20 (Crush Jaennie)

16 1 5
                                    

Jaennie POV

sedang kite orang berseronok berlima.... tiba tiba kami terdengar ada orang panggil Namjoon.... "Namjoon hyung!! eodiya??!!" jerit orang itu. Namjoon dengan segera menoleh dan menyahut "yeogiyo! ppali wa!!" jeritnya. dengan itu, kami nampak 6 orang lelaki berlari ke arah Namjoon dan salah seorang darinya telah menarik perhatianku. sejujurnya aku tak boleh alihkan pandanganku.

Namjoon POV

aku perasan yang Jaennie tak dapat nak alihkan pandangannya daripada Jungkook... hmmm, die minat Jungkook ke? "weyhh Joon! kau taknak kenalkan kawan kau dekat kite orang ke? ehh japp japp.... Jin oppa pon ada sekali? hoseok kau pon? ermm Ji... Jimin pon?" kata Eunbyul memotong angan anganku. "ehh sorry sorry... haa nie laa geng aku... BTS... tapi macam mana kau boleh kenal Jin hyung, hoseok hyung dengan Jimin?" tanyaku keliru.

Jaennie POV

mendengarkan pertanyaan Namjoon aku, Yoon dan Eun terus menepuk dahi. "ishh kau nie.... Jin oppa kan Abang Sung... Jimin tuu ex Eun... haa hoseok pulakk, aku tak tahu.... macam mana kau boleh kenal dia Eun?" tanya YoonHwa selepas menerangkan bagaimana kami kenal dengan Seokjin oppa dan Jimin kepada Namjoon. sejujurnya aku pon pelik... macam mana pulak Eunbyul boleh kenal dengan hoseok... tapi aku masih tak boleh berhenti pandang mamat rambut kelapa nie... haihh ape laa nama dia agaknya....

Eunbyul POV

"ouhh, hoseok nie kawan lama aku.... aku pernah cerita laa kat korang pasal dia...." terangku kepada kawan kawanku. "maksud kau die tu?" tanya Sunghee. "yee dia laa..." kataku lagi. YoonHwa sudah buat muka meluat.... aduhh kenapa laaa kena bagitahu macam nie... Yoon dah laa sensetive bab bab macam nie... haihh...

Namjoon POV

"okok cukup tutup cerita... now aku nak kenalkan korang dekat kawan kawan aku yang lain. haa nie Yoongi hyung. dia nie tak suka sangat bising bising nie... tapi harinie dia terpaksa  join kite orang..." Yoongi hyung hanya menjelingku. 'matilah aku' kata hatiku. "nie pulak Taehyung... die nie pelik sikit...." sambungku sambil menepuk bahu Taehyung... "last but not least Jungkook... tapi die lagi suka kalau orang panggil die kookie... betul tak kook?" kataku sambil memandang Jungkook. "memang tak lah hyung! kook bukan budak budak lagi!" kata Jungkook... aku dan BTS hanya mampu ketawa melihat reaksi Jungkook....

Jaennie POV

'ouhh Jungkook rupanya.... hmm.... smart nama tuu macam orang dia jugak....' kata hatiku sambil memandang Jungkook... "yahh! Kim Jaennie!!" jerit Eunbyul memotong angan anganku... "mwo?!!" jeritku kembali... "haa dah dah... jom balik.... dah lama dah kita dekat sini...." kata YoonHwa memotong pergaduhan kami... aku terus bergerak ke kereta. diikuti oleh Eunbyul dan Sunghee serta YoonHwa....

sesampai kami di kereta, kami nampak ada seseorang berdiri disisi kereta sambil menyilangkan tangannya... "yahh! kenapa korang lambat sangat?!!" marah orang itu... "ehh kau mulut tu jaga sikit ehh... kau yang tinggalkan kite orang lepas tu suka hati je nak marah orang?!! kau ingat kau siapa haa?!!" tengking YoonHwa... aku tau bende nie kalau dibiarkan memang akan ade yang masuk hospital... aku terus memandang Eunbyul supaya dia tolong meleraikan pergaduhan nie... "okok, cepat masuk kereta kita balik.... aku tau semua penat kann.... jom cepat balik..." kata Eunbyul... kami dengan segera masuk kereta....

belum beberapa minit perjalanan, Eunbyul dah tidur.... dan posisi tidurnya sangat tidak menyelesakan.... jadi aku pon menyuruh Eunbyul untuk meletakkan kepalanya di pahaku dan baring agar dia selesa... dan dengan segera dia terlena sekali lagi... aku dan YoonHwa hanya mampu menggelengkan kepala kerana kami tau kalau Eunbyul mengantuk die memang akan tidur di mana sahaja....




tbc~~~~~~~~~ bubyee~~~~~~~~~

Is That All?! | exo bts got7 [ SLOW UPDATE ]Where stories live. Discover now