9

17 2 3
                                    

Jaennie POV

kenapa aku rase macam dorang ade sorokkan sesuatu dari aku? ape yang dorang nampak? ishh serabut laa!! "weyh Jaen kau okay tak? jauh sangat termenung tuu..." kata YoonHwa dalam nada mengusik. "ape yang korang tak bagitau aku ha? kenapa kite balik secara tiba tiba?" kataku sedikit marah. "sabar Jaen sabar... kau ingat tak jimin?" tanya YoonHwa. "jimin? mamat yang dumbkan Eun? mamat poyo yang kurang ajar tu?" tanyaku kembali. "yee yang tuh laaa... tadi kita orang nampak die. tu yang kite balik tiba tiba!" jelas YoonHwa. "haa die ade dekat party tadi?" tanyaku lagi "yee" balas YoonHwa lalu pergi meninggalkanku.....

Eunbyul POV

aku menghempaskan diri di katilku... keluhan kecil aku lepaskan.... "Eun, kau nak teh?" tanya Sunghee... sememangnya kawan kawanku yang terbaik. "boleh jugak." balasku lemah. Mina pon pergi membuat teh untukku. tidak lama kemudian YoonHwa masuk. "Eun... kau betul ke okay?" tanya YoonHwa lembut. "aku tak tahu laa weyhh... daa lame lot die dumb aku... tapi sampai sekarang aku tak boleh tengok muka die" balasku. tanpa aku sedari air mata mula mengalir. "aku tau memang susah nak lupakan die tapi kau kene cuba.... kau kan kuat" YoonHwa memberiku kata kata semangat. "tapi..... tapi...." "aku tau kau boleh lupakan die Eun.... dan aku yakin akan ada orang yang lebih baik untuk kau..." kata YoonHwa lagi. selesai sahaja die berbicara, die segera merangkul badanku. "nangislahh Eun... nangis puas puas.... lepaskan segala kemarahan kau tuu..." dan seperti memahami perkataan YoonHwa itu, air mata aku terus mengalir dengan laju. aku menangis dengan sepuas-puasnya.

times skip dibawakan oleh Jiyeon si penyebuk~~~

setelah air mataku reda, kami pon bersiap-siap untuk keluar... almaklumlahh kite orang tak makan lagi... so kene laa isi perut nie sikit... jadi kami pon keluar pergi makan..... "weyh Yoon ape cerita abang kau tadi?" tanya Sunghee mengingatkan kami tentang kehadiran Yugyeom sewaktu hendak pulang tadi. "takde pape. die cume bagitau aku yang minggu depan aku ada family dinner." kata YoonHwa malas. "kenapa?" tanya Jaen pula. "malas laa aku nak cakap sekarang.. besok besok laa aku bagitau..." balas YoonHwa sedikit marah. "okay okay... sekarang cepat makan lepastu boleh balik. aku daa penat." kataku memotong pertelagahan mereka. aku tau kalau aku tak memotong mereka mungkin akan bertekak. maklumlah YoonHwa bukannye suka cerita masalah die dekat kite orang.. kadang kadang tuu marah laa jugak.. tapi sekarang aku faham kenapa die buat macam tu..... ape apepon aku harap yang persahabatan kite orang nie takkan terputus....





tbc~~~~ bubye

Is That All?! | exo bts got7 [ SLOW UPDATE ]Where stories live. Discover now