🎈 0 2 5

258 31 5
                                    

"Wahhh dah lama tak makan aiskrim cheese moo!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Wahhh dah lama tak makan aiskrim cheese moo!"

Jungkook terus mengambil tempatnya. Menarik kerusi duduk di sebelah Jiyoon.

Mangkuk kecil yang berisi aiskrim kegemarannya terus dicapai lalu mengambil satu sudu besar disuapkan dalam mulutnya.

Jiyoon memandang perilaku Jungkook yang sangat mencuit hatinya.

Daripada dulu sampai sekarang, tak.pernah berubah. Suka sangat makan aiskrim cheese moo.

"Noona tak nak jadi nanny kookie balik ke? Kookie rindu nak main dengan noona."

Kookie bersuara setelah dia menghabiskan satu mangkuk askrimnya. Dia pandang wajah Jiyoon lama.

"Penatlah nak jaga budak. Lebih lagi perangai setan macam kamu."

Hujung percakapanku, sengaja aku ketawa besar tanda bergurau. Tapi memang aku penat pun nak jaga budak. Letih haih.

"Kookie kan budak baik... Kookie janji kookie takkan susah kan noona lagi."

Rambut Jungkook aku usap lembut. Hujung bibirnya kelihatan agak comot kesan aiskrim lalu aku mengelap bibirnya bersih.

"Kookie sayangkan noona. Jangan tinggalkan kookie lagi..."

Sejurus Jungkook bersuara, dia terus memegang jari jiyoon yang menyentuh bibirnya.

Pandangannya bertaut. Mereka berdua saling merenung anak mata masing-masing.

Jiyoon ketap bibir. Dia ingat, setelah hampir dua bulan mereka tak berjumpa perasaan ini sudah hilang tapi tak, perasaan itu masih ada dan sangat kuat.

Anak mata Jungkook yang berwarna hitam itu direnung lama. Entah kenapa saat ini dirasakan Jungkook kelihatan sangat lain. Bukan lagi seperti seorang budak yang pernah dia kenal.

Apa yang kau rasa sekarang Jiyoon?

Kau suka dia ke?

Tapi kau dah ada hoseok.

"Ka--kamu patut balik sekarang. Nanti puan jeon risau."

Jiyoon terus mengalih pandangan. Sedar kesalahannya yang sudah berlebihan.

"Ma--maaf."

Perkataan maaf meniti di bibir Jungkook apabila dia baru saja sedar kelakuannya melebihi batas. Dia tidak mahu jiyoon menjauhinya untuk kali kedua.

"Nanti datanglah rumah. Mummy rindukan noona."

Jungkook terus bangun dari duduknya. Dia meminta diri untuk beredar. Wajah Jiyoon dipandang lama. Sangat cantik.

Jiyoon temani Jungkook hingga ke muka pintu.

"Kookie ada lagu untuk noona."

Sebelum pergi, dia ingin menyanyi lagu untuk Jiyoon. Dia senyum lebar menampakkan barisan gigi putihnya.

 Dia senyum lebar menampakkan barisan gigi putihnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Lagu apa?"

Jungkook terus menghampiri Jiyoon bersama senyumannya.

"ABCDEFG I LOVE YOU NOONA JIYOON WILL YOU BE MY LOVE?"

Jiyoon menggelengkan kepala perlahan. Ada saja cara nak memikat hatinya. Dah lah comel!

"Bye noona!"

Laung jungkook apabila dia sudah semakin jauh dengan Jiyoon. Melambaikan tangannya kepada gadis itu.

Jiyoon senyum lalu membalas lambaian itu. Dia kembali menutup pintu setelah kelibat Jungkook hilang dari pandangannya.

"Aku rasa macam terlupa sesuatu je. Emm. Apa eh?"

Aku memegang dagu tatkala mengingati kembali sesuatu yang telah aku lupa.

Beberapa minit, barulah bebola mataku membesar.

"WEH HOSEOK TAK BREAKFAST LAGI!"

Aku terus berlari menuju ke arah meja makan dan mengambil bekal makanan yang ingin aku hantar kepada Hoseok.

Dengan kuasa kuda aku terus berlari pantas keluar dari rumah.

"Ehh model mana pulak tersesat masuk kawasan rumah aku ni?"

Aku sedikit terkejut apabila pandangan mataku menyapa seorang gadis tinggi lampai tak ubah seperti seorang model sedang berdiri di kawasan luar pagar rumahku.

Dia nampak macam tercari sesuatu. Mungkin juga cari rumah kawan dia kot? Nampak macam dia duk tengok setiap lot nombor rumah.

Disebabkan aku ni baik, jadi aku dengan sukarelanya berjalan ke arahnya mana tau perlukan bantuan.

"Hai cik, cari siapa?"

Aku dengan ikhlas sedekahkan senyuman semanis gulaku kepadanya. Cantik bhai awek ni. Kalau lah aku lelaki dah lama aku ngorat.

Gadis cantik tu pandang aku atas bawah sebelum dia menjeling aku tajam.

Ehhh?

Kenapa mata dia macam tu? Mata juling ke?

Tengok cara dia pandang aku dah buat senyumanku hilang.

"Ini rumah Hoseok ke? I datang nak jumpa dia."

Ehh macam mana dia tau ini rumah hoseok dan macam mana dia boleh kenal boyfriend aku?

"Ha'ah. Ini rumah dia. Cik ni siapa?"

Aku cuba buat buat mesra padahal dalam hati ni rasa macam nak cungkil keluar je mata minah ni. Duk jeling jeling aku!

"I tunang dia."

Aku: ha?
Rumah: ha?
Author: ha?
Readers: Pejadah syial?

[C] Jeon JuniorWhere stories live. Discover now