Jongin/Kai POV
harinya telah tiba... hari dimana aku akan bagitau Yoonie benda yang betul. "haa sekarang cerita laa.." katanya setelah kami tiba di sebuah taman. aku menarik nafas panjang sebelum mula bercerita. "okeh cerita die macam nie....."
flashback.........
"Yoonie!!" panggilku... Yoonie atau Kim YoonHwa adalah satu-satunya kawan baik aku... aku dan die dah macam belangkas... tak boleh dipisahkan langsung... tapi hari ini adalah hari yang paling menyedihkan untuk aku... harinie aku akan pergi jauh dari Yoonie aku.... "JongJong!!" kata YoonHwa sambil memelukku. "JongJong... kenapa JongJong nangis?? siapa yang kacau JongJong?" kata YoonHwa bimbang. "mana ada JongJong nangis... " balasku. "habis nie takkan air mata Yoonie pulak...." kata YoonHwa. dengan tidak semena-mena aku tertawa. "ish die nie... orang marah die gelak pulak! taknak kawan!" kata YoonHwa lagi dengan nada merajuk. "okay okay JongJong mintak maaf okay~ JongJong tak nangis laa... mata masuk habuk jee..." tipuku... "Yoonie... kalau JongJong nak tanya satu soalan boleh?" kataku ragu-ragu. "tuu dah tanye." balas YoonHwa mengusik. "Yoonie~" rengekku. "okay okay Yoonie stop.." balasnya. "kalau satu hari nanti JongJong pergi... Yoonie akan ingat dekat JongJong tak?" tanyaku. "JongJong nak pergi? pergi mana? Yoonie nak ikut." kata YoonHwa sedih. "JongJong tanya jee... mana laa tau Yoonie akan lupakan JongJong." balasku. "Yoonie mana boleh lupakan JongJong... JongJong jee yang Yoonie ade..." kata YoonHwa. "janji?" "janji! pinky promise!" kami pon mengakhiri hari ini dengan gembira..... tiba sahaja di rumahku, aku terkejut kerana bagasiku telah siap di pack... "kite nak pergi sekarang ke eomma?" tanyaku. "yes.. kan eomma dah cakap yang kite kene pergi malam nie..." balas eommaku. "eomma kata kite pergi esok! eomma tipu!" aku memberontak. "Kai! jangan buat perangai sekarang please. kite dah lambat nie.." marah eommaku. 'Kai' itu adalah nama yang paling aku benci. nama itu diberi oleh appaku. namun, sebaik sahaja nama itu diberi, appa terus meninggalkan aku dan eomma. dulu, nama itu menjadi kegemaranku. namun kini itu adalah nama yang paling ku benci. sebaik sahaja eomma aku kata begitu, aku terus mengambil begku dan keluar rumah. sesungguhnya aku belum bersedia untuk meninggalkan rumahku, kerana aku bukanlah seorang yang senang untuk berkawan. dan disini aku sudah mempunyai kawan. walau hanya seorang kawan, tetapi dialah yang paling bermakna dalam hidupku... Kim YoonHwa.. dialah wanita yang telah mencuri hatiku. tetapi, disebabkan aku terpaksa. aku ulang ye gais... aku TERpaksa pindah sebab eommaku bakal berkahwin. aku tahu yang YoonHwa pasti akan sedih dengan pemergianku, namun aku tidak rela melihat air matanya ketika aku pergi. 'maafkan aku Yoonie... aku kejam...' kataku kepada diri sendiri. surat buat YoonHwa yang berada di tanganku segera aku masukkan ke dalam post box rumahnya.... buat kali yang terakhir, aku berdiri dihadapan rumahnya dengan harapan aku dapat melihat wajahnya walau sekilas sebelum aku pergi.... jumpa lagi Yoonieku.... ketahuilah bahawa aku akan sentiasa menyayangimu.....
end of flashback.....
"jadi sebab itulah JongJong tinggalkan Yoonie... mianhae?" jelasku kepada YoonHwa. "nado mianhae JongJongie~ *jal mothaesso~" kata YoonHwa sambil menangis. "uljima Yoonie yaa~... *nan hangsang ne yeoppe isseulgeoya~" kataku sambil memeluk YoonHwa. kini aku berasa lebih gembira kerana dapat bersama dengannya kembali.....
Isi Kandungan Surat Yang Ditinggalkan Oleh Jongin Semasa Pemergiannya.....
Yoonie yaa~ mianhae... JongJong tau mesti Yoonie sedih sebab JongJong tipu Yoonie kan... JongJong mintak maaf sangat sangat.... Yoonie, JongJong nak bagitau yang JongJong terpaksa tinggalkan Yoonie.. nie semua salah eomma! tapi Yoonie jangan risau, walau apepon cara JongJong akan cari Yoonie juga... tolong simpan rantai yang ada dengan surat nie ye.. kalau boleh JongJong nak tengok Yoonie pakai rantai nie mase kite jumpa nanti... JongJong harap Yoonie takkan buat perkara yang tidak sepatutnya... JongJong tau susah untuk Yoonie tinggalkan perkara tuu... tapi, tolong tinggalkan untuk JongJong boleh? kalau Yoonie nak buat perkara tuu tolong ingat yang JongJong sayang Yoonie dan JongJong tak nak tengok Yoonie pergi dulu sebelum JongJong.... akhir kata dari JongJong, tolong jage diri dan kekalkan senyuman Yoonie untuk JongJong.... saranghae....
tbc~~~~~~~ adios~~~~~~
huehuehue.... maksud bahasa korea yang ade dalam chapter yini adalah.......
*saya yang bersalah
*saya akan selalu ada di sisi awak sekarang.
ukeh babaiiii~~~~
YOU ARE READING
Is That All?! | exo bts got7 [ SLOW UPDATE ]
Hayran Kurgufriendship over relationship adakah itu betul ataupon relationship over friendship? bace and hayati guys✌