🎈 0 1 5

283 36 12
                                    

"Jiyoon?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Jiyoon?"

"Jiyoon sshi?"

Park!

Aku terus tersedar apabila hoseok menjerit agak kuat panggil nama aku.

Apa apa?

"Gwenchana?"

Hoseok menundukkan sedikit kepalanya agar sama tinggi dengan aku lalu pandangannya menatap muka aku.

"Ha? Ahh, saya ok..."

Aku terus berganjak sedikit apabila wajah kami terlalu dekat dan aku larikan pandangan daripada tengok mukanya.

"Aiskrim awak dah cair."

Ehh bila masa pulak aku pegang aiskrim?

Aiskrim kon perisa frutiy yang aku pegang sudah hampir cair semuanya terus aku jilat cepat cepat.

"Mana pakcik mael?"

Aku baru teringat yang aiskrim ni aku beli daripada pakcik mael tapi bila aku pusing balik pakcik mael dah takde.

"Dia dah lama pergi sejak mula awak berangan lagi."

Aku rasa macam dia perli aku je "(

"Sorry."

Aku terus menundukkan kepala sedar salah aku.

"Apa yang awak mengelamunkan dari tadi?"

Ceh takkan lah aku nak bagitahu dia yang aku rindu kookie? Dia pun tak kenal siapa budak tu.

"Aniya... Teringat masa kecil dulu selalu beli aiskrim pakcik mael. Rasanya tak pernah berubah sampai sekarang. Sedap!"

Fuhhh nasib boek lah aku raja kelentong kalau tak tergagap jugaklah nak cakap apa.

"Oh ya? Aiskrim cheese moo ni pun sedap rasanya."

Aku senyum kelat apabila hoseok menayangkan aiskrim miliknya.

Aiskrim tu selalu aku buat untuk kookie sampai dia tambah dua gelas aiskrim.

"Ice cream noona yoon is the best!"

"Noona nanti buat lagi tau! Buat banyak-banyak! Nanti kookie rindu noona boleh makan aiskrim ni."

Haihh, tiba-tiba rasa sebak "(

"Tengok tu, awak berangan lagi..."

Ye ye ye... Aku berangan lagi dan lagi.

"Awak tak suka keluar dengan saya ke jiyoon?"

"Ha? Ehh mana ada! Saya suka sangat keluar dengan awak."

Aku terus gelengkan kepala dan tayang muka gembira.

Walawehhh ini bukan masa yang sesuai untuk rindukan budak tu "(

"Maaf buat awak terasa hati dengan perbuatan saya..."

[C] Jeon JuniorWhere stories live. Discover now