Jaennie POV
huehuehue... memandangkan harinie cuti, so aku ingat nak lawat rumah parents aku... jadi disinilah aku.... di depan rumah family aku... "eomma appa oppa! annyeong!" kataku sebaik sahaja aku melangkah masuk... namun tiada siapa di ruang tamu, mahupun di tempat makan... 'mana semua orang nie' fikirku... tiba tiba aku terdengar suara, seperti orang bergaduh... aku pon menuju ke tempat itu... "appa tak boleh buat macam nie! Jaen bukan patung tau tak?!" kata oppaku marah. "taemin-ahh, Jaen tuu bukan adik kandung kamu tau..." kata appaku.. ehh kejap, aku bukan anak kandung appa? jadi siapa aku? "tapi appa! Jaen tetap seorang manusia dan taemin dah anggap die macam adik kandung taemin tau tak?! taemin anggap Jaennie tuu macam Hanna!!" kata oppaku lagi. "taemin kamu kene ingat, kalau Jaen tak ikut apa yang appa dengan eomma dah rancang, kite takkan senang tau.. kamu ingat kite dapat duduk macam nie ke kalau appa dengan eomma tak ambil Jaen dulu?!" kata appaku tegas. "taemin tak kira. taemin takkan benarkan Jaen kawin dengan budak tu?! Jaen tak layak?!" jawab oppaku. setelah itu aku dengar bunyi tapak kaki... aku pon bergegas melarikan diri dari tempat persembunyianku. "annyeong oppa" sapaku selamba. "eohh- Jaen, bila sampai?!" tanya oppaku gelabah. "baru jee..." jawabku sambil tersengih... "mana hanna? Jaen ingat nak keluar dengan die dan oppa." kataku... sememangnya itulah tujuan aku ke sini... aku memang tidak pernah rapat dengan eomma dan appaku... namun, adik beradikku yang menjadi perhubung. "Hanna dekat bilik... pergi lah panggil... oppa dah siap nie... nanti kita pergi yee..." kata oppaku. ""okie..." kataku seraya berjalan ke arah bilik adikku. "Hanna yaa~ keluar jom" kataku sambil memulas pintu biliknya... "unnie!! kajaa!" katanya bertenaga. "ehh dah siap dah adik unnie nie? macam mane tau yang unnie nak datang?" kataku kepadanya. "sebab unnie cuti... jadi mestilah unnie datang kann..." katanya lagi... yakwohh pandainye laa adikku yang sorang nie.... "haa dah dah... jom pergi... oppa dah tunggu kat bawah." gesaku... "okie" balasnya.....
times skip dibawakan oleh sunghee si byuntae~~~
kami pon sampai ke Lotte World... yup itulah tempat yang kami selalu pergi apabila aku bercuti kerana disitu tidak ramai orang yang mengenali oppaku, jadi senanglah kami nak bermain.... "unnie! jom main tuu" kata Hanna sambil menunjukkan roller coaster kepadaku... "jomm ajak oppa sekali..." kataku mengusik oppaku.... "ehh takpe takpe... oppa okay jee" balas Taemin oppa ketakutan... "okay okay jom kite main" kataku sambil menarik tangan Hanna....
times skip sebab aku malas and take idea~~
haa sekarang nie kite orang dalam perjalanan balik... adikku Hanna telah lama tidur... mane taknye penat bermain laaa katakan... "Jaen.." panggil oppaku. "hmm..." balasku. "kalau oppa tanya satu soalan boleh?" tanya oppaku. "tuu dah tanya...."gurauku. "ish Jaen nie... main main pulak..." kata oppaku merajuk. "ye laa ye laa Taemin oppa yang ku sayangi.... oppa nak tanya ape?" kataku. "kalau eomma dengan appa rancang majlis kawin untuk Jaen, Jaen nak tak?" tanya oppaku... jadi inilah ape yang dibincangkan oleh mereka sewaktu aku sampai tadi... hmm... "based on siapa yang jadi calonnya.... kalau bole Jaen nak jumpa orang tu dulu." kataku selamba. "ooookayyy... jadi Jaen tak kesah?" tanya Taemin oppa lagi. "duhai oppaku yang tersayang... kan Jaen dah cakap yang Jaen kene jumpe orang tu dulu." balasku lagi. "okeh okeh... babaii... kite daa sampai rumah Jaen..." kata oppaku mengakhiri perbualan kami. "haa ye laa ye laa.... bye... oppa jaga diri dan jaga Hanna tauu... jangan bagi die jadi macam Jaen..." pesanku sambil keluar dari kereta. "jalga uri Jaen!" jerit Taemin oppa dari tingkap kereta. aku pon melambai dan menghantar kereta oppaku pergi dengan mata.... (lebih kurang macam tengok kereta tu pergi... haaa macam tuu laa....)
apabila kereta oppaku hilang dari pandangan, aku terus masuk ke dalam rumah, membersihkan diri dan terus tidur.....tbc~~~~~~~~ bubyeee~~~~~
YOU ARE READING
Is That All?! | exo bts got7 [ SLOW UPDATE ]
Фанфикfriendship over relationship adakah itu betul ataupon relationship over friendship? bace and hayati guys✌