"Good morning hobi-ah~~"
Seperti biasa, aku yang mula menyapanya. Hoseok yang baru saja selesai memakai kasutnya mula berjalan ke arahku dengan senyumannya tidak lekang di bibir.
"Selamat pagi juga, sayang."
Hoseok mengusap lembut rambutku sebelum satu kucupan lembut diberikan di dahiku.
Macam biasa juga, hoseok akan berikan satu ciuman di dahiku. Aku senyum senang, sepanjang sebulan kami pasangan kekasih hoseok melayaniku sangat baik seperti seorang puteri.
"Apa yang awak masak untuk saya hari ini?"
Hoseok melihat bekalan makanan yang selalu Jiyoon sediakan untuknya setiap bagi.
"Saya masak pasta, your favourite food."
Mereka jalan beriringan. Seperti pasangan kekasih yang hangat bercinta, mereka berpegangan tangan erat.
Jiyoon sangat menyukai perbuatan itu. Dia tidak menyangka yang dia akan mempunyai teman lelaki.
Sudah lah kacak, baik hati, periang dan romantik.
"Tangan awak sejuk lah."
Hoseok yang menyedari mengengam erat tapak tangan Jiyoon terasa tangan gadis itu terlalu sejuk. Dia memandang wajah kekasihnya.
"Ahh, mungkin sebab cuaca. Sekarang kan musim sejuk."
Musim salji bakal menjelma. Kesejukkan cuaca telah mencengkam tulangnya membuatkan badannya sedikit kesejukkan.
Kulit pipinya juga terasa sejuk sementelah dia tidak memakai pakai tebal.
Mereka berhenti berjalan. Hoseok memegang bahu Jiyoon menyuruh untuk bertentang mata dengannya.
"Nanti awak demamlah sayang..."
Hoseok membuka jaketnya lantas menyarungkannya kepada gadis itu.
"Saya okey lah, awak pakailah. Nanti awak pulak yang sakit kat sekolah nanti."
Jiyoon menanggalkan jaket hoseok. Risau juga dibuatkan kalau hoseok pulak yang selsema di sekolah nanti.
"I'm okey. As long as my baby is fine."
Hoseok cuba menghasilkan haba dengan mengosok agak kuat tapak tangannya lantas menekup pipi Jiyoon.
Jiyoon menerima kehangatan tapak tangan Hoseok yang sedang memanaskan pipinya.
Hoseok merenung dalam anak mata Jiyoon membuatkan gadis itu naik malu untuk memandangnya segera dia mengalihkan pandangan.
"Kiyowo."
Hoseok mengusap lembut pipi Jiyoon dan itu membuatkan pipinya terasa membahang malunya.
Mereka kembali berjalan ke sekolah. Hoseok menyambung memegang erat tapak tangan Jiyoon.
"Hari ini saya balik awal. Around 2 pm
Petang nanti kita keluar jalan-jalan nak?"Cepat saja aku anggukkan kepala. Mau kau tak suka dah lama tak keluar date dengan Hoseok.
Yelah, kerja dia asyik sibuk memanjang sampaikan langsung lupakan aku.
"Pakai baju cantik cantik tau. Petang nanti saya datang rumah."
Tanpa sedar kami dah sampai ke sekolah. Aku pandang dia lama sebelum anak mataku turun pada tangan kami yang masih berpegangan.
Haih, kalau boleh aku taknak lepaskan tangan ni. Nak kekal sampai bila bila ")
"Saya masuk dalam dulu sayang. Take care baby."
Hoseok mengucup lembut belakang tapak tanganku dan dapat aku rasa kehangatan ciumannya.
"Take care too hobi-ah."
___
Petang ni aku ada date dengan hoseok. Erm nak pakai baju apa eh?
Dah lama sebenarnya tak keluar bersama hoseok tulah asyik sibuk tentang budak sekolah.
Aku pulak dipinggirkan ")
Cari punya cari aku jumpalah, baju yang aku rasa baju paling cantik yang pernah aku ada.
Erm, okey lah kot. Tinggal tepek bedak sikit, lipstik sikit. Okey lah kot.
Aku bersiap seringkas yang mungkin. Telefon dibuka melihat jam di skrin.
Dah pukul 4 lebih agak agak dia dah siap ke belum? Tadi kemain masej aku suruh siap sekarang.Pin! Pin!
Oh, itu mungkin kereta hoseok dah datang.
Tanpa tunggu lama aku terus ambik handbag dan turun tangga.
Keluar je dari rumah, terpancul kereta hoseok dan tuannya sekali.
Ahhh kacaknyaaaa boyfriend siapakah ini?
Sudah tentu boyfriend aku HAHAHA
"You look so beautiful, sayang."
Tersimpul malu aku dibuatnya bila aku berjalan ke arahnya. Belum apa-apa lagi dia dah puji aku. Haihh.
Hoseok berjalan ke arah pintu sebelah pemandu dibuka pintu itu untuk aku masuk.
"Kita nak pergi mana ni?"
Sebelum aku masuk dalam, aku kenalah tanya nak pergi mana. Manalah tau nak jual aku kat siam ke apa "(
"Somewhere. Awak akan tahu nanti. Masuklah."
Sejurus itu Hoseok menutup pintu kereta setelah Jiyoon masuk ke dalam. Dia pantas berlari masuk ke dalam perut kereta.
Kereta terus bergerak meninggalkan perkarangan rumah menuju ke suatu tempat yang telah dirancang.
YOU ARE READING
[C] Jeon Junior
Hayran Kurgu"Jika diberi peluang, kookie ingin bersama noona hingga akhir hayat kookie." Its Jeon Jungkook fanfiction 2019 Start- Sunday, 1 sept 2019 End 31 December 2019 ▫Written by ; guanllivers