19 (First Love Sunghee)

10 2 3
                                    

Eunbyul POV

uyeahh hari nie kite orang nak pergi Lotte World!!! seyes aku tak sabar... tapi masalahnya dorang nie lambat sangat... adoii.... sedang aku tunggu dorang dekat ruang tamu, aku terdengar suara orang menjerit...
"weyhh cepatlahh!! dah lambat nie!!" jerit Jiyeon. aku hanya memerhati sahaja. untuk pengetahuan korang, sekarang adalah bulan ke 2 Jiyeon tinggal dengan kite orang... dan aku akui yang aku sangat terkejut dengan perubahan perangai die...

tak lama kemudian, Sunghee, YoonHwa dan Jaennie pon keluar... "haa jom... tercegat apa lagi tu? tadi beriya nak cepat" perli Jaennie kepada Jiyeon. aku dengan segera keluar kerana aku tak nak jadi orang tengah dalam pergaduhan dorang nanti... setelah YoonHwa memastikan semua pintu dan tingkap ditutup serta kunci, kami terus bergerak ke fun fair. sewaktu perjalanan aku memerhatikan keadaan kawan kawanku... dan aku dapati yang YoonHwa dan Jaennie tidak berada dalam keadaan yang baik. manakala Sunghee dan Jiyeon pula, hmm tak tahu aku nak cakap ape... dah macam belangkas.... aku hanya mampu melepaskan keluhan kecil...

tidak lama kemudian, kami pun sampai di Lotte World... aku dengan segera turun. di ikuti oleh YoonHwa dan Jaennie... manakala Sunghee dan Jiyeon masih lagi di dalam kereta... YoonHwa dan Jaennie sudah memandangku.... ini bermaksud aku laa yang kene panggil dorang keluar... dengan pasrah aku pon panggil dorang... "weyhh korang nak duduk dalam nie ke ape? dah sampai nie..." kataku lalu berjalan ke arah Jaennie dan YoonHwa... "Jaen... Yoon.... jom main viking?" kataku sambil membuat aegyo.. "ahh~ arasseo~" kata Yoon sambil mengusap kepalaku. "yaa! aku bukan budak budak lagi!" kataku sambil memuncungkan mulutku. "yelahh yelahh" kata Jaennie sambil meletakkan tangannya di atas bahuku.

YoonHwa POV

aku hanya memerhatikan tingkah laku Sunghee dan Jiyeon. ya aku akui, aku memang tak percaya dengan Jiyeon... aku rasa dia hanya nak menghancurkan persahabatan yang aku bina bersama dengan kawan kawanku yang lain. sampai je dekat Lotte World aku terus keluar dari kereta diikuti oleh Jaennie dan Eunbyul. setelah kami turun, Sunghee dan Jiyeon masih lagi bergelak ketawa di dalam kereta. Eunbyul memandangku, aku memandang Jaennie, Jaennie memandang Eunbyul. Eunbyul perasan yang aku dan Jaennie malas untuk panggil mereka jadi Eunbyul pon menjadi orang tengah antara kami. aku dan Jaennie terus berjalan meninggalkan mereka yang berada di kereta. "Jaen, aku tak yakin laa dengan Jiyeon tu..." kataku kepada Jaennie. "tapi kau jugak yang setuju..." balas Jaennie bengang. ye, aku akui memang salah aku.... tapi aku takut nak kecewakan kawan kawan aku... bagi aku, kalau dorang happy, aku pon happy.... aku hanya mampu melepaskan keluhan berat... setelah Eunbyul panggil mereka, dia pon berlari ke arah aku dan Jaennie.... kami bertiga pon menghabiskan masa bersama di Lotte World tanpa menghiraukan Sunghee dan Jiyeon... sedang kami bergembira, aku ternampak Sunghee dengan seorang lelaki. aku yakin dia adalah orang yang aku kenal... dengan segera aku berlari ke arah Sunghee... aku yakin Jaennie dan Eunbyul sedang mengekoriku. "yahh!" jeritku apabila aku semakin hampir dengan Sunghee dan lelaki tersebut. mereka berdua memandangku. lelaki itu nampak gelisah dan ingin melarikan diri, manakala Sunghee pula tidak tentu arah. "yahh! kau buat apa dengan Sunghee ha?" kataku kepada lelaki itu sesampai sahaja aku dihadapannya. "Yoon sabar laa... dia tak buat apa apa pon..." kata Sunghee menenangkanku... "annyeong YoonHwa ssi... lama tak jumpa kann... kau ingat aku lagi tak?" kata lelaki itu sambil tersenyum. "kau? of course aku ingat.... orang yang hampir buat kawan aku mati! orang yang paling kejam dalam muka bumi nie.... kau nak apa lagi haa? tak cukup kau sakit kan dia dulu? kau nie takde hati perut ke namjoon?" kataku bengang. ye, dia Kim Namjoon. dialah antara punca Sunghee taknak teruskan hidup.... "sabar sabar... aku datang nie bukan nak sakitkan sesape... kite orang just terserempak jee... then aku tegur last dia sebab dia sorang sorang..." balas Namjoon bersahaja. "ehh japp japp... kau kata ape? dia sorang sorang?" tanyaku kepada Namjoon. "ye laa... dia sorang sorang... haa lagi satu, aku datang nie sebenarnya bersebab..." kata Namjoon ragu ragu. "sebab apa?" tanyaku. "aku datang nie sebab aku nak mintak maaf dengan korang semua.... aku tau aku banyak buat salah dengan korang... lagi lagi Sunghee dan kau Yoon... aku tau aku dah rosakkan kepercayaan kau... aku mintak maaf sangat sangat...." kata Namjoon kesal. aku tau yang aku tak patut maafkan dia... tapi, persahabatan yang aku bina dengan dia hampir sama dengan persahabatan yang aku bina dengan JESY.... jadi aku pon mengambil keputusan untuk.... memaafkan dia... "fine, aku maafkan kau... tapi kau kene ingat yang kalau kau buat hal lagi, then aku akan bunuh kau dengan tangan aku sendiri.... arasso?' kataku. "baekk boss!" kata Namjoon sambil tabik. "ukehh jom gais kite sambung main semua game yang ada dekat sini...." kataku sambil menarik tangan kawan kawanku termasuklah Namjoon.

Jaennie POV

semasa kami bermain, aku perasan yang Sunghee nampak macam tak selesa... jadi aku pon ambil keputusan untuk bercakap dengannya.. "Sung! kau okay tak?" tanyaku. "emm... aku okay je..." balasnya... "habis yang kau serba tak kene nie dah kenapa? segan dengan Namjoon?" tembakku. "ehh mana ade! aku cuma... emm.... cuma..." "cuma ape kau nie? tergagap gagap...." balasku memotong percakapannya. "aku awkward laa Jaen... ye laa... Joon tuu first love aku kot... haihh..." kata Sunghee... laaa awkward rupanye.... aduhh.... payah jugak dapat kawan macam nie.... aku hanya mampu menepuk bahu Sunghee dan menggelengkan kepala. 'nasib kau lahh Sunghee....' kata hatiku.









tbc~~~~~~
yakwohhh chapter paling panjang yg aq penah update..... nasibb korang laa yee..... btw chapter lpas nie adalah chapter sambungan..... utk chapter flashback selepas chapter sambungan kayhhh..... so stay tune😉😉

Is That All?! | exo bts got7 [ SLOW UPDATE ]Where stories live. Discover now