وصلا الي البيت وما ان توقفت السيارة حتي نزلت منها مسرعة الي الداخل دون ان تنتظره كما تفعل دايما عندما يكونا عائدين معا من الخارج ... ما ان لاحظها حتي احس بانه سيقابل طوفان لم يقابله منها من قبل ... كان يعلم انها تستطيع ايقاف اي كان وهذا ما حاولت ان تجعله يشاهده بنفسه من خلال حوارها مع مروان امامه الا ان غيرته الشديدة عليها جعلته لا يستخدم عقله بطريقة صحيحة ليجعل الموقف بينهما يتعقد اكثر منما هو عليه...
ليجد ضميره يحدثه وهو يغلق السيارة ...
ضميره : شو راح تسوي هلا ... ماكان فيك تمسك حالك شوي... لساتكم متصالحين يا خيي ما عدي عليكم شي 12 ساعة ليش هيك تبلشها زعل بيناتكم من جديد لتخليها هيك تتركك وتطلع لفوق لحالها ... الله معك في اللي هيصير ...
حازم : انت عم تقول فيها ... الله معي واتحمل اللي راح يصير ...
ليدخل بسرعة الي المنزل حتي يري ما سوف يحدث بينهما ...
كانت منال في هذه الاثناء في بيتها تحاول ان تجمع افكارها حتي تعرف كيف ستتعامل مع الاوضاع الجديدة التي طرئت عليها وخاصتا بعد وجود جودي بالشركة وابعادها عن مكتبها وعنه ...
كانت تلف وتدور حول نفسها عندما رن هاتفها ...
منال : الو مين ...
...... : ايه مش عارفة مين ...
منال : سوري ... بس ما توقعتش انك تطلبني علي التليفون العادي انت بتطلبني علي طول علي الموبايل ...
..... : المهم قوليلي وصلتي لايه في موضوعنا ...
منال : لسة والظاهر ان كل ترتيباتنا هتقف فترة كدا ...
..... : ليه هو ايه اللي حصل ...
منال : مش عارفة اقولك ايه ... بس الاستاذ جاب واحدة النهاردة وخلاها النائب ليه ...
..... : وايه المشكلة ... انتي بتتعاملي معاه هو مش معاها ...
منال : ماهو انت مش فاهم ... الست اول حاجة عملتها انها مشتني من مكتبي وامرتني اني بعد كدا اعرض عليها الاوراق وهيا اللي هتعرضها عليه ...
...... : وانتي ... وانتي ازاي ماتصرفتيش ...
منال : حاولت لكن اعمل ايه ... وقفلي زي الاسد في وشي وقالي بطلي حركاتك دي لاني فاهم كل اللي بتخططيله واللي بترسميله كمان ...
...... : لا كدا الموضوع محتاج قاعدة واعادة تخطيط ...
منال : انا برضو شايفة كدا ...
..... : خلاص استني مني تليفون هقولك فيه امتي وفين هنتقابل ...
منال : طب ما تقول دلوقتي ...
...... : لا دلوقتي مش هينفع ... لازم اعرض الموضوع الاول علي الهئية وبعدين اكلمك ...
منال : الا انت برضو مش ناوي تقولي مين هما الهئية دي ...
أنت تقرأ
أسفة ولكني عنك لن اتنازل ✅✅✅✅✅
Romanceits a story of married couples that will face a terrible event in their lives