21 (Flashback Namjoon)

12 1 2
                                    

5tahun sebelum perjumpaan mereka di Lotte World

Namjoon POV

'tak sabar aku nak bagitau YoonHwa yang aku suka dekat Sunghee... harap harap dia boleh tolong aku... haihh Namjoon, Namjoon.... nak tackle pompuan pon susah....' kataku kepada diri sendiri sambil menggelengkan kepala. sejujurnya aku tak tahu kenapa tapi aku rasa susah sangat nak tackle Sunghee tuu... ye laa YoonHwa kott kawan dia.... sekali aku buat silap mati aku... maklumlahh aku dengan YoonHwa pon kawan dah lama... harap harap dia dapat laa tolong aku...

"Yoon! kau nak pergi mana tu?" tanyaku sejurus aku nampak muka dia yang dalam keadaan tergesa gesa... "nanti aku jumpa kau... sekarang aku nak cepat... bye!" kata YoonHwa dengan laju... dah macam rap dah aku dengar dia cakap... tapi aku pelik, kenapa dia nak cepat sangat... jadi aku pon buat keputusan untuk ikut jejak langkah YoonHwa....

setelah beberapa lama, rupanya YoonHwa nak pergi rooftop... aku terus mengintai dari sebalik pintu rooftop... "Sung, kau tak boleh macam nie... kau kene kuat..." aku dengar suara YoonHwa... "t... ta... tapi aku tak kuat" kata seseorang sambil menangis... kalau dengar dari suara aku sangat yakin bahawa itu suara Sunghee... tapi kenapa dia nangis? aku kene siasat nie... "yahh Kim Sunghee! *neo micheosso? jugulle?" aku dengar YoonHwa jerit. "jebal, jebal YoonHwa yaa.... biarkan aku pergi.... takde sesape yang sayang aku dekat sini" kata Sunghee sambil menangis teresak esak... "habis aku nie siapa?? aku nie hantu kee Sung?? kau tau tak yang aku sayang kau?!! aku sayang kau Kim Sunghee!! tolonglahh jangan buat kerja gila nie lagii!!! cukuplah sebelum nie kau buat benda nie... aku taknak tengok kawan aku mati laa!!!" jerit YoonHwa sambil menangis dengan teruknya... jujur aku tak pernah tengok YoonHwa menangis seteruk ini.... masa dia break dengan ------- pon dia tak menangis macam nie... sekarang baru aku tahu yang YoonHwa sangat sangat sayangkan kawan kawan dia.... nampaknya aku kene tunda laa plan aku nie... hmm.... aku pon terus meninggalkan rooftop untuk memberikan ruang untuk kedua dua teman baik tadi...

~~~~times skip dibawakan oleh Junmyeon~~~~

4 bulan kemudian.... aku masih mencuba nasib untuk mendapatkan Sunghee tapi tak mudah.... seminggu sebelum, aku telah memberitahu YoonHwa tentang hasratku untuk jadikan Sunghee girlfriend aku... dan seperti yang aku sangkakan, YoonHwa memang memberikanku amaran keras.... "ingat ehh yang Sung tuu dah banyak kali terluka. and aku taknak dia terluka lagi. so aku harap kau dapat jaga kepercayaan aku nie... kalau tak, jangan muncul dekat depan aku sebab kau akan mati." kata kata YoonHwa melekat dalam ingatan aku... Yoon kata dia taknak tolong, dia nak aku usaha sebab dia tahu yang Sunghee pon suka aku... hmm aku harap dia dapatlahh terima aku...

~~seminggu selepas~~~

"Sung! nanti saya nak jumpa awak boleh?" tanyaku kepada Sunghee setelah tamat sesi pembelajaran... "ermm boleh... tapi bila?" tanya Sunghee... "petang nie... pukul 5 saya ambil awak... okay?" kataku "okay..." balasnya lalu berjalan ke arah Eunbyul yang sedang menunggunya.... tak sabarnyaa petang nie....

Is That All?! | exo bts got7 [ SLOW UPDATE ]Where stories live. Discover now