Jiyeon POV
akhirnya aku sampai sekolah... betapa malangnya nasib aku, sampai sampai terus nampak pembuli.... haihhh.... "woi budak. kerja sekolah aku dah siap belum?" tanye Hyora selaku ketua mereka. "belum." jawabku. "apa? belum?! kenapa haa? kau nak kita orang kene marah ke ape?!" tengking Hyerin "mian tapi aku tak ada masa nak buat kerja sekolah kau." balasku. dan dengan itu pukulan dan sepakan diberi kepadaku. tiba tiba "hoii jangan kacau dia!!" jerit seseorang dari jauh. aku kenal sangat dengan suara itu. itu adalah Sunghee sunbae. dia yang selalu tolong aku bila aku kene buli. mendengarkan suara Sunghee sunbae Hyora dan kawan kawannya terus lari meninggalkan aku. "Jiyeon okay?" tanya Sunghee sunbae sambil mengangkatku dan membawaku ke bilik perubatan. "gumawo sunbae" kataku dengan lemah. "it's okay.... sekarang nie Jiyeon rehat..." kata Sunghee sunbae....
setelah kejadian itu, aku pon mula rapat dengan Sunghee sunbae... tapi, kawan kawan sunbae macam tak suka aku... hmm.... "Jiji kenapa nie?" tanya Sunghee sunbae. "takde apa apa" balasku. "jangan laa sedih sedih... nahh" kata sunbae sambil menghulurkan aiskrim kepadaku. aku terus mengambil aiskrim itu dan memakannya... "sunbae tak keluar dengan kawan sunbae ke harinie?" tanyaku. "kenapa? Ji taknak sunbae keluar dengan Ji ke?" tanya Sunghee sunbae kembali. "ehh mane ade... Jiji tanye jee" balasku sambil sambung makan aiskrim... "Jiji pon kawan sunbae jugak" balas sunbae lalu tersenyum.....
jadi begitulah cerita aku dengan Sunghee sunbae yang sekarang dah macam unnie aku sendiri. Sunghee sunbae kata aku boleh join group die, jadi aku pon join lahh... dan disebabkan aku join group sunbae, aku jadi rapat dengan Eunbyul sunbae... mereka dah macam unnie kandung aku... tapi, YoonHwa sunbae macam tak suka kehadiran aku dalam group dorang.... tapi takpe sebab aku ade Sunghee sunbae dengan Eunbyul sunbae....
tbc
bye
YOU ARE READING
Is That All?! | exo bts got7 [ SLOW UPDATE ]
Fiksi Penggemarfriendship over relationship adakah itu betul ataupon relationship over friendship? bace and hayati guys✌