Jiyeon POV
aku tak sangka yang Sunghee sunbae sebenarnya nak ajak aku masuk dalam geng dorang.... aku bersyukur sangat sebab aku dapat masuk dalam geng dorang.... hari nie adalah hari yang aku tunggu tunggu....
Sunghee POV
hari nie adalah hari dimana aku akan ajak Jiyeon masuk dalam JESY.... tapi aku tak pasti yang Yoon akan terima Jiji atau tak.... hmm...
"haa, apa yang kau nak bagitau kite orang Sung?" tanya Jaennie kepadaku... "jap... kite tak cukup orang lagi nie...." balasku.
10 minit kemudian.....
ding~dong~bunyi loceng rumah kite orang kedengaran. dengan segera aku bergegas untuk buka pintu.
"Jiji! lambat betul kau sampai... janji melayu betul" sapaku kepada Jiyeon sambil memukul bahunya... "ehh sunbae... mian... tadi Jiji sesat..." kata Jiyeon sambil mengusap bahunya yang aku pukul tadi. aku tahu yang kawan kawan aku tengah pelik sekarang nie... 'haihhh macam mana nak cakap dengan dorang nie??' hatiku berkata sambil menggaru kepala yang tidak gatal...
Jiyeon POV
"haa Sung! apa yang kau nak bagitau tadi?" sergah Jaennie sunbae setelah melihat Sunghee sunbae tak tentu arah... "a... a..." "a... a... a apa?" tanya YoonHwa sunbae pula... aku perhatikan Sunghee sunbae yang sedang menarik nafas untuk menenangkan dirinya... "aku nak bagitau yang aku dah ajak Jiyeon masuk geng kite and die setuju." kata Sunghee sunbae dengan laju. "ehh jap jap.. ape die? ulang sekali lagi? kau cakap laju sangat lahh...." kata Eunbyul sunbae pula. "aku cakap yang, aku nak Jiyeon join geng kite." kata Sunghee sunbae dengan lebih berani. aku hanya memerhatikan reaksi sunbae sunbae yang lain. nampaknya mereka menunggu YoonHwa sunbae untuk membuat keputusan... aku pasti yang YoonHwa sunbae takkan terima aku... aku pun mengeluh perlahan... "tapi kalau sun-" "okay fine" kata YoonHwa sunbae memotong percakapanku. "serious laa kau okay Yoon?" tanya Sunghee sunbae tidak percaya. "kenapa? kau ingat aku jahat sangat ke? atau kau nak aku tarik balik keputusan aku?" kata YoonHwa sunbae sambil memandang Sunghee sunbae. "ehh tak tak.... jadi... die boleh duduk sini laa?" tanya Sunghee sunbae teruja. "ye... lagipon memang aku beli rumah nie untuk tolong orang..." kata YoonHwa sunbae dan terus beredar... selepas YoonHwa sunbae beredar, Jaennie sunbae dan Eunbyul sunbae pon beredar juga... kini hanya tinggal aku dan Sunghee sunbae sahaja. "sunbae! sunbae tak cakap pon yang Jiji kene tinggal dengan sunbae!" kataku membantah. "alahh Jiji nie.... takkan tak nak tinggal dengan sunbae kot..." balas Sunghee sunbae. sejujurnya memang aku nak tinggal dengan Sunghee sunbae, tapi aku tak rasa yang kawan kawan sunbae tuu suka dekat aku... "haihh okay laa okay... Jiji stay sini..." jawabku pasrah....
dan kini, aku secara rasminya menjadi sebahagian dari JESY.... tapi sekarang name geng kite orang dah tukar ejaan... dari JESY kepada JJESY sebab ada dua orang yang bermula dengan huruf J dalam geng kite orang.....
tbc~~~~~~~~~
YOU ARE READING
Is That All?! | exo bts got7 [ SLOW UPDATE ]
Fanfictionfriendship over relationship adakah itu betul ataupon relationship over friendship? bace and hayati guys✌