11 (YoonHwa's Family Dinner)

7 1 5
                                    

well aku skip~ so chapter kali nie pasal family dinner YoonHwa...... ukeh bye~~~

YoonHwa POV

sesungguhnya ini adalah hari yang aku tidak mengharapkan untuk datang... yup, sangkaan korang betul~ inilah hari dimana aku akan menghadiri family dinner... "Yoon kau dah siap belum?! abang kau dah nak sampai!" jerit Sunghee dari tingkat bawah. "kejapp!!" jeritku kembali. aku pon dengan segera memakai dress yang diberikan oleh Jaen.

 aku pon dengan segera memakai dress yang diberikan oleh Jaen

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

setelah selesai bersiap, aku pon turun ke bawah. semasa aku di tangga aku terdengar suara abangku bergurau senda dengan kawan kawanku. aku pon bergegas ke arah mereka agar aku dapat tamatkan malam ini dengan cepat. "Yug jom." kataku kepada Yugyeom. "okay... bye korang jumpa lagi nanti..." kata Yugyeom kepada kawan kawanku. kami pon segera bertolak MoMo Cafe di Myeongdong. dalam perjalanan ke sana, aku hany memandang ke luar sahaja. "Hwa ya~, okay tak?" tanya Yugyeom memulakan perbualan. "oppa rase? sekiranya oppa di tempat Hwa sekarang, adakah oppa akan okay?" kataku melepaskan keluhan yang berat. dna dengan sedaya upaya aku cuba untuk menahan air mataku dari jatuh. "Hwa ya~ mianhae~ oppa dah cuba halang eomma dengan appa tapi dorang tak nak dengar. oppa mintak maaf sangat sangat... oppa tau oppa bukan abang yang terbaik untuk Hwa..." kata Yugyeom oppa. sejujurnya oppa aku adalah oppa yang terbaik.. cuma aku jee yang tak reti menghargai pengorbanan dorang... sebabnya ialah, mereka banyak menghabiskan masa dengan eomma dan appa.... "oppa tak salah. eomma dengan appa yang salah... selalu pentingkan diri dorang..." kataku. kali ini aku membiarkan air mataku jatuh. aku sudah tidak mampu untuk menahan lagi. mungkin aku nampak kasar di luar namun hakikatnya, aku adalah orang paling lemah dalam keluarga aku. tiba tiba Yugyeom oppa memberhentikan kereta dan memelukku. dan dengan serta merta air mata aku jatuh dengan lajunya. aku menangis dalam dakapan abangku. bukan aku sahaja yang menangis, namun abangku juga menangis... kini kami sudah tidak kesah tentang dinner itu... "oppa mintak maaf Hwa..." kata abangku sambil menangis. "Hwa pon mintak maaf... Hwa sayang oppa..." balasku.

apabila kami sudah berasa sedikit tenang, kami melepaskan pelukan. "oppa nak Hwa tau yang ape pon pilihan Hwa oppa akan support. ingat tau.." kata Yugyeom kepadaku. "Hwa pon nak oppa tau yang Hwa sayang oppa sangat-sangat." balasku sambil mengelap sisa airmata yang jatuh di pipi abangku. "sekarang nie jom pergi dinner." kataku. Yugyeom pon memulakan semula perjalanan kami... sesampai sahaja kami di sana, aku mendapati yang semua orang telah pon sampai. "haa tuu pon dia orang dah sampai!" kata eomma. "haa Kai kenalkan anak aunty, YoonHwa." eommaku memperkenalkan aku kepada seorang jejaka. apabila jejaka itu memandangku, aku tidak dapat menyembunyikan perasaan terkejut ku.

 apabila jejaka itu memandangku, aku tidak dapat menyembunyikan perasaan terkejut ku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kai atau lebih tepat lagi Kim Jongin. seorang jejaka yang pernah hadir dalam masa silamku. namun aku tidak berharap untuk bertemu dengannya sekali lagi... "Jongin..." kataku terkesima. "yep, that's me... JongJong..." katanya. wajahnya terlihat sangat gembira. aku masih lagi tidak percaya yang dia kini di hadapanku.. "Hwa sayang~ Hwa kenal ke kai?" tanya eommaku. "mungkin kenal, mungkin tak." balasku dingin. "apa kata kite duduk dulu." sampuk appaku. aku pon duduk berhadapan dengan Kai. dan bermulalah perbualan tentang perkahwinan kami. "jadi bila boleh berlangsung?" kata eommaku dengan tiba tiba. "ehh kejap kejap... siapa cakap yang Hwa setuju dengan perkahwinan nie? Hwa tak kata ape ape pon." kataku tegas. "Kim YoonHwa tolong jangan malukan kami." balas appaku. "Hwa tak kesah, Hwa tetap tak nak kahwin fullstop. takde sape bole paksa Hwa buat bende yang Hwa tak nak." kataku mengakhiri perbicaraan malam itu. dengan perasaan marah aku keluar dari restoran itu. "Yoonie tunggu!" jerit Kai. "stop. jangan kejar aku." balasku. "Yoonie... tolong bagi JongJong hantar Yoonie balik please..." rayu Kai. aku pon melepaskan keluhan perlahan. "boleh tapi dengan satu syarat." kataku. "syarat apa?" tanya Kai. "bagitau aku kenapa kau tinggalkan aku dulu." balasku. "okey... jom JongJong cerita dekat taman sana." katanya sambil menarik tanganku ke arah sebuah taman..............





tbc~~~~~~~~~ bubye~~~~~~~~

Is That All?! | exo bts got7 [ SLOW UPDATE ]Where stories live. Discover now