Duda cina buta- Part 26

38.2K 272 35
                                    

Part 26-Peluang kedua

En Taufik memegang kuat lengan Suraya , dia kemudian  menarik lengan Suraya tu ke sebuah bilik di dalam sebuah rumah yang tidak kenali , penutup matanya di buka, dia melihat Azman duduk di atas kerusi , tangannya di ikat kemas kebelakang kerusi dengan tali , Azman kelihatan amat lemah sekali dan badannya juga kelihatan tak bermaya, mata dan mulut kelihatan bengkak dan lebam akibat di pukul sebelum tu, Suraya cuba pergi ke arah Azman tapi lengannya di genggam kemas oleh En Taufik supaya berdiri disisinya.

En Taufik : 'Ko nak pergi mana Suraya, tunggu sini!..'berkata En Taufik dengan tegas.

Kelihatan di situ ada 3 orang berbadan besar dan kasar mengawasi Azman setiap masa, En Taufik kemudian duduk di atas kerusi didepan Azman tu. Suraya pula berdiri di tepinya sambil menangis.

En Taufik: 'Ko antara pekerja aku yang terbaik kat office tu, tapi kenapa ko berani sentuh dengan perempuan simpanan aku,' muka En taufik kelihatan serius, berlainan betul En taufik yang kakitangan di ofisnya kenal. Kelihatan semasa dia duduk di atas kerusinya tadi  terselit sepucuk pistol di sebalik sut kot yang dia pakainya. 

Azman: 'En Taufik..saya minta maaf..Saya tak tahu Suraya tu perempuan simpanan bos, kalau saya tahu boss ,saya tak akan berani kacau dia' . Terang Azman kepada bosnya.

En Taufik : 'Ko dengan Suraya ada apa-apa.hubungan ke?maksud aku ko ada perasaan cinta dengan dia tak ?'Tanya En Taufik lagi.

Azman hanya diam tidak menjawab soalan itu, En Taufik berpaling pula kepada Suraya di tepinya, matanya tajam memandang Suraya yang sedang mengelap airmatanya yang berjurai keluar.

En Taufik : 'Ko macam maner pula Suraya, ko cakap dengan aku betul-betul, aku nak dengar dari mulut ko sendiri, ko cintakan Azman tak?' tanyanya dengan keras. Azman sedikit teperanjat mendengar suara En Taufik yang serius dan kuat.

Suraya tergagap-gagap hendak menjawab tu, dia memalingkan mukanya mengadap Azman tu, kemudian dia bersuara,

Suraya:  'Honestly i tak nak ada affair dengan dia you,sambil dia mengelap airmatanya but after a while i kenal dia tu, that feeling suddenly coming  i tak boleh kawal perasaan i padanya itu,' terangnya dengan jujur.

En Taufik kemudianya bangun dari kerusinya, Pinggg!..satu tamparan kuat mengenai pipi Suraya, dia terjatuh di atas lantai tu, bibirnya mengalir keluar sedikit darah akibat tamparan yang di terima tadi. Dia kemudian ke arah Azman melepaskan satu penumbuk ke perut Azman pula melepaskan kemarahanya, ahh aduh sakit bos.....jerit Azman menahan kesakitan, dia sedikit terbatuk-batuk menahan senak akibat tumbukan En Taufik ke perutnya tadi.

En Taufik : 'That for you cheating behind me Suraya and that for u fucking my girl Azman. You both deserve it.'En Taufik melepaskan geramnya kepada Azman dan Suraya.

En Taufik kemudian mengarahkan lelaki di tepinya, membuka ikatan tali yang mengikat tangan Azman, simpulan tali tu di leraikan dan Azman kemudian jatuh tertarap di atas lantai akibat lama terikat di kerusi , Suraya bangun dan dia pergi ke arah Azman, dia menolong  Azman bangun, kemudian dia memegang lengan Azman dan menyokongnya dengan bahunya itu untuk memudahkan dia berdiri kembali.

En Taufik : 'Ko tengok Azman sekarang, Suraya sanggup buat apa sahaja untuk ko.. aku tengok dia macam dah jatuh cinta pada ko dari cara dia angkap ko tadi..dia ambil berat pasal ko walaupun dia cedera.' Terang En Taufik sambil menunjukkan jarinya ke muka Azman. Azman hanya tunduk ke lantai, ada betulnya apa di cakap oleh bosnya .

En Taufik : 'Sekarang macam ni, aku tak hadap sangat nak bersama dengan ko lagi Suraya , ko boleh berambus bersama Azman tu, aku boleh cari ramai lagi perempuan kat luar yang sanggup menjadi perempuan simpanan aku.'

Duda Cina buta ( Completed Nov 2019)Where stories live. Discover now