YoonHwa POV
"so kiranya kau dengan Sunghee tu adik beradik?" tanyaku curiga. "kiranya kaulah oppa aku yang aku cari selama nie?" tanya Sunghee pula. "kiranya kaulah penyebab Sunghee buat benda benda yang tak sepatutnya?" tanya Jaennie pula. "kiranya kaulah yang menghilangkan senyuman manis dia?" sampok Eunbyul pula. "ehh jap2... buat benda bukan bukan? senyuman dia hilang? benda ape yang die buat? bagitau aku!" balas suho marah. "ermm...." Sunghee kelihatan takut. "kau tak payah ambil tahu laaa ape yang dia buat. kenapa kau baru nak cari dia sekarang? kenapa?" balasku marah. "aku kan abang die. memang laa aku kene ambil tau!" kata suho kasar. "kau tak payah ambil tahu pasal dia. yang penting sekarang dia lagi bahagia bila kau takde.. kan Sunghee?" tanya Jaennie. "ermm... sebenarnya.... aku..." Sunghee masih takut untuk bersuara. "Sunghee... kau okay tak?" tanya Eunbyul dengan lemah lembut. "aku..." dengan tiba tiba Sunghee menangis teresak-esak. "Sunghee yaa~" aku dan kawan kawanku dengan segera memeluk Sunghee. "uljima~ kalau kau nangis nanti aku pon ikut nangis" kata Jaennie mengada. "aku sayang korang...." kata Sunghee dalam keadaan menangis. "kita orang pon sayang kau... jangan laa nangis..." aku cuba memujuk. "aku taknak tengok muka abang aku" bisik Sunghee kepada kami. "okay okay... kau sabar japp" balas Eunbyul. lalu kami bertiga pon mengalihkan pandangan ke arah suho. "Sunghee kata die tak bersedia nak jumpa kau. so aku mintak tolong sangat sangat jangan muncul depan die." kataku kepada suho dalam nada yang dingin. "tapi aku abang dia!" jerit suho. "pembetulan 'abang angkat', kau kene ingat yang dia bukan adik kandung kau!" Jaennie bersuara. Sunghee yang sejak tadi diam tiba tiba bersuara. "Sunghee rasa sekarang bukan masa yang sesuai untuk oppa jumpa Sunghee." "baiklah oppa akan pergi. tapi dengan satu syarat." balas suho. "ape dia?" tanya kami serentak. "Sunghee kene janji dengan oppa yang Sunghee akan contact seokjin." kata suho. "okay Sunghee janji." balas Sunghee. lalu suho pon beredar dari situ.
sebaik sahaja suho beredar, Sunghee kembali menangis. "Sunghee yaa~ kau kenapa sebenarnya?" tanya Jaennie risau. "aku rindu abang aku" kata Sunghee dengan tangisan yang makin kuat. "habis kenapa kau halau dia tadi?" tanya Eunbyul pula. "aku... aku... aku tak tahu!" tangis Sunghee lagi. "haishh... sabarlah Sunghee... aku pasti abang kau akan kembali dengan kau." kataku memujuk.
ya tuhan kau berilah kebahagiaan kepada kawan kawanku. doaku didalam hati.
tbc gais💞💞💞✨
YOU ARE READING
Is That All?! | exo bts got7 [ SLOW UPDATE ]
Fanficfriendship over relationship adakah itu betul ataupon relationship over friendship? bace and hayati guys✌