Yugyeom POV
woahh tak sangka yang harinie akan tiba jugak.... nak tahu tak harinie hari ape? harinie adalah hari dimana adik aku iaitu Yoonhwa lepak dengan aku, well sekali dengan member aku laa kann~🙄 so yeah.. aku pon terus bersiap sebab aku tahu kalau adik aku datang confirm awal...
"hyung!! bangun!! yoonie nk dtg hariniee!!!" jeritku mengejut hyung hyung yang lain untuk bangun.
"hyung-deull!!! ireonnaseyoo!!! ppaliii!!!!" jeritku sekali lagi. setelah beberapa kali menjerit, hanya bambam, Jackson hyung dan mark hyung sahaja yang bangun. aku pon apa lagi... sediakan speaker and playlist bambam.... here we go hyung😏 *pasang lagu kuat kuat sampai satu rumah dengar* "yahh yugyeom ahh!!!" "ahhh ige mwoyaaa!!!" "arghhhh"
dengar jee jeritan daripada hyung aku terus lari.... kalau korang nak tahu hyung hyung niee kalau bangun tidur memang badmood so aku lari dulu....."YAHHH KIM YUGYEOMMM!!!! EODIGAAA!!!! KEMANHAEE!!! IREOWAA!!!" jerit jaebeom hyung...
sambil kami main kejar kejar tiba tiba ada lagi satu jeritan dari suara yang sangat familiar...
"YAHH!! KEMANHAEE!!! KIM YUGYEOM!! IM JAEBEOM!!" jerit Yoonhwa... dengan serta merta aku terus berhenti sebab aku tahu adik aku kalau marah memang scary... so yeah..."apa benda yang korang buat niee?? rumah dahh lahh macam tongkang pecah!! pastu korang main lari lari pulakk?? jaebeom-ssi? awak leader tapi perangai macam nie?? memalukan... yugyeom oppa? macam niee ke abang Hwa yang Hwa kenal? haihhh korang niee...." bebel Yoonhwa... aku dahh agak dahhh benda nie akan berlaku... aku hanya mampu mengeluh jee... tak pasal pasal kene bebel... adoii... nie semua salah hyung...
~~~~~~skipp beberapa jam kemudian~~~
YoonHwa POV
selepas aku membebel tadi, oppa dan kawan kawannya pon pergi bersihkan diri... sementara tunggu dorang tuu aku pon masak laa breakfast untuk dorang sebab aku lapar😂 tengah aku masak tiba tiba ada orang sapa aku dari belakang...
"tak sangka kita dapat jumpa balik kann..." sapa orang itu. tanpa memandang si pemilik suara aku terus berkata "dan tak sangka juga yang kau dapat lupakan aku dengan senangnya Wang Jackson."
yup, itulah Jackson atau lebih tepat lagi first love aku. aku tau kalau aku datang sini, kemungkinan untuk berjumpa dengan dia sangat tinggi tetapi aku tetap datang juga walaupon aku tak mahu tengok muka dia..."siapa kata saya lupa awak?" tanya Jackson. "ouh maksudnya kau still tak boleh lupakan aku laa nie?" tanyaku kembali. "always Yoonie always" balasnya. aku terdiam seketika. aku tahu yang aku juga tak boleh untuk lupakan dia, tapi aku kena kuat. "ehemm.. jadi?" kataku. "jadi apa?" tanya Jackson kembali. "haihh kau nie... takde apa apa laaa..." balasku lalu menyambung kerjaku yang tergendala akibat kedatangan dia. sambil aku buat kerja, aku rasa ada orang perhatikan aku dan tekaan ku betul. Jackson sedang sibuk perhatikan aku dari pintu dapur. "woi Jack, tak malu ke usha anak dara orang?" tegur Jaebeom dari jauh. aku tidal menghiraukan mereka dan segera menyiapkan masakanku. sejurus sebelum aku mengangkat hidangan yang telah siap dimasak, ada tangan dari belakang yang terlebih dahulu memegang pinggan itu dan mengangkatnya. aku terkedu seketika kerana jarak antara orang itu dengan aku tersangatlah rapat. "ermm" aku cuba untuk bersuara namun tidak tahu apa yang harus aku perkatakan. "ouh mian..." kata orang dibelakangku lantas menjarakkan dirinya denganku. "niat saya nak tolong je... hehe" katanya sambil menggaru kepala. "ehh gwenchana..." balasku. "nahh" kataku sambil memberinya pinggan yang berisi nasi goreng kimchi. "ahh naee~" balasnya lalu menyambut huluranku tadi dan terus bergerak untuk meletakkannya di atas meja makan. aku yang mengikutnya dari belakang hanya mampu mengipas diriku yang sedang panas dek kerana jarak antara aku dan dia semasa di dapur tadi. fuhh tak sangka aku dapat rapat sebegitu dengan Park Jinyoung a.k.a crush aku...
tbc~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
bubyeeee
YOU ARE READING
Is That All?! | exo bts got7 [ SLOW UPDATE ]
Fanfictionfriendship over relationship adakah itu betul ataupon relationship over friendship? bace and hayati guys✌