya berjalan keluar dari luggage area menuju ke stesen teksi yang berdekatan balai ketibaan tu, mereka kelihatan sedikit penat selepas pesawat MAS yang membawa mereka tadi delay lebih sejam di airport KLIA tadi kerana menghadapi masalah teknikal, Azman hanya mahu cepat untuk check in hotelnya dan berehat,malam ini dia dan Suraya akan berjumpa terus dengan client nya disini untuk makan malam dan membincangkan berkenaan projek mereka nanti.
YOU ARE READING
Duda Cina buta ( Completed Nov 2019)
RomanceMengisahkan hisham duda anak satu yang menjalani hidupnya selepas kematian isterinya Suhaila...Azman dan Anne pasangan pengantin baru khawin tunjang utama kepada cerita ini..two different story..tertapi satu tujuan..Suraya wanita lain meminati lelak...