"Huwaaaa bosannya!"
Masuk hari ni, dah seratus kali aku mengeluh, terlalu bosan terperuk dalam rumah tak tau nak buat apa-apa.
Biasanya waktu macam ni, aku duk rumah kookie, temankan dia bermain.
Haihhh apa yang budak tu buat sorang-sorang kat rumah tanpa aku eh?
Akibat ego, malu, dan marah punya pasal, aku tekad nak bercuti lama-lama dan mungkin takkan pernah kerja sebagai nanny lagi.
Yelah, akibat luahan berani kookie tu buatkan jantung aku ni tak habis habis berdebor tak tentu pasal bila teringat balik kejadian hari tu.
Maunya aku tak berdebar? Bagi aku, kookie tak ubah macam adik aku yang berumur 7 tahun rengek minta gula-gula tau tapi ni, budak tu dah pandai bermadah cinta pulak kat aku.
Entah dah sunat ke belum ( ̄. ̄)
Tapi bila ingat balik, bila aku tenung muka dia, aku rasa macam dapat rasa luahan perasaannya kepada aku tu macam betul aje.
Walaupun aku tak pandai sangat bab cinta cintun ni tapi aku tahu lah serba sedikit untuk kenal pasti sama ada orang yang luah perasaan kat kita ni ikhlas ke idok.
"Dan setiap kali kookie tengok muka noona, kookie rasa bahagia sangat. Wajah Noona selalu buatkan hari kookie rasa bermakna. Kookie harap ini bukan kali terakhir, tapi permulaan untuk kookie jatuh cinta dengan noona."
Seminggu lebih berlalu, dan seminggu itu jugalah ayat berbaur luahannya masih segar dalam ingatanku.
Kadang-kadang benda tu buat aku rasa tertekan weh. Yelah siapa aje yang tak suka kan bila orang confess sukakan kita, tapi aku lain do.
Lebih lagi budak yang aku anggap tak matang, tak baligh lagi dah memandai luah perasaan dekat orang dewasa.
Tak ke terasa kekok disitu? Ha samalah macam aku.
"Kalau aku pergi rumah dia, dia ada tak?"
Timbul persoalan itu di bibirku. Aku pun tak sangka aku boleh tanya soalan macam tu like berharap dia ada di rumah sekarang ni.
Tak weh. Aku rindu kookie. Aku rindu hubungan kami yang dulu. Brother hood (╥_╥)
Tapi, dia dah sukakan aku lebih daripada seorang nanny...
"Noona janganlah sedih, nanti kookie pun sedih juga."
"Noona ni cantik lah, macam bidadari"
"Kookie sayang noona."
"Kookie cintakan noona."
"Ahhh pergi mampus lah dengan benda bodoh tu. Aku nak jumpa dia jugak!"
Tanpa tunggu lama, aku terus menyarung hoodie berwarna hitam dan ambil kunci motosikal yang berada di atas kabinet.
Ok gais ini pesanan daripada sis gojes, sebelum nak keluar pergi mana-mana pun, jangan lupa untuk pastikan rumah anda dalam keadaan selamat. Sebagai contoh, kunci pintu rumah sebelum keluar bagi elakkan kecurian tau!
YOU ARE READING
[C] Jeon Junior
Fanfiction"Jika diberi peluang, kookie ingin bersama noona hingga akhir hayat kookie." Its Jeon Jungkook fanfiction 2019 Start- Sunday, 1 sept 2019 End 31 December 2019 ▫Written by ; guanllivers