"Saya nak tuntut janji yang awak katakan!!" Kata seorang lelaki.
"Tolong jangan ambil anak saya.." Rayu seorang wanita pula.
"Kalau macam tu awak boleh ambil abang² dia dan saya nak adik dia..Muktamad!!" Arah lelaki tadi lalu terus membawa seorang bayi perempuan keluar dari sebuah rumah agam.
"Anak saya!!" Laung wanita itu lalu menangis teresak².
**********
Kelihatan seorang kanak² perempuan sedang bermain di taman sebuah rumah agam yang mewah.
"Papa,kenapa Ana tak da mama??" Tanya kanak² yang berusia 7 tahun itu.
"Mama tinggalkan papa jadi disebabkan permintaan mama...Papa pun kenalah pergi." Beritahu papa kanak² itu sayu.
"Ouh...oklah Ana nak main kat situ dengan Isya." Ujar kanak² itu lalu menuju kearah kawan baiknya yang sedang menunggu.
6 tahun kemudian.
Bang~
Bang~
Bang~
"Hebatnya anak papa semua tepat!" Puji seorang lelaki yang bergelar ayah kepada anaknya yang berusia 13 tahun.
"Terima kasih papa.." Ucap remaja itu lalu tersenyum manis.
"Jom balik." Ajak ayahnya remaja itu.
"Okay!!" Balasnya lalu mengikuti ayahnya keluar dari bilik menembak itu.
**********
"Papa nak tahu tak yang Isya dah ada tunang!!" Kata remaja itu apabila berada didalam kereta.
"Iye!! Papa tak tahu pula." Balas ayahnya.
"Tulah Isya baru bagitahu tadi dia kata dia tunang semalam!!" Remaja itu berkata dengan penuh bersemangat sekali.
"Tengok Isya dah tunang kamu bila lagi??" Tanya si ayah untuk bergurau.
"Awal lagilah pa." Katanya.
Keesokannya..
"Assalamualaikum papa,Ana dah balik!!" Laung Ana dari luar pintu rumah agamnya.
"Cik...Ana....tu..an..de..kat..hospital." Beritahu seorang anak buah papanya.
"Kenapa???" Tanya Ana lembut.
"Ada orang serang hendap masa tuan dalam perjalanan ke syarikat." Ujar seorang lagi.
"Apa!!! Cepat tolong hantar saya ke sana!!" Arah Ana lembut tetapi sfa ketegasan kerana dia hormat akan orang yang lebih tua darinya.
"Baiklah." Ucap mereka lalu terus berlari ke arah kereta BMW berwarna hitam milik ayah Ana.
*********
"Maaf cik muda kami gagal menyelamatkan tuan Ludfi." Beritahu seorang doktor yang baru keluar dari bilik pembedahan.
"M...mak...sud awak.." Ana terus menangis.
"Ye....tuan lebih disayangi oleh Allah..Kami minta maaf." Ucap doktor itu sayu.
"Pa..pa!!!" Ana terus berjalan dengan lemah menuju masuk ke dalam bilik bedah tersebut.
"Kenapa papa hiks...hiks...tin..galkan...hiks..Ana.." Tanya Ana sambil memegang tangan arwah papanya.
"Maafkan..Ana...mafkan Ana....hiks..hiks..." Rayu Ana sambil menangis tersedu sedan.
"Ana jangan macam ni..Kau tahu kan ajal maut semua ketentuan Allah redha ya!!" Pujuk Isya yang turut berada di dalam bilim tersebut.
"Maaf cik..tuan ada meninggalkan surat ini untuk cik." Kata seorang lelaki berbadan tegap yang menggunakan suit biru gelap.
"Terima kasih!" Ucap Ana sayu sambil megelap air matanya.
***********
Sudah seminggu berlalu sejak kematian ayahnya.Ana hanya terperap di dalam bilik.
"Ana...keluarlah abang tak da kawan." Ujar abang angkat Ana yang kini perlu menguruskan syarikat besar milik ayah angkatnya.
"Ana tak nak teman abang makan ke?" Tanya abang angkat Ana.
Tiba² pintu bilik Ana terbuka.
"Abang!!" Ujar Ana lalu memeluk abangnya.
"Jom makan dekat bawah...Ana dah lama tak makan dengan abangkan??" Kata abang Ana.
"Hmm...." Balas Ana.
"Jom." Ajak abangnya lalu menarik Ana keluar dari bilik.
*********
Selesai makan Ana seperti biasa terus mengurungkan dirinya di dalam bilik.
"Surat." Ujar Ana sendirian.
Ana terus menuju ke arah laci meja miliknya dan menarik keluar surat yang diberi oleh anak buah papanya.
Assalamualaikum anak papa!!!Maafkan papa sebab kena pergi dulu.Ana jadi anak yang baik ya....Dengar cakap abang kamu.Papa nak minta kamu untuk jaga kumpulan kita elok² jangan layan anak buah kita macam orang bawahan tapi layan diorang macam keluarga.Jangan tengking diorang tapi tegas dengan diorang.Lagi satu cari mama kamu dan adik beradik kamu.....Papa tak sempat bagi hadiah masa hari lahir kamu jadi papa nak bagi sekarang.Nanti peguam papa datang dia akan bagitahu hadiah tu!!!Papa sayang anak papa ni!!! Assalamualikum...Jaga diri ye!!!
~Papa yang menyayangimu
"Ana janji pa!" Ujar Ana lalu terus tertidur kerana penat menagis.
**********
"Kedatangan saya kemari kerana ingin memberitahu mengenai wasiat yang telah ditulis oleh Allahyarham Tengku Ludfi Louise bin Tengku Ahmad Louise. Wasiat ini dimulakan dengan pemberian 5 syarikat pembangunan dan 2 syarikat penghotelan milik allahyarham diberi kepada anak angkatnya iaitu Muhammad Razif Syakir. Seterusnya hospital,klinik dan syarikat selebihnya milik allahyarham diberikan kepada anak perempuannya iaitu Tengku Kim Syazlynn Ariana Louise dan hadiah sempena hari lahir cik muda pula ialah sekolah milik allahyarham iaitu Syaz highschool. Selain itu rumah,motor dan kereta pula diberi kepada kamu berdua manakala kumpulan yang ditubuhkan oleh allahyarham pula diwariskan kepada Tengku Kim Syazlynn Ariana Louise dan kamu Muhammad Razif Syakir ditugaskan untuk membantu cik muda.Akhir sekali,2 syarikat perindustrian diberikan kepada anak pertama dan 2 syarikat penghotelan yang lain diberikan kepada anak kedua maka cik Lynn perlu mencari mereka berdua temasuk puan yang telah diwasiatkan oleh Tuan untuk memiliki 4 buah butik sebagai hadiah.Sekian terima kasih." Terang peguam yang datang ke rumah agam milik Ana dan abangnya.
"Baiklah terima kasih tuan." Ucap Razif mewakili adiknya yang diam dari tadi.
"Memang tugas saya...Saya minta diri dulu ye Tuan muda dan Cik muda." Pinta peguam itu lalu bersalaman dengan Razif.
Setelah kelibat peguam itu hilang dari pandangan Ana terus menuju ke arah abangnya.
"Abang...boleh tak kalau adik nak duduk perancis sampai adik 17 tahun???" Pinta Ana.
"Mestilah boleh..Tapi Ana nak buat apa??" Tanya Razif lembut.
"Bukan Ana tapi Lynn!!! Lynn ada benda nak settle kan kat san..boleh ye bang!!" Pinta Lynn lagi.
"Mestilah boleh An...eh...Lynn." Ujar Razif lembut lalu mengusap rambut adiknya yang ori berwarna purple muda itu lembut sambil memandang mata hazel milik adiknya.
"Terima kasih!!" Ucap Lynn lalu memeluk badan tegap milik abangnya.
Assalamualaikum para readers sekalian!!!
Panjang tau saya buat ni....
Penat menaip...
Sila baca...bye guys!!
Your author,
iezfararif_fa10
YOU ARE READING
The Mafia Story!! (COMPLETE)
FanfictionKisah mengenai seorang gadis yang tidak pernah merasai kasih sayang seorang ibu.Dia hanya mendapat kasih seorang ayah.Semua ini berlaku disebabkan ibu bapanya bercerai.Dia mula mengikuti jejak langkah ayahnya semenjak dia masih kecil lagi.Tetapi set...