"YAHHH KOOKIE!"
Jiyoon menjerit lantang sehingga didengari luar rumah. Jeritannya bergema kuat di ruang dapur.
Maunya aku tak jerit macam langsuir? Kookie dah kotorkan dapur kau tahu!
Kalau kotor sikit tu takpelah jugak. Ini habis satu dapur jerebu!
Tepung, telur, periuk, kuali dan barangan dapur yang lain habis berselerak atas lantai.
Aduhh, apa aku nak jawab kat aunty jeon bila dia balik nanti?
"Noona! Jom lah join kookie!"
Gila. Aku takkan join benda bodoh lah budak!
"Kookie, baik kookie kemas balik sebelum mummy dan daddy balik nanti!"
Aku dah mula mengangkat tangan hingga paras pinggang. Muka dah tentu dibuat garang biar dia takut dengan aku.
"Alah, takpe takpe. Mummy tak berani marah kookie pun. Jom la noona duduk sini. Buat kek dengan kookie."
Aku lihat muka kookie, mak kau. Dah tak nampak muka orang. Muka dia penuh dengan tepung dan seluruh badannya juga.
"Yah, kookie... Noona taknak mummy kookie marahkan noona tak reti jaga kookie. Kookie nak noona berhenti jadi nanny kookie ke?"
Ha kau. Aku dah buat muka kesian. Memang aku takde mood sangat nak main benda bodoh cam gini.
"Kookie taknak!"
"Hah, kalau taknak, kemas balik apa yang kookie sepahkan dan lepastu pergi mandi cepat sebelum mummy kookie balik."
"Okey!"
Fuhh. Nasib budak ni tak banyak ragamnya. Boleh lah aku rehat kejap nanti.
"Noona... Boleh tolong angkat kookie tak?"
Kookie pandang aku bersama kedua belah tangannya meminta aku untuk bangunkan dia.
Haish. Nasib kau comel kookie. Geram aku.
Aku angguk kepala dan dengan senang hati aku hulurkan tangan untuk bantu dia bangun.
"YAHHHHH!!!"
YOU ARE READING
[C] Jeon Junior
Fanfiction"Jika diberi peluang, kookie ingin bersama noona hingga akhir hayat kookie." Its Jeon Jungkook fanfiction 2019 Start- Sunday, 1 sept 2019 End 31 December 2019 ▫Written by ; guanllivers